آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

کمیته اخلاق می‌بیند یا نمی‌بیند؛ مساله این است!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , گادوین منشا

 

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در حالی گادوین منشا، مهاجم استقلال را از فوتبال تعلیق و این خبر را در آستانه یکی از مهم‌ترین بازی‌های استقلال در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا رسانه‌ای کرده که تصاویر منتشر شده از ماجرای رخ داده کاملا گویای وضعیت اسفباری است که به هنگام خروج بازیکنان استقلال از هتل محل اقامت خود در اهواز حاکم است. کمیته اخلاق پیش از آنکه چنین حکم سختگیرانه‌ای را علیه مهاجم استقلال صادر کند، هیچ‌گاه از خود نپرسیده که اساسا آن حجم از هواداران در کنار بازیکنان یک تیم چه می‌کنند و چرا نیروهای امنیتی در مقابل هتل محل اقامت استقلال مستقر نیستند تا بازیکنان در امنیت و آرامش کامل سوار اتوبوس شوند و به سمت ورزشگاه بروند.

 

برقراری شرایطی آرام و امن در واقع یکی از بدیهی‌ترین وظایفی است که با هماهنگی میان فدراسیون فوتبال و برگزارکننده‌ها در شهر میزبان باید انجام شود تا شاهد وقایع ناگواری نباشیم و تیم میهمان که هواداران زیادی هم در اهواز دارد با چنین مشکلاتی مواجه نشود و با سهولت راهی محل برگزاری بازی شود اما این قانون که لازم‌الاجراست بارها با بی‌تدبیری و سهل‌انگاری زیر سوال رفته و فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، کمیته اخلاق و کمیته انضباطی هیچ‌گاه خود را ملزم به پاسخگویی درباره چرایی این بی‌نظمی ندیده‌اند و هرسال نیز اتفاقات تازه‌ای هم رخ داده است.

 

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در شرایطی استقلال را مستحق محروم شدن از بازیکنش می‌داند که بارها در همین خوزستان حوادث ناگواری به هنگام برگزاری رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی رخ داده است. کمتر از یک سال پیش یکی از هواداران استقلال در فینال جام حذفی بر اثر پرتاب سنگ یکی از چشم‌های خود را از دست داد تا کام استقلالی‌ها در شبی که با پیروزی مقابل خونه به خونه قهرمان جام حذفی شده بودند، تلخ شود.

 

بعد از بازی اخیر استقلال در خوزستان مقابل فولاد باز هم اتفاقات مشابهی رخ داده است که فدراسیون فوتبال وکمیته اخلاق در مواجهه با آن سیاست سکوت در پیش گرفته است. در این ماجرای تازه باز هم یکی از هواداران استقلال با اصابت سنگ ساعاتی به کما رفته و وضعیت بسیار نگران‌کننده‌ای را پشت سرگذاشته و هنوز هم وضعیت جسمانی‌اش به گونه‌ای نیست که توانایی راه رفتن داشته باشد.

سال‌ها پیش نیز حسین فرکی، سرمربی جام‌آور فولاد خوزستان از سوی یکی از تماشاگران خوزستان با سنگ مضروب شد و با وضعیتی نگران‌کننده و درحالی که صورتش غرق در خون بود ورزشگاه را ترک کرد.

سلسله اتفاقاتی که در این سال‌ها در ورزشگاه‌های خوزستان رخ داده می‌طلبید تا فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق تصمیمی قاطع درباره نحوه میزبانی این استان بگیرد و یا امنیت را آن قدر بالا ببرد که وقوع چنین اتفاقاتی به حداقل برسد اما هر سال این ماجرا‌های زشت تکرار می‌شود و هیچ تدابیری هم برایش اندیشیده نمی‌شود.

 

پرسش بزرگی که در برابر فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق قرار گرفته این است که چرا یک واکنش ساده از بازیکن استقلال که در واقع نشات گرفته از رفتاری زشت و نادرست از سوی یکی از حاضران در صحنه بوده، با برخوردی تند مواجه می‌شود اما به وقایع اهواز در سال‌های اخیر رسیدگی نمی‌شود و به سادگی از کنار آن می‌گذرند؟

 

آیا سنگ‌پرانی‌های سریالی در ورزشگاه‌های خوزستان که امنیت را از ورزشگاه‌های این استان ربوده و اجازه نمی‌دهد که حتی بسیاری از هواداران فهیم و اصیل این خطه به راحتی از دیدن فوتبال لذت ببرند، اهمیت بیشتری دارد یا هل دادن یک فرد از سوی گادوین منشا که در اصل دفاع از خود بود؟

 

از همه بحث برانگیز‌تر اعلام حکم همزمان منشا با حکم علیرضا حقیقی است؛ دروازه‌بان سابق ملی‌پوشی که اکنون عضو هیچ تیمی نیست اما کمیته اخلاق حکم می‌دهد که او هم از فوتبال تعلیق است! علیرضا حقیقی عضو کدام باشگاه است که از سوی کمیته اخلاق محروم شده و آیا رفتاری که او انجام داده و معاون باشگاه استقلال را مضروب کرده اساسا با آنچه منشا رقم زده یکسان و برابراست؟

 

بدون شک اگر منشا شروع‌کننده آن اتفاق بود می‌شد او را به نقد کشید و از حکم کمیته اخلاق دفاع کرد اما لااقل در تصاویری که منتشر شده بازیکن استقلال هرگز در نقطه آغاز این اتفاق قرار نداشته و ریشه این اتفاق از نقطه‌ای کلید خورده که به راحتی اجازه داده شده افراد با هر نوع علایقی در یکقدمی بازیکنان استقلال قرار بگیرند.

 

در عین حال که ضرورت دارد کمیته اخلاق خواستار احضار آن فرد خاطی به مراجع قضایی بشود تا شاید برای دیگران هم درس باشد، توجه به برقراری امنیت برای تیم‌های میهمان نیز با تکرار این وقایع الزام بیشتری می‌یابد که امید است سرسری از کنارش نگذرند.

 

  

 ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------