پاداش فوتبال را به‌روز می‌دهند برای سایرین از جنگ اقتصادی می‌گویند!



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , فوتبال

 

تاخیر در پرداخت پاداش قهرمانان و مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی، شایعات تغییر جوایز مدال‌آوران از سکه به حواله و همین‌طور مصاحبه محمدرضا داورزنی، معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش مبنی‌بر اینکه کشور درگیر جنگ اقتصادی است و فعلا نباید منتظر پاداش خود باشند، باعث شد تا ورزشکاران در نامه‌ای به وزارت ورزش گلایه و این سوال را مطرح کنند که آیا زمانی که برای پیروزی تیم ملی فوتبال پاداش‌های دلاری از طرف وزارت ورزش پرداخت می‌شود فوتبالیست‌ها شامل مردمی که باید فشار اقتصادی را تحمل کنند، نیستند؟ آنها همچنین نامه‌ای خطاب به داورزنی هم منتشر و اعلام کردند بیشتر از همیشه خود را تنها می‌دانند و داورزنی و وزارت ورزش را در افتخارآفرینی‌های خود سهیم نمی‌دانند.  بعد از صحبت‌های داورزنی برخی از ورزشکاران اعلام کردند هنوز پاداش سال ٩٦ را دریافت نکرده‌اند. این در حالی است که ژاله فرامرزیان معاون مالی وزیر ورزش از پرداخت پاداش در سال ٩٦ خبر داد.

 

 شیرمحمدی: دست‌مان تاول زده چون پول نداریم تیرجمع کن بگیریم

راضیه شیرمحمدی دارنده مدال نقره مسابقات تیراندازی با کمان بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا در این باره به «فرهیختگان» گفت: «از زمانی که این خبر را شنیدم ناراحت شدم. من در میکس مدال نقره گرفتم در حالی که قرار بود برای مسابقات جهانی برای مدال طلا به ما ٣٠ سکه بدهند.  با وجود قیمت سه‌میلیون تومانی سکه، برای ما مبلغ یک میلیون و ٨٠٠ هزار تومان را حساب کردند. ورزشکاران هم مانند کارمندان وزارت ورزش کار می‌کنند حالا که سال به سال تورم می‌شود آیا از حقوق این کارمندان کم می‌شود؟ ورزشکار چه گناهی کرده است؟ مخصوصا ما که معلول هم هستیم و جایی برای کار پیدا نمی‌کنیم. اگر کاری هم باشد می‌گویند شما ورزشکار هستید و در محل کارتان همیشه حضور ندارید.»

 

  این ملی‌پوش در واکنش به پاداشی که به تیم ملی فوتبال ایران در جام‌ملت‌های آسیا پرداخت شد، عنوان کرد: «نمی‌گوییم به فوتبال پاداش ندهند، فقط حق ما را ضایع نکنند. بله فوتبال رشته جهانی است و همه جا به آنها بها می‌دهند اما ما هم زحمت می‌کشیم. بچه‌های ما را ببینید، دستان‌شان تاول زده چون پول نداریم تیرجمع کن بگیریم، به همین دلیل خودمان باید مسافت طولانی را با ویلچر طی کنیم. »

 

 بوداغی: برای فوتبالیست 2.5 میلیون دلار هزینه کردند، من باید ماشینم را بفروشم

امین بوداغی دارنده مدال برنز مسابقات قایقرانی بازی‌های آسیایی درباره این اتفاقات به «فرهیختگان» گفت: «ورزشکاران از قشر ضعیف و دردکشیده جامعه هستند. یک ورزشکار سال‌ها تلاش می‌کند تا در یک رقابت مدال کسب کند که بتواند جایزه‌ای هم بگیرد. آیا این فشار اقتصادی فقط برای ورزشکار است؟» 

 

وی درخصوص پرداخت پاداش به تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد:  «چرا در جام ملت‌های آسیا به فوتبالیست‌ها پاداش دادند ولی به ما نمی‌دهند؟ برای سه بازیکن فوتبال 5/2 میلیون دلار هزینه کردند، اینها پول نیست؟ من مجبورم وسیله نقلیه‌ام را بفروشم که بتوانم برای قایقرانی هزینه کنم.» 

 

این ملی‌پوش قایقرانی یادآور شد: «قرار بود پاداش انتهای سال پرداخت شود و صحبتی از تغییر نبود حالا می‌گویند می‌خواهند حواله یک میلیون و ٨٠٠ هزار تومانی بدهند، چرا چون قیمت سکه بالا رفته؟ ما نه بیمه داریم، نه حقوق مناسب، اگر آسیب ببینیم باید خداحافظی کنیم و کسی هم سراغی از ما نمی‌گیرد.»

 

 داورزنی: قهرمانان از سخنان من دچار سوء‌تفاهم شده‌اند

بعد از گلایه‌های ورزشکاران داورزنی در مصاحبه‌ای دوباره با سایت وزارت ورزش گفت: «درخصوص پاداش قهرمانان هر تعهدی داریم انجام می‌دهیم و مشکلی از بابت انجام آن نداریم. برخی از قهرمانان و مربیان عزیز ملی از سخنان من دچار سوءتفاهم شده‌اند و همین جا اعلام می‌کنم همه ما یک خانواده هستیم و در کنار هم برای شادی دل مردم تلاش می‌کنیم. هیچ مشکلی برای پاداش سکه‌ای بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا نداریم و ان‌شاءالله با تامین منابع به سرعت انجام می‌شود.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------