تاج: پس از 20 سال صاحب زمین استاندارد شدیم



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,رئیس فدراسیون فوتبال
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: حدود 20 سال بود که تیم ملی در چمن استاندارد در داخل کشور تمرین نمی کرد که خوشبختانه با حمایت های صورت گرفته این مشکل برطرف شد. 

مهدی تاج امروز یکشنبه در مجمع سالیانه فدراسیون فوتبال با تشکر از حضور وزیر ورزش و جوانان افزود: برای نبود زمین استاندارد، تیم ملی مجبور بود در زمین پژوهشگاه نفت تمرین کند. البته برای ساخت وتکمیل چمن شماره یک حدود یک میلیون دلار از فیفا دریافت کردیم و تلاش می کنیم این زمین هرچه زودتر به بهروی برسد.

 

وی گفت: چمن مصنوعی مرکز ملی فوتبال را با حدود 600 هزار یورو که از فیفا دریافت کردیم، تکمیل شد و درآسیا فقط چند کشور از چنین چمنی برخوردار هستند. البته «جیانی اینفانتینو» رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در زمان حضورش در ایران دستور انجام این مهم را داد و ما هم آن را با کمک وزارت ورزش و جوانان که مشکل گمرکی ترخیص چمن را بر طرف کرد، اجرایی کردیم.

 

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: در مجمع رسم بود گزارشات را رییس فدراسیون ارائه دهد اما این بار خود کمیته ها گزارش سالیانه را ارائه دادند. ولی با توجه به قوانین سخت کنفدراسیون فوتبال آسیا، وزارت ورزش وجوانان و فدراسیون فوتبال با کمک باشگاه ها توانست موضوع طلبکاران از باشگاه های پرسپولیس، استقلال و ذوب آهن و تراکتورسازی را حل کند تا مجوز حرفه ای آنها صادر شود.

 

تاج با اشاره به تشکیل سازمان اقتصادی در فدراسیون گفت: استفاده از تبلیغات محیطی، فروش پیراهن و بهره بردن از حق پخش تلویزیونی حق فوتبال است که از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طریق سازمان لیگ پیگیری می شود. البته فدراسیون فوتبال ایران درسال ۲۰۱۷ به عنوان بهترین فدراسیون آسیا انتخاب شد که این مساله در گزارش عملکرد فدراسیون وجود نداشت. امسال هم ژاپن بهترین فدراسیون شد و این جایگاه بین ایران، کره و ژاپن دست به دست می‌شود.

 

وی افزود: مهمترین دغدغه ما داوری های فوتبال در لیگ برتر باشگاه ها است که تلاش می کنیم با استفاده از سیستم کمک داور ویدوئی، اشتباهات را به حداقل برسانیم و امیدواریم فیفا هر چه زودتر آن را تایید کند.

 

تاج گفت: از فیفا 100 هزار یور نیز برای بازسازی خوابگاه بانوان دریافت کردیم که به زودی این خوابگاه را که پشت زمین چمن مصنوعی قرار دارد، تخریب کرده و ساخت آن را آغاز می کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره رنکینگ تیم ملی اظهار داشت: تیم ملی فوتبال پیش از این در رده ۳۶ جهان بود که اخیرا به جایگاه بیست و دوم رسیده و در فوتسال در رده سوم قرار داریم که این در تاریخ بی‌سابقه بوده است. همچنین در فوتبال ساحلی در آسیا اول هستیم و دارای بیشترین هوادار در آسیا بوده که همه اینها اتفاقات خوبی است.

 

وی با اشاره به کرسی های بین المللی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: ۱۷ کرسی بین‌المللی داریم که امسال به 18 کرسی افزایش یافت و در بخش داوری نیز جایگاه خوبی در بخش مردان و زنان داریم.

 

این مجمع درحالی آغاز شد که شب گذشته (شنبه) «علی کفاشیان» از نایب رئیسی اول فدراسیون استعفا کرده بود و در این مجمع غایب است.

 

«ابراهیم شکوری» سرپرست دبیری فدراسیون فوتبال با اجازه گرفتن از «محمدرضا ساکت» دبیر کل پیشین مجمع دستورجلسه را قرائت کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------