آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

بررسی احتمالات قهرمانی 5 تیم در 3 هفته پایانی لیگ برتر



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال

 

شکست 1-0 استقلال برابر پدیده در مشهد، یکبار دیگر معادلات جدول را به سود پرسپولیس تغییر داد. حالا سرخپوشان پایتخت که با تساوی بدون گل برابر سپاهان، فاصله 5 امتیازی خود را با این تیم حفظ کرده‌اند، بخت اول قهرمانی هستند و امیدوارند سومین قهرمانی پیاپی خود را جشن بگیرند اما هنوز هیچ چیز تمام نشده و با قطعیت نمی‌توان از قهرمانی تیمی صحبت کرد.

 

در فصل ۲۰۱۱-۱۲، منچستریونایتد سه هفته مانده به پایان لیگ ۵ امتیاز از منچسترسیتی جلو بود. در رسانه‌ها می‌نوشتند که دوستی فرگوسن و مویس (سرمربیان وقت دو تیم) به معنای برد شیاطین سرخ مقابل‌ اورتون است اما نتیجه ۴-۴ شد. شاگردان فرگوسن بعد از آن به سیتی باختند و این تیم هفته آخر با تفاضل گل قهرمانی را جشن گرفت.

 

حالا هم علاوه بر پرسپولیس، 4 تیم دیگر روی کاغذ شانس قهرمانی دارند و ممکن است نتایج به سود یکی از آنها رقم بخورد تا تیم دیگری جام قهرمانی لیگ هجدهم را بالای سر ببرد. این موضوع باعث شده تا به بررسی احتمالات قهرمانی در 3 هفته‌ای که هر بازی آن حکم مرگ و زندگی دارد، بپردازیم. نکته حائز اهمیت اینکه ماشین‌سازی نقش تعیین کننده‌ای در قهرمانی یا کسب سهمیه تیم‌ها ایفا خواهد کرد. چرا که این تیم تبریزی در 3 هفته پایانی با سپاهان، پرسپولیس و پدیده بازی دارد و می‌تواند اوضاع را تغییر دهد.

 

پرسپولیس

شاگردان برانکو که در حال حاضر 56 امتیازی هستند، اگر از 3 بازی آتی خود حداقل 5 امتیاز بگیرند (یعنی یک برد و 2 مساوی یا یک باخت و 2 برد) می‌توانند در کسب عنوان قهرمانی هت تریک کنند. برای همین برای پرسپولیسی‌ها مهم است که از بازی با تراکتورسازی هم بدون باخت عبور کنند. البته قرمزها ممکن است با 4 امتیاز هم جام را بالای سر ببرند و این بستگی به نتایج دیگر بازی‌ها بخصوص سپاهان، نزدیک‌ترین تعقیب کننده‌اش دارد. از سوی دیگر اگر پرسپولیس 3 مساوی هم بگیرد و سپاهان هم در یکی از بازی‌های خود مساوی کند، باز پرسپولیس با 59 امتیاز، جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد.

 

سپاهان

این تیم با 5 عنوان قهرمانی، پرافتخارترین تیم لیگ برتر به شمار می‌رود و روی نیمکت خود از قلعه‌نویی، پرافتخارترین مربی لیگ (5 قهرمانی که 3 بار با استقلال و 2 بار آن با سپاهان) بوده، سود می‌برد. زردهای اصفهان در حال حاضر با 51 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارند و امیر قلعه‌نویی می‌خواهد پس از لیگ‌های نهم و دهم، سومین قهرمانی‌اش با سپاهان را جشن بگیرد. این تیم برای رسیدن به این مهم باید در 3 بازی پیش رو به پیروزی برسد و امیدوار باشد که پرسپولیس یک بازی را ببازد و 2 بازی را هم مساوی کند. زردپوشان یک بازی حساس و سرنوشت‌ساز برابر پدیده در مشهد هم دارند. البته اگر پرسپولیس در 2 بازی شکست بخورد و یک بازی را هم مساوی کند، سپاهان می‌تواند با 2 برد و یک مساوی هم قهرمان شود. البته در صورت یک باخت و 2 برد هم، سپاهان 57 امتیازی می‌شود و ممکن است تفاضل گل تیم قهرمان را مشخص کند.

 

استقلال

آبی‌پوشان پایتخت پس از شکست نابهنگام برابر پدیده، برای قهرمانی معجزه‌آسا نیاز به کسب 9 امتیاز از 3 مسابقه دارند. ضمن اینکه باید امیدوار به شکست سپاهان و پرسپولیس هم باشند. به این ترتیب که این 2 تیم حداقل 2 بازی خود را ببازند و یک بازی را هم مساوی کنند، در این صورت استقلال با 2 برد و یک مساوی، 57 امتیازی شده و با تفاضل گل بهتر بالای سر آنها می‌رود و به قهرمانی چهارم خود می‌رسد. اگر پرسپولیس و سپاهان، هر 3 بازی را مساوی کنند، استقلال که در حال حاضر با 50 امتیاز در رده سوم جدول است، می‌تواند با 3 برد 59 امتیازی شده و باز هم با تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس، قهرمان شود.

 

تراکتورسازی

سرخپوشان تبریز با 49 امتیاز در رده چهارم جدول قرار دارند و هنوز می‌توان روی کاغذ احتمال قهرمانی‌شان را متصور بود. تراکتورسازی هم باید در 3 بازی آینده پیروز شود تا به امتیاز 58 برسد. پرسپولیس رقیب مستقیم این تیم در بازی امروز است و پرشورها باید 3 امتیاز خانگی را بگیرند و پرسپولیس در 2 بازی دیگر باز هم امتیاز از دست بدهد. در کنار آن امیدوار باشند که سپاهان در 3 بازی آینده نهایتاً 6 امتیاز بگیرد و استقلال هم نهایتاً 7 امتیاز تا تراکتورسازی بتواند با 3 برد برای نخستین بار فاتح لیگ برتر شود.

 

پدیده

این تیم مشهدی که همانند اسمش پدیده لیگ جاری است، در حال حاضر با 49 امتیاز در رده پنجم است و روی کاغذ شانس قهرمانی دارد. طبیعی است که این تیم هم باید در 3 بازی آینده خود برنده شود و امیدوار باشد که پرسپولیس از 3 بازی‌اش نهایتاً یک امتیاز بگیرد و سپاهان، استقلال و تراکتورسازی هم به ترتیب بیش از 6، 7 و 7 امتیاز نگیرند. با تمام این اوصاف، یحیی گل‌محمدی و شاگردانش در صورتی که قهرمان نشوند اما سهمیه آسیا بگیرند، باز هم اتفاق بزرگی برای فوتبال مشهد رقم می‌خورد و برای نخستین بار یک تیم از این خطه میزبان لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.

 

 

ایران/حامد جیرودی

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------