اختلافی که با 500 هزار یورو علنی شد



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , پرسپولیس

  

خود برانکو تا این اندازه به تاخیر یک ساله در پرداخت حق و حقوقش معترض نشده بود که بعضی از بازیکنان تیم به دریافتی 500 هزار یورویی او اعتراض کرده‌اند. بازیکنانی که البته می‌دانیم حق‌شان خیلی بیشتر از آن پرداخت‌های 30 تا 50 درصدی بوده اما شاید فراموش کرده‌اند که آقای سرمربی همین چند درصد را هم نگرفته بود.

 

از طرفی باشگاه برای جلب رضایت برانکو که حالا پیشنهاد تمدید قرارداد را هم دریافت کرده، باید با او تسویه حساب می‌کرد که البته این اتفاق نیفتاده چرا که 200 هزار یورو از مطالبات این مربی هنوز پرداخت نشده. برای همین درآمد 500 هزار یورویی را یکجا به ایوانکوویچ دادند که همین کارشان، دلخوری یکی از بازیکنان قدیمی تیم از آقای سرمربی را دوچندان و به شکل یک اختلاف، عیان کرد.

 

 نگرانی‌ها بابت پول نگرفتن برانکو حالا شکل تازه‌ای به خود گرفته است. شکلی شبیه به اعتراض اما نه از سوی خود او بلکه برخی بازیکنان به پرداخت 500 هزار یورویی به آقای سرمربی معترض شده‌اند. خیلی هم جدی‌تر از اعتراض پنهانی و درگوشی برانکو ایوانکوویچ به باشگاه بابت پرداخت نشدن مطالباتش.

 

البته بازیکنان پرسپولیس هم حق دارند پول‌ قراردادشان را طلب کنند اما یادمان نرود مرد کروات در این یک سالی که حقوق نگرفت، حتی از همان پرداختی 30 تا 50 درصدی به شاگردانش هم محروم بود. حال آنکه می‌دانیم یکی از بندهای قراردادش این شانس را به او داده که حتی با یک ماه تاخیر در پرداخت حق و حقوقش، یک‌طرفه فسخ کند و بی‌آنکه باشگاه حقی برای شکایت داشته باشد، پرسپولیس را بگذارد و برود. تنها اقدام ایوانکوویچ اما این بود که با قلم وکیلش برای مدیران باشگاه نامه نوشت و پرداخت مطالبات معوقه‌اش را طلب کرد.

 

پولی که ایوانکوویچ باید بابت این فصل و حتی فصل قبل از آن می‌گرفت، به بیش از 700 هزار یورو رسیده بود که بالاخره یکی از اعضای هیات مدیره موفق شد 500 هزار یورو از آن را جور کند. این پول هفته پیش وارد باشگاه شد و از آنجا که بازیکنان بخشی از قراردادهای این فصل‌شان - رقمی بین 30 تا 50 درصد- را دریافت کرده‌اند و تا پیش از این هم هر پولی به باشگاه تزریق می‌شد برانکو می‌گفت آن را بین شاگردانش تقسیم کنند، همه یوروها را یکجا به او دادند.

 

دلیل دیگرش هم این بود که پرسپولیسی‌ها دنبال تمدید قرارداد با برانکو ایوانکوویچ هستند و او بدون پرداخت حق و حقوقش راضی به مذاکره نمی‌شد. خلاصه اینکه از مطالبات 700 هزار یورویی آقای سرمربی، باشگاه 500 هزار یورو را پرداخت کرد اما این چیزی نبود که خوشایند بازیکنان پرسپولیس باشد.

 

این نارضایتی را هفته پیش و درست دو روز مانده به بازی با ماشین‌سازی لمس کردیم. همان موقعی که پرسپولیسی‌ها شنیدند بخش زیادی از مطالبات سرمربی پرداخت شده. آنها در رختکن ورزشگاه شهید کاظمی خود را برای تمرین آماده می‌کردند که ناگهان یکی از بزرگترهای تیم جلوی همه فریاد می‌زند که «هر چه پول آمده بود، دادند به برانکو. ما هم که آدم نیستیم.»

 

شنیدن این حرف از آن بازیکن به قدری عجیب بود که هیچ کس حرفی نزد. تنها واکنش بازیکنان، سکوت بود و نگاهی بهت‌زده به هم‌تیمی‌شان که چرا و چطور چنین حرفی زده! به ظاهر، همه چیز همین‌جا بین بازیکنان تمام شده اما اتفاقی که رخ داد، چیزی جز این را نشان می‌داد.

 

در همان جلسه تمرینی، بازیکن معترض که اتفاقا کمی هم مصدومیت داشته و به همین دلیل نمی‌توانسته مثل قبل بدود و تکل بزند، مورد انتقاد قرار می‌گیرد. در پرسینگ، کریم باقری بر سرش فریاد می‌زند که اینجا را باید تکل می‌زدی. چرا نزدی؟ و آقای بازیکن که عصبانی هم بوده، با عصبانیت پاسخ می‌دهد: «کسی که همه پول‌ها را گرفته، لباس تمرین بپوشد و بیاید خودش تکل بزند.»

 

از بدشانسی‌اش، این دیالوگ مو به مو برای برانکو ترجمه شد و این بار داد و فریاد او را شنیدیم که با صدای بلند می‌گفت: «آن موقع که هر پولی به باشگاه می‌آمد می‌گفتم بدهید به بازیکنان چرا حرف نمی‌زدی؟ یک بار دیگر اینطور صحبت کنی، باید بروی خانه‌ات.» بازیکن معترض اما بی‌ هیچ حرفی به تمرین ادامه می‌دهد و بقیه هم تنها واکنش‌شان سکوت است.

این بگومگو از اول تا آخر بیش از 5 - 4 دقیقه طول نمی‌کشد اما پایان‌بخش آن، تذکر جدی کریم باقری به بازیکنی است که از پول گرفتن سرمربی بعد از یک سال، ناراحت شده. باقری در پایان همان تمرین به سراغ بازیکن شاکی می‌رود و به تندی می‌گوید: «اگر حرفی داری، جلوی چهار تا بچه مثل فلانی و فلانی نزن. یا برو باشگاه و آنجا حرفت را بزن، یا ما را بکش کنار و بگو. تو حق نداری اینطور رفتار کنی.» و بعد دوباره سکوت.

 

پیدا کردن ریشه این اختلاف و این عصبانیت البته آنقدرها هم سخت نیست وقتی بدانیم ایوانکوویچ در پست همان بازیکن معترض دو بازیکن جدید خواسته. در واقع ماجرا برمی‌گردد به فهرست خرید چهار نفره برانکو که دو تا از چهار بازیکن مورد نظر او هم‌پستی آن بازیکن هستند که وقتی متوجه چنین چیزی شده، کنترل خود را از دست داده و مقابل سرمربی ایستاده است.

 

این بازیکن که اتفاقا از بزرگترهای تیم است، بعد از بازی با ماشین‌سازی هم به‌خاطر عملکردش مورد انتقاد قرار گرفت و باقری و برانکو توبیخش کردند که این اشتباهات، نتیجه همان حاشیه‌پردازی‌هاست که تمرکز او را گرفته.

 

این بازیکن البته باز هم پاسخی جز سکوت برای مربیانش ندارد اما برانکو گفته می‌خواسته او را در لیگ نوزدهم هم در اختیار داشته باشد که با اتفاقاتی که رقم خورد، دیگر لزومی به این کار نمی‌بیند. حالا سوال این است که با توجه به آنچه رخ داده، آیا در فصل آینده هم این بازیکنان قدیمی و باتجربه را باز هم در تیم برانکو می‌بینیم یا به بهانه جوانگرایی حذف خواهند شد؟

 

 

 ایران ورزشی/زهرا اسدی

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------