استقلال- فولاد قبل از عید استقلال- سپاهان سال 99



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال

هفته گذشته دراگان اسکوچیچ رسما به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شده و به سرعت نیز کارهای آماده‌سازی را با سلسله‌جلساتی که داشت، آغاز کرد. در همان ابتدا اسکو جلسه‌ای را با مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ برگزار کرد و طبق گفته سهیل مهدی، طرفین درخصوص زمان‌بندی مسابقات لیگ و اردوهای تیم ملی و عدم تداخل آن به تعامل خوبی رسیدند تا طبق آن امیدواری‌ها بر سر موفقیت تیم ملی و از سوی دیگر به پایان رسیدن لیگ نوزدهم در موعد مقرر بیشتر شود.

 

برای بررسی جلسه سرمربی تیم ملی با مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ و برخی مسائل دیگر ازجمله بازی‌های عقب‌افتاده استقلال با فولاد و سپاهان در لیگ و جام‌حذفی سراغ وی رفتیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با سهیل مهدی را در زیر می‌خوانید.

 

جلسه با اسکوچیچ چطور بود؟

جلسه خیلی‌خوبی بود و تعاملات خوبی با هم داشتیم. این جلسه به 2 فاز تقسیم شد. فاز اول به اتمام رساندن لیگ فصل جاری و عدم تداخل برگزاری هفته‌های باقی‌مانده با اردوهای تیم ملی اختصاص داشت که براساس اشتراک زمان‌بندی‌های طرفین این امر انجام شد.

 

در این بین بیشتر خواسته‌های سازمان لیگ مورد موافقت سرمربی تیم ملی قرار گرفت و امیدواریم سایر خواسته‌ها نیز در ادامه و با پیش‌رفتن کار، مورد رضایت و موافقت قرار گرفته و شاهد یک تعامل همه‌جانبه باشیم و بتوانیم موارد و موانع پیش‌رو را به اتفاق هم حل و فصل کنیم. خوشبختانه چون اسکوچیچ از لیگ برتر وارد تیم ملی شده، مشکلات لیگ داخلی ما را به‌خوبی می‌داند. به همین خاطر حرف غیرمشترکی نداشتیم و بر سر خیلی از موارد تفاهم داشتیم که به همین سبب از ایشان بابت حسن‌نیتی که نشان دادند، تشکر می‌کنم. در هر صورت تیم ملی نیز روزهای حساسی را سپری کرده و سعی کردیم روزهایی را که نزدیک به برگزاری اردوهای تیم ملی بود، یک مقدار با تعامل بیشتری پیش ببریم.

 

فاز دوم شامل چه مواردی می‌شود؟

فاز دوم در رابطه با فصل آینده و شروع فصل بیستم لیگ برتر و تداخل آن با مسابقات مقدماتی جام‌جهانی درصورت صعود به مرحله نهایی این رقابت‌ها بود که با ایشان زمان‌بندی‌های لازم را در میان گذاشتیم و تاریخ‌هایی را با هم فیکس کردیم که براساس آن، به‌زودی تاریخ آغاز لیگ بیستم هم مشخص خواهد شد، ضمن اینکه براساس جلسه‌ای که برگزار کردیم، فردا یا نهایتا تا یکشنبه برنامه سایر هفته‌های باقی‌مانده لیگ در فصل جاری را اعلام خواهیم کرد.

 

اولین کمپ تیم ملی چه زمانی برگزار می‌شود؟

بهتر است اجازه دهیم این زمان‌بندی توسط کادرفنی و مسئولان تیم ملی اعلام شود. در هر صورت اسکوچیچ کار را از فروردین‌ماه آغاز می‌کند و باید ببینیم که برای دو بازی آینده با هنگ‌کنگ و کامبوج، اردوی تیم ملی چه زمانی آغاز خواهد شد. البته فیفادی بعدی 4 فروردین است و شاید اردو چند روز زودتر آغاز شود.

 

چه تضمینی هست تا شاهد دعواهای زمان کی‌روش در دوره جدید نباشیم.

با کسی دعوا نداریم. اسکو خودش از لیگ به صورت مستقیم به تیم ملی آمده و درد تیم‌ها و شرایط ما را به‌خوبی می‌داند. امیدوارم بتوانیم همین‌طور با دوستی و تعامل کار را پیش ببریم، هرچند او هم محدودیت‌هایی دارد، مثل ما. ان‌شاءالله این محدودیت‌ها در کنار هم و نه رو در روی هم حل شود، چراکه در غیر این صورت قابل حل نخواهد بود.

 

لیگ برتر در فصل جاری در موعد مقرر تمام می‌شود؟

مساله بزرگ ما همین است. همین دیروز 3 بازی نگران‌کننده را رد کردیم. متاسفانه شرایط طوری شده که هفته به هفته لیگ را جلو می‌بریم. الان با توجه به شرایط جوی و برخی مسائل که از دست ما خارج است، بحران‌هایی ایجاد می‌شود که باعث شده برگزاری لیگ تحت‌الشعاع قرار بگیرد. الان هم به پایان سال و مناسبت‌های آن نزدیک می‌شویم و همه اینها لیگ را تحت‌الشعاع قرار داده و باعث می‌شود لیگ را هفته به هفته پیش ببریم. الان هم سعی می‌کنیم برنامه را 5 هفته، 5 هفته بنویسیم و ان‌شاءالله در موعد مناسب تمامش می‌کنیم.

 

زمان 2 بازی عقب‌افتاده استقلال مقابل فولاد در لیگ و سپاهان در حذفی سرانجام مشخص شد؟

نمی‌توانم الان تاریخ دقیقی را بگویم. باید تا شنبه که تقویم نهایی می‌شود، صبر کنیم، اما بازی استقلال و فولاد را قطعا تا پایان سال برگزار می‌کنیم. برای دیدار استقلال و سپاهان هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم و به احتمال زیاد این دیدار به سال 99 موکول خواهد شد.

 

 

 فرهیختگان/محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------