آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی: چطور به او می‌گویند ژنرال خوشش می‌آید، حالا من هم گفتم «گروهبان قندلی»، اشکالی دارد؟

مربی پیشین تیم ملی فوتبال گفت: رای دادگاه تجدیدنظر هر چیزی باشد، احترام می‌گذارم. هیچ وقت از تیم ملی در زمانی که در کوران…

مظلومی: چهار برد دربی از چهار قهرمانی با ارزش تر است



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی , مظلومی
چهار برد ما در دربی کجا چهار قهرمانی پرسپولیس کجا؟! این واکنش سرمربی سابق استقلال به قهرمانی چهارم سرخ ها است... 

 این یک یادآوری تاریخی از زبان پرویز مظلومی است تا هواداران سرخ بدانند اگر پرسپولیس چهارمین قهرمانیاش در لیگ را جشن گرفت هرگز نباید این چهار برد را با آن چهار برد پیدرپی که استقلال در زمان مربیگری‌اش در دربیها به چنگ آورد قیاس کنند. به قول سرمربی سابق آبیها آن بردها چیز دیگری است. البته مظلومی همین حالا هم پرسپولیس را هرگز از پیش برنده جام لیگ نوزدهم نمیداند و برای استقلال شانس بسیار قائل است....

 

حال مادرتان چطور است آقای مظلومی؟ 

- (قدری مکث می‌کند) شکر خدا خوب است. 

 

در این شرایط خاص توانستید با مادر ملاقات کنید؟ 

- به خاطر کرونا مدت زیادی است اجازه ندادند مادر را ببینم. دلم برایش تنگ شده اما چاره چیست؟ باید رعایت کنیم تا این ویروس شرش را کم کند و برود. خیلی دلتنگ مادرم... 

 

خودتان را قرنطینه کردید؟ 

- بله خودم و خانواده‌ام همگی قرنطینه‌ایم. واقعاً تحمل این شرایط دشوار است اما همه باید رعایت کنیم. در این چند وقت فقط برای خرید مایحتاج از خانه بیرون رفتم آن هم با رعایت نکات بهداشتی. نباید این موضوع را پشت گوش بیندازیم. اگر هر کسی این ماجرا را شوخی بگیرد قطعاً به خود و خانواده‌اش آسیب می‌رساند و جامعه نیز از آن متضرر می‌شود. الان شرایطی نیست که با لجبازی بخواهیم از کنار این موضوع بگذریم. امیدوارم همه رعایت کنند و شرایطی پیش بیاید که از این بحران که کل جهان را در بر گرفته خلاص شویم. 

 

برگزاری ادامه لیگ هم تحتالشعاع این ماجرا قرار گرفته و هر روز خبرهای متفاوتی درباره برگزاری لیگ به گوش میرسد. یک روز می‌گویند لیگ برگزار می‌شود و روزی دیگر خبر از لغو احتمالی لیگ می‌دهند. اصلاً روشن نیست قرار است چه اتفاقی رخ دهد. 

- واقعیت این است که الان هیچ کس در دنیا نمی‌تواند آینده را پیشبینی کند. می‌گویند این ویروس خیلی مرموز و عجیب است و به اشکال دیگر دوباره برمیگردد. شما دیدید که در عرض یک ماه این ویروس چطور دنیا را تسخیر کرد. ما هم باید برای سلامتی خودمان ارزش قائل باشیم اما الان شرایطی پیش آمده که اگر لیگ برگزار شود یک داستانی می‌شود و اگر برگزار نشود صدای یک عده در می‌آید. 

 

حتی طرحی در حال اجرا بود که جام را به پرسپولیس بدهند و قال قضیه را بکنند برود اما استقلالی‌ها و دیگر تیم‌ها اعتراض کردند و انگار قرار شده تصمیمات دیگری اتخاذ کنند. 

- من یک سؤال از شما دارم. مگر مسئولان لیگ بلژیک در حالی که ۴ هفته به پایان لیگ این کشور باقی مانده بود قهرمان را معرفی نکردند؟ آیا فیفا و یوفا پذیرفتند؟ به سرعت تصمیم وتو شد چون هر تصمیمی باید مراحل قانونی خودش را سپری کند و بعد اجرایی شود. اینکه بخواهند جام را به پرسپولیس بدهند بیاحترامی به کل فوتبال ایران است نه فقط استقلال که شانس کمی برای رسیدن به قهرمانی ندارد. 

 

شما هم جزو آنهایی هستید که می‌گویید لیگ باید برگزار شود؟ 

- ببینید من با برگزاری لیگ تحت شرایط و ضوابطی موافقم و شنیدم قرار است از خرداد ماه لیگ برگزار شود. اینکه می‌گویم موافقم به منزله آن نیست که تحت هر شرایطی موافق باشم. نه اینطور نیست. شما وقتی دارید از برگزاری لیگ حرف می‌زنید مجموعه‌ای از انسان‌ها را درگیرش می‌کنید. کلی مسئول درگیر برگزاری لیگ می‌شوند که باید پروتکل‌های بهداشتی را برای آنها فراهم کرد. سؤال من این است که آیا اگر می‌خواهید لیگ را برگزار کنید فکر سلامت عوامل برگزاری، داوران و بازیکنان و مربیان هستید؟ باید همه جوانب را در نظر بگیرند. مثلاً برای مدتی مشخص حضور هوادار را ممنوع کنند چون به سلامت آنها آسیب وارد می‌شود. البته کار نشد ندارد و می‌شود با رعایت نکاتی دوباره لیگ را به جریان انداخت اما اول سلامت افرادی که درگیر برگزاری هستند باید تأمین شود. 

 

 گاهی هم صحبت از لغو لیگ برتر می‌شود و می‌گویند به این روش از این چالش عبور کنیم.  

- اگر می‌خواهند لغو کنند بدون معرفی قهرمان این کار را انجام دهند ضمن اینکه لغو بازی‌ها نباید محصور به لیگ برتر باشد. باید کل لیگ‌ها را لغو و مختومه اعلام کنند. نمی‌شود که شما بازی‌های لیگ برتر را لغو کنی بعد لیگ یک را برگزار کنی. همه لیگ‌ها به هم پیوسته است و اگر تصمیم به لغو گرفته می‌شود باید نتایج تمام بازی‌ها ابطال شود؛ همه بازی‌ها از لیگ‌های پایین تا لیگ‌های بالاتر و حتی رده‌های پایه. یادم می‌آید قبل از انقلاب چنین اتفاقی افتاد و در روزهای جنگ هم دوباره شاهد لغو بازی‌ها بودیم. الان هم اگر اوضاع حاد شود باید همین تصمیم را بگیریم. 

 

 اگر قرار بر برگزاری لیگ باشد چالش دیگری به وجود می‌آید و آن این است که تیم‌ها بعد از اینکه اعلام شد لیگ می‌تواند از سر گرفته شود انتظار دارند زمان مناسبی را برای آمادهسازی خود سپری کنند. 

- برای آمادگی یک تیم نیاز به ۶ هفته تمرین مستمر است اما الان که مربیان دارند از راه دور تمرینات را برگزار می‌کنند می‌شود با فرصتی یکماهه این مشکل را برطرف کرد تا تیم‌ها با آمادگی گام به رقابت‌های لیگ برتر بگذارند. البته شنیدم که برخی تیم‌ها دارند یواشکی تمرین می‌کنند و حتی بازیکنان خو را به طور گروهی به ورزشگاه‌هایی می‌فرستند تا در کنار هم تمرین کنند. وقتی دارند یواشکی تمرین می‌کنند حتی می‌شود با ۳ هفته فرصت هم لیگ را از اواسط خرداد برگزار کرد. البته باید فشردگی بازی‌ها را هم در نظر بگیریم چون قطعاً زمان کافی برای برگزاری لیگ باقی نیست. 

 

استقلال در حالی وارد این تعطیلات ناخواسته شد که یک بازی عقبافتاده نیز دارد. اگر امتیاز آن بازی را هم متعلق به استقلال بدانیم فاصله امتیازی‌اش با پرسپولیس به عدد ۸ می‌رسد. در عین حال اما جریانی تلاش می‌کند شانس پرسپولیس را برای قهرمانی بالاتر از استقلال جا بیندازد تا شاید با همین حربه‌ها دیگران را متقاعد کنند که اگر قرار بر لغو لیگ شد این رقیب سنتی آبی‌ها باشد که جام قهرمانی را به دست می‌آورد. با چنین استدلال‌هایی موافقید؟ 

- هرگز موافق نیستم. با کدام منطق باید جام را به تیم دیگری داد و تیم‌های دیگر را از گردونه رقابت حذف کرد؟ خودم را مثال بزنم تا به کسی برنخورد. من با همین استقلال ۹ امتیاز از تیم دوم جدول بیشتر داشتم اما اتفاقاتی رخ داد که ۱۲ امتیاز از دست دادم و قهرمانیمان در لیگ پرید. من این مثال را قبلاً هم گفته بودم و دوباره تکرار می‌کنم که استقلال شانس خوبی برای رسیدن به قهرمانی دارد و هیچ کس نمی‌تواند این اقبال را نادیده بگیرد و رقیب ما را قهرمان اعلام کند. در فوتبال گاهی اتفاقاتی رخ می‌دهد که شما اصلاً نمی‌توانی فکرش را بکنی. فوتبال قوانین خودش را دارد و قهرمان لیگ باید با برگزاری بازی مشخص شود نه اینکه همین الابختکی نام تیمی را به عنوان قهرمان اعلام کنند. این یعنی نادیده گرفتن دیگر تیم‌ها بخصوص استقلال. 

 

 شاید ولع زیادی وجود دارد تا آن چهاری که شما بعد از چهار برد در دربی برای استقلال ساختید را با چهار قهرمانی در لیگ تحتالشعاع قرار دهند؟ 

- من همیشه با احترام درباره رقیبمان حرف زده‌ام و الان هم همین رفتار را دارم، اما یک سؤال از شما بپرسم. ما چرا به پرسپولیسی‌ها عدد چهار نشان می‌دهیم؟ 

 

 به دلیل چهار بردی که در دربی‌ها به دست آوردید. البته نزدیک بود به پنج هم برسد. 

- همین طور است. آن چهار نشان دادن نتیجه چهار برد پیدرپی در دربی‌ها بود. پرسپولیسی‌ها سال‌ها عددی را به ما نشان می‌دادند که بعدها خدا به ما کمک کرد توانستیم با چهار برد در دربی ما هم عددی را مقابل آنها نشان بدهیم. شما شک نکنید که اگر پرسپولیس چهار بار قهرمان شود باز هم جای چهار برد دربی را نمی‌گیرد و آن پیروزی‌ها چیز دیگری بود که تا زمانی که پرسپولیس نتواند به همان اندازه ما را ببرد به عنوان یک نماد باقی خواهد ماند.

 

چهار برد در دربی‌ها به نظر من ارزش دیگری برای هواداران ما دارد تا چهار قهرمانی در لیگ که هنوز هم به دست نیامده. به هر حال ما آن چهار را در جواب عددی که آنها در دربی‌ها ساخته بودند ساختیم. ما همیشه در جدال‌های رودر رو با هم رقابت حساستری داشتیم. بسیاری از هواداران آن روزها که من مربی بودم به من می‌گفتند پرویزخان برای ما بردن پرسپولیس از قهرمانی در لیگ باارزش‌تر است. به هر حال ما نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم و واقعیت‌ها را کتمان کنیم. بردن در دربی آن هم چهار بار پیدرپی چیز دیگری است. به هر حال بگذریم از این بحثها. من جوابم را دادم و امیدوارم دوستان هم گرفته باشند. 

 

در روزهای اخیر آقای سعادتمند پیدرپی با پیشکسوتان استقلال جلسه گذاشت و حتی برخی بازیگران طنز هم به باشگاه رفتند. این رفت و آمد‌ها را گرهگشا می‌بینید؟ 

- سعادتمند را می‌شناسم. یک زمانی رئیس هیأت مدیره بود که با من درباره مدیرعاملی حرف می‌زد و من همان موقع به او گفتم مدیریت را قبول نکن و نرو. سعادتمند اما در صحبت‌هایی که اخیراً با او داشتم گفت شرایط مهیا است و می‌خواهم مدیرعامل شوم. حتی من را به باشگاه هم دعوت کرد اما به دلایلی قبول نکردم. 

 

چرا؟ 

- هر وقت پایم را داخل باشگاه می‌گذارم بعدش برایم کلی حاشیه درست می‌شود. می‌بینید روزگار را؟ پرویز مظلومی با این همه سال کار در استقلال الان نباید جرأت کند به باشگاه برود چون بعضی‌ها به محض اینکه می‌بینند او آمد شروع به تخریب و شانتاژ می‌کنند. من استقلالی هستم و دوست ندارم اسمم برای استقلال حاشیه درست کند برای همین وقتی سعادتمند می‌گوید بیا از او عذرخواهی می‌کنم و نمی‌روم تا آرامش استقلال به هم نریزد. من اوضاع امروز را درک می‌کنم. می‌دانم که در اردیبهشت استقلال باید کلی بدهی خارجی بپردازد. کلی هم به بازیکنان بدهکارند. شنیدم ۲میلیون دلار بدهی دارند. خب، در این شرایط من خودم را عقب می‌کشم تا مشکل ایجاد نشود. فقط از راه دور کمک می‌کنم. 

 

ماجرا برمیگردد به روزی که قرار بود حکم سرپرستی خود را از خلیلزاده بگیرید؟ 

- یک روز آقای خلیلزاده با من تماس گرفت و گفت آقای مظلومی حکم سرپرستی شما آماده است بیایید باشگاه و حکم را بگیرید. خودتان که دیدید بعدش چه داستان‌هایی شد. برایشان آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم در امور فنی و مدیریتی موفق باشند.

 

 

 ایران /حمیدرضا عرب 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------