حمید درخشان:از هر طرف نگاه کنید پرسپولیس باید قهرمان اعلام شود



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,حمید درخشان
سرمربی سابق پرسپولیس معتقد است مدیریت جدید این تیم نیاز به زمان دارد تا خرابه‌ای را که گرفته، سامان دهد. 

به گزارش ایلنا،حمید درخشان می گوید پرسپولیس مشکلات زیادی دارد که از قبل وجود داشته و الآن رسول‌پناه و مدیریت جدید وظیفه دارند آن‌ها را حل کنند. درخشان در ادامه اشاره ای هم به ادامه لیگ دارد  ومی گوید به نظر من صلاح این است که لیگ را ادامه ندهند یا اگر قرار است بازی برگزار شود، بدون تماشاگر و با تمهیدات خاص بهداشتی برگزار شود.

 

این روزها صحبت های زیادی در خصوص ادامه لیگ برتر و یا تعطیلی آن شنیده می شود نظر شما در این خصوص چیست؟ 

در خصوص وضعیت لیگ و نحوه به پایان رساندن آن باید بگویم به هر حال شیوع ویروس کرونا مشکلی بوده که گریبان تمام دنیا را گرفته و فقط مختص فوتبال و ورزش ایران نیست. به نظر من صلاح این است که لیگ را ادامه ندهند یا اگر قرار است بازی برگزار شود، بدون تماشاگر و با تمهیدات خاص بهداشتی برگزار شود. جان مردم که بازیکنان و اعضای باشگاه‌ها نیز جزو همین مردم هستند، از همه‌ چیز مهم‌تر است. به پایان رساندن لیگ با این وضعیت به هیچ وجه در اولویت نیست و لغو ادامه لیگ نوزدهم بهترین تصمیم است.

 

خب بعضی تیم ها مثل پرسپولیس که بخت نخست قهرمانی به شمار می رود مخالف این موضوع هستند. برای همین اگر لیگ تعطیل شود چگونه باید قهرمان مشخص شود؟  

 درخصوص نحوه مشخص کردن قهرمان و تیم‌های سقوط کننده در صورت لغو ادامه لیگ باید بگویم فیفا مهمترین مرجع است اما در عین حال باید بگویم فاصله تیم‌های سقوط‌کننده نزدیک است و صاحبان امر باید در این باره نظر دهند. اما اگر بخواهیم درباره قهرمان صحبت کنیم، از هرطرف نگاه کنید پرسپولیس باید قهرمان اعلام شود؛ این تیم قهرمان فصل گذشته است، قهرمان نیم‌فصل لیگ نوزدهم است، صدرنشین فعلی لیگ با 10 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم است و حتی 9 بازی آینده پرسپولیس نسبت به سایر مدعیان آسان‌تر هستند زیرا پرسپولیس تمام بازی‌هایش با تیم‌های مدعی را انجام داده و توانسته آن‌ها را شکست دهد. به نظر من قهرمانی حق پرسپولیس است و این تیم شایسته‌ترین باشگاه برای به دست آوردن این عنوان است.

 

یکی از موضوعات دیگر این روزها کسر قرارداد بازیکنان و کادر فنی است که بعضی باشگاه های اروپایی انجام دادند. آیا در ایران هم این امکان پذیر است ؟ 

 درباره کسر قرارداد بازیکنان و کادر فنی در صورت ادامه پیدا نکردن لیگ باید بگویم که مدیریت باشگاه‌ها باید با بازیکنان به توافق برسد زیرا به صورت قانونی این حق را ندارد که بدون دلیل قرارداد اعضای تیمش را کسر کند. به نظر من بهتر است مدیریت باشگاه‌های ایرانی با اعضایشان جلسه‌ای را برگزار کنند و روی یک عددی به توافق برسند تا نه باشگاه ضرر کند و نه بازیکن آسیب مادی ببیند. البته اگر شما می بیندید در اروپا این کار را می کنند به خاطر این است که آنجا تمام درامد باشگاه ها از حق پخش تلویزیونی و بلیط فروش و تبلیغات و چندین منبع دیگر است که به خاطر کرونا همه تعطیل شده و برای همین بازیکنان هم با باشگاه ها راه می آیند و اینکه رقم قرارداد بازیکنان در اروپا خیلی بالا است و همین باشگاه های اروپایی را با چالش مواجه کرده است. اما در ایران رقم قرارداد ها خیلی کم است وآخر فصل هم بازیکنان با باشگاه ها همین رقم کم به مشکل می خورند.

 

مدیریت جدید پرسپولس این روزها با چالشهای زیادی مواجه شده فکر نمی کنید نداشتن مدیر عامل  دلیل این موضوع است ؟

مسلما نداشتن مدیرعامل یکی از دلایل مهم این موضوع است. تیم وقتی مدیر نداشته باشد، بازیکنان و کادر فنی بلاتکلیف می شوند و هیچ چیز سرجای خودش نخواهد بود.اما باید این را هم اضافه کنم پرسپولیس مشکلات زیادی دارد که از سالها قبل وجود داشته و تا به الان هم ادامه دارد و هم الآن رسول‌پناه به عنوان سرپرست و مدیریت جدید و سایر اعضای هیات مدیره وظیفه دارند آن‌ها را حل کنند. به هر حال آن‌ها قبول کرده‌اند که، خرابه‌ای که به دست آن‌ها رسیده سر و سامان دهند و باید به آن‌ها فرصت داد تا بتوانند مشکلات پرسپولیس را حل کنند. نباید با این شرایط سختی که به وجود آمده به آن‌ها سخت گرفت و حاشیه‌ای برای مدیریت جدید درست کرد.

 

البته شنیده می شود که قرار است پرسپولیس خصوصی شود آیا این به نفع تیم است ؟

20 سال است که قرار است دو تیم خصوصی شوند ولی تا کنون رخ نداده و این بیشتر یک شعار است. خصوصی سازی  شرایط خاص خودش را دارد مهمترین آن حق کپی رایت است که در ایران رعایت نمی شود. حق پخش تلویزیونی و بلیط فروشی و خیلی چیزهای دیگر که رعایت نمی شود. بنابراین اول باید زیرساختها و این موضوعات درست شود و بعد برویم دنبال خصوصی سازی. کسی که تیم را می خرد باید پول در بیاورد که بتواند ادامه دهد. چون بالاخره پولش یک روزی پولش تمام می شود. پرسپولیس و استقلال بسیار پول ساز هستند ولی موانع این درآمدزایی هم باید برطرف شود. امیدوارم به هرحال اینبار شعار نباشد تا بالاخره این دو تیم مستقل شوند و از این همه مشکلات جان سالم به درببرند و شاهد روزهای خوب دوتیم باشیم.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------