راهکار جدید AFC برای لیگ قهرمانان آسیا



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
کنفدراسیون فوتبال آسیا با توجه به مخالفت فدراسیون‌های غرب آسیا با برگزاری ادامه لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی یک کشور، در حال بررسی راهکاری جدید است. 

به گزارش ایسنا و به نقل از استاد الدوحه، لیگ قهرمانان آسیا بعد از برگزاری دو بازی به خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل شد. هنوز کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره ادامه لیگ قهرمانان آسیا تصمیم نهایی را نگرفته است.

 

پیش از این رسانه‌های عربی و نزدیک به AFC نوشتند که کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد که ادامه لیگ قهرمانان آسیا را به صورت سیستم تجمعی (یعنی تک بازی و به میزبانی یک کشور) برگزار کند.

 

روزنامه استاد الدوحه در شمار امروز شنبه خود نوشت که فدراسیون های فوتبال در غرب آسیا مخالف برگزاری ادامه بازی‌ها به صورت تجمعی و به میزبانی یک کشور هستند چرا که باعث می‌شود  همه تیم‌ها به صورت طولانی مدت در یک کشور بمانند.

 

استاد الدوحه نوشت: راهکار جدید AFC که در حال بررسی آن است این است که چهار بازی باقیمانده مرحله گروهی طبق همان روش قدیمی یعنی رفت و برگشت برگزار شود اما با اتخاذ تدابیر بهداشتی شدید و بدون حضور تماشاگر برگزار شود اما در مرحله یک هشتم تنها یک بازی برگزار شود و آن هم به میزبانی تیم صدرنشین مرحله گروهی باشد.

 

مراحل یک چهارم و نیمه نهایی هم به صورت تک بازی و این بار با قرعه کشی باشد. AFC به احتمال خیلی زیاد این روش جدید را انتخاب کند چرا که فدراسیون های غرب آسیا با آن موافق هستند.

 

استاد الدوحه همچنین درباره ادامه انتخابی جام جهانی 2022 و جام ملت های آسیا 2023 نوشت که پیشنهاد جدید برای این رقابت ها هم برگزاری آنها در ماه های اکتبر و نوامبر (مهر و آبان) است و کنفدراسیون فوتبال آسیا به زودی تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------