محمود فکری مشغول نادیده گرفتن همه چیز



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,محمود فکری

محمود فکری با ترکیب‌ چیدن‌های عجیب، با تغییرات عجیب‌تر، با تعویض‌های بسیار عجیب‌تر شناخته می‌شود. این همان تصویری است که خودش می‌خواهد از خودش بسازد و عجب که منکر این تصویر می‌شود و به خبرنگاران در کنفرانس مطبوعاتی می‌گوید: «هر بازیکنی که ببینیم نیاز به تغییرش باشد، تغییر می‌دهیم. هفته قبل ما تغییری نداشتیم. نمی‌دانم سئوالات شما کارشناسی است یا هر کسی در خیابان هر چیزی را می‌‌گوید، شما می‌پرسید؟»

 

محمود فکری تمام تلاش خود را می‌کند تا انتقادات را نشنود و در کارش تجدیدنظر نکند. این سرسختی عجیب است اما او اصرار دارد که هر نقدی را دچار بدخواهی بداند و این می‌تواند آینده فنی استقلال را بیشتر به خطر بیندازد.

 

محمود فکری را در نپذیرفتن انتقادات باز هم دیده‌ایم، مثل نپذیرفتن انتقادات درباره کیفیت کادر فنی استقلال و شنیدن این پاسخ‌ها: «ما یکی از بهترین کادرهای ایران را چه از نظر تجربه و چه از نظر دانش در اختیار داریم.» محمود فکری را این‌ روزها گرفتار یافتن پاسخ برای انتقادات می‌بینیم و پاسخ‌هایش سرشار از اغراق است، مثل همین حرفش درباره کادر فنی استقلال.

اما استقلال را در بازی با نفت مسجدسلیمان ببینیم. اینکه رشید مظاهری و مسعود ریگی فرصت بازی پیدا نمی‌کنند، مایه حیرت است.

 

قابل پیش‌بینی بود که بازی دادن به حسین حسینی می‌تواند استقلال را در موقعیت فعلی دچار دردسر کند که چنین هم شد و استقلال با اشتباه حسینی گل خورد. ریگی هم برای استقلال نه فقط یک بازیکن، بلکه یک کارگر تمام عیار و حرفه‌ای است. در غیبت او نیز استقلال استحکام کافی را نداشت. محمود فکری در چیدن ترکیب و در تعویض‌ها به جای آنکه استقلال خوش‌سلیقه و موفقی را تشکیل دهد، با هر تصمیم به تیمش آسیب می‌رساند، چه پیش از بازی و چه در جریان بازی. استقلال با این شیوه خود را به دست خود دچار سردرگمی کرده است. کادر فنی باتجربه و بادانش استقلال -به تعبیر محمود فکری- تصمیماتی برای تیم می‌گیرند که برای استقلال نه تنها مؤثر نیست، بلکه به جریان بازی لطمه می‌زند.

 

محمود فکری اصرار عجیبی دارد که تمام انتقادات را پرتاب سنگ به سوی تیم موفق و تیم در حرکت بداند اما واقعیت چیز دیگری است و ‌ای کاش دست‌کم خود بداند که برخوردش با انتقادات منطقی نیست و در خلوت خود و همکارانش به مسیر تازه‌ای فکر کند. گفتن این حرف‌ها چاره کار استقلال نیست: «انتقادات و سنگ‌هایی که به سمت ما پرتاب می‌شود نشان می‌دهد تیم به سمت جلو و خوب حرکت می‌کند.»

 

محمود فکری از مشکلاتی حرف می‌زند و دیگران را بی‌خبر می‌داند: «شما حتی یک درصد از مشکلاتی را که تیم ما دارد، نمی‌دانید. فقط شما از تلویزیون می‌‌بینید و فکر می‌کنید استقلال همیشه باید برنده باشد در حالی که بهترین تیم‌های دنیا هم همیشه برنده نمی‌شوند. قبلاً هم عرض کردم، مشکلاتی که تیم ما دارد را هیچ تیمی ندارد حتی همین نفت مسجد سلیمان نیز مشکلات ما را ندارد ولی داریم صبوری و همراهی می‌کنیم تا با کمک همدیگر، استقلال را به جایگاه واقعی‌اش برسانیم.» اما این مشکلات باید به بحث گذاشته شوند. پنهان کردنش چیزی شاید شبیه پنهان کردن و نادیده گرفتن مشکلات فنی استقلال باشد. محمود فکری مشغول نادیده گرفتن همه چیز است و اسم این کار صبوری نیست.

 

ایران/ مازیار گیلکان

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------