فتح‌الله‌زاده: از دیدن حال استقلال غصه می‌خورم



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,تیم‌های فوتبال

 

وریا کاپیتان استقلال است. او بچه با معرفتی است و شخصیت بالایی دارد. وقتی بازوبند را به بازیکنی می‌دهید یعنی او را رابط بین مربی و بازیکن قرار داده‌‌اید. او حلقه اتصال میان بازیکنان و مربیان است

 

هرگاه استقلال در وضعیتی بغرنج قرار می‌گیرد رسانه‌ها سراغ علی فتح‌الله‌زاده می‌روند تا صحبت‌های او را درباره شرایط این باشگاه جویا شوند. نه اینکه در زمان مدیریت او در استقلال هیچ مشکلی وجود نداشت اما به واقع فتح‌الله‌زاده برای استقلالی‌ها چیز دیگری است و همواره در مواقع بحرانی مورد توجه قرار می‌گیرد. روز گذشته نیز فتح‌الله‌زاده به سبب مشکلاتی که در استقلال به وجود آمده روز پرکاری را پشت سرگذاشت. مدیرعامل سابق استقلال اما در عین حال تلاش دارد طوری حرف بزند که برای مدیران حاشیه‌ای به وجود نیاید. حرف‌های فتح‌الله‌زاده نشان از عمق علاقه او به این باشگاه دارد. باشگاهی که به نظر می‌رسد دوباره در گردابی بزرگ گیر افتاده و مشخص نیست که چه سرنوشتی در انتظارش باشد.

 

آقای فتح‌الله‌زاده استقلال با اینکه در صدر جدول است اما دوباره وارد بحران شده. دیروز هواداران مقابل باشگاه اعتراض کردند. این وضعیت در شرایطی که تیم نتایج خوبی گرفته خیلی عجیب و غیرمنتظره است.

 

همینطور است. وقتی تیمی در صدر جدول قرار دارد، انتظار است که حال و هوایش آرام باشد و حاشیه‌ای ایجاد نشود اما همانطور که می‌بینید بعد از بازی با نساجی اتفاقاتی در استقلال رخ داده که همه را شگفت‌زده کرده است. این نشان می‌دهد مشکلاتی وجود دارد که باید هرچه زودتر رفع شود چون ادامه این ماجرا به استقلال لطمه‌های جبران‌ناپذیری وارد می‌کند. دلیل اینکه هواداران به وضعیت باشگاه اعتراض می‌کنند همین مسائل است. آنها نگران آینده تیم خود هستند و انتظار دارند همه شرایط لازم برای تیم‌شان فراهم باشد تا دوباره اتفاقات سال‌های گذشته رخ ندهد و تیم قهرمانی را از دست ندهد. این انتظار زیادی نیست و مسئولان باید به آن توجه کنند.

 

 از ظواهر پیدا است که میان مسئولان باشگاه استقلال و بازیکنان فاصله بسیار زیادی ایجاد شده است.

 

از صحبت‌های بازیکنان این مسائل قابل فهم است. وقتی فکری از مدیرعامل تیمش قول می‌گیرد که بیشتر سر تمرین بیاید این خود نشان‌دهنده فاصله میان مدیران و بازیکنان است. نباید چنین فضایی وجود داشته باشد. زمانی که من باشگاه را مدیریت می‌کردم سعی می‌کردم هفته‌ای یک بار در تمرین حاضر شوم و با بازیکنان حرف می‌زدم. من فضا را باز می‌گذاشتم که اگر بازیکن صحبتی دارد رودررو با من انجام دهد. حتی اگر انتقادی هست مطرح کند. حضور یک مدیر در تمرین نباید فقط صرفاً به جهت فراهم کردن مسائل مالی باشد. این حضور می‌تواند از لحاظ روانی نیز روی تیم تأثیر بگذارد و نشان دهد که یک مدیر کنار بچه‌ها است و با آنها همراه است. من دلیل این فاصله را درک نمی‌کنم. هرچه هست باید این فاصله زودتر از بین برود تا فضای امیدوارکننده‌ای پیش روی مجموعه قرار بگیرد.

 

ماجرای قرارداد وریا غفوری هم این روزها مسأله‌ساز شده و حتی بحث او به کمیته اخلاق ‌‎نیز کشیده شده است.

 

ببینید نباید چنین فضایی در باشگاه استقلال وجود داشته باشد که باشگاه در مقابل کاپیتانش درآید. این برای نخستین بار در تاریخ باشگاه است که من می‌بینم چنین فضایی میان باشگاه و کاپیتان خود به وجود آمده است. هر مسأله‌ای هست باید درون خانواده حل شود. وریا پیشنهادی به باشگاه داده و باشگاه هم قبول کرده است. آیا مقصر این بازیکن است؟ همه بازیکنان دوست دارند دستمزد بالا بگیرند و این مدیر است که باید با بازیکن چانه‌زنی کند و به نفع باشگاه دستمزد را کاهش دهد. من وقتی این مسائل را می‌بینم غصه می‌‌خورم. دلم برای استقلال می‌سوزد که کارش به اینجا رسیده و چنین مسائلی در تیم باب شده است. مدیران استقلال باید این موضوع را در داخل باشگاه حل می‌کردند و اجازه نمی‌دادند مسأله به بیرون درز پیدا کند. شما شک نکنید وریا اگر واکنشی نشان داده به خاطر آگاهی از شکایت باشگاه بوده است. من کار او را تأیید نمی‌کنم اما باید حال و روز بازیکن را هم درک کرد.

 

اگر مدیرعامل استقلال بودید در چنین مواردی چگونه تصمیم می‌گرفتید؟

 

وریا کاپیتان استقلال است. او بچه با معرفتی است و شخصیت بالایی دارد. وقتی بازوبند را به بازیکنی می‌دهید یعنی او را رابط بین مربی و بازیکن قرار داده‌‌اید. او حلقه اتصال میان بازیکنان و مربیان است. نباید این چنین با شخصیتش بازی شود. گفته شده از این بازیکن شکایت کرده‌اند که اگر اینطور باشد غم‌انگیز است. البته دیدم آقای مددی این موضوع را تکذیب کرد و خوشحال شدم اما به هر حال یک مدیر پای قرارداد با این بازیکن را امضا کرده است. آیا ما باید با کاپیتان تیم خودمان اینطور برخورد کنیم؟ من جای مدیران استقلال بودم وریا را به باشگاه دعوت می‌کردم و در محیطی کاملاً دوستانه به او شرایط را می‌گفتم و از او خواهش می‌کردم شرایط مالی باشگاه را درک کند و قراردادش را تغییر دهد.

 

یا وریا می‌پذیرفت و یا نمی‌پذیرفت. من با روحیاتی که از وریا می‌شناسم مطمئنم اگر از مسیر درستی وارد می‌شدند می‌توانستند به نتایج بهتری برسند. ضمن اینکه باید به مسأله دیگری هم اشاره کنم. الان قراردادی که وریا با استقلال منعقد کرده، به طور قانونی قابل اجرا است چون پای آن را مدیر باشگاه امضا کرده و ممهور به مهر باشگاه هم شده است. بنابراین این قرارداد باید اجرا شود.

 

ایران  

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------