تزریق واکسن کرونا برای ورزشکاران در المپیک توکیو 2020 الزامی نیست!/ بایدن:برگزاری المپیک باید براساس علم باشد



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,تیم‌های فوتبال
بر اساس مقررات جدید شرکت در المپیک توکیو ۲۰۲۰ که روز دوشنبه توسط کمیته بین المللی المپیک صادر شده است، تزریق واکسن کرونا برای ورزشکاران و مسئولان الزامی نیست. 

به گزارش برنا از "ان. اچ. کی"، بر اساس این دستور العمل هر چند واکسینه شدن برای شرکت در بازی‌ها الزامی نیست اما کمیته بین المللی المپیک می‌گوید که کماکان به کشورها توصیه می‌کند تیم‌های خود را پیش از ورود به توکیو واکسینه کنند.

 

در مقررات جدید آمده است: این درخواست (واکسن زدن) به منظور فراهم کردن محیطی ایمن برای برگزاری بازی‌ها و همچنین احترام به مردم ژاپن است. به این ترتیب آنها اطمینان خواهند داشت که اقدامات لازم برای حفاظت از شرکت‌کنندگان و ژاپنی‌ها انجام شده است.»

 

مقررات المپیک توکیو که به صورت دفترچه راهنمای بازی های ۲۰۲۰ منتشر شده است، همچنین از تمامی کسانی که در بازی‌ها شرکت می‌کنند خواسته است اپلیکیشن ردیابی ویروس دولت ژاپن را دانلود کرده و فعالیت‌های خود در دوره ۱۴ روزه سفر به آن کشور را ثبت کنند.

 

کمیته بین‌المللی المپیک همچنین در آغوش گرفتن و دست دادن را ممنوع کرده و از تماشاگران خواسته است تا از آواز خواندن و شعار دادن خودداری کنند.

 

کمیته بین المللی المپیک پیش از این اعلام کرده بود که همه ورزشکاران و مسئولان، در بدو ورود به ژاپن واکسینه می شوند.

 

بازی های به تاخیر افتاده المپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار است مرداد سال ۱۴۰۰ برگزار شود.

 

 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,رئیس‌جمهوری آمریکا
رئیس جمهوری آمریکا گفت: من احساس ورزشکاران را درک می‌کنم اما برگزاری المپیک باید بر اساس علم باشد. 

به گزارش فارس و به نقل از رویترز، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگویی رادیویی اعلام کرد اتخاذ هر تصمیمی درباره برگزاری بازیهای المپیک توکیو که به دلیل ویروس همه گیر کرونا یک سال به تعویق افتاده، باید بر اساس علم باشد.

 

بایدن در این باره گفت: من با نخست وزیر ژاپن صحبت کرده‌ام، او بسیار تلاش می‌کند تا در موقعیتی باشد که بتواند بازی‌ها را با خیال راحت برگزار کند. من فکر می‌کنم برگزاری بازی‌ها باید بر اساس علم باشد.

 

با وجود شیوع ویروس کرونا و احتمال عدم حضور تماشاگران در بازی‌های توکیو، مقامات ژاپنی در تلاش هستند این بازی‌ها را طبق برنامه مرداد سال آینده برگزار کنند.

 

بایدن ابراز امیدواری کرد این بازی‌ها بیشتر به خاطر ورزشکارانی که سخت تمرین کرده‌اند، برگزار شود.

 

بایدن که در ژانویه کار خود را آغاز کرده، گفت که از اینکه فکر کند این ورزشکاران توانایی رقابت ندارند متنفر است.

 

وی عنوان کرد: همه المپیک ها را تصور کنید که ورزشکاران ۴ سال ۴ چهار سال برای یک شلیک کار می‌کنند و ناگهان این فرصت از دست می‌رود.

 

رئیس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد: این ورزشکاران افرادی هستند که من چنین دردی را برای آنها احساس می‌کنم اما ما باید این کار را براساس علم انجام دهیم. ما یک دولت علمی محور هستیم، امیدوارم که بتوانیم بازی کنیم و این امکان وجود داشته باشد اما باید دید.

 

بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاد این بازی ها تابستان سال آینده برگزار خواهد شد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------