آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

رئال مادرید منچسترسیتی را حذف کرد/ صعود بایرن مونیخ به نیمه نهایی

تیم های فوتبال رئال مادرید و بایرن مونیخ با برتری برابر حریفان خود راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شدند. به گزارش…

علی‌نژاد:مشکل حق امضای باشگاه استقلال حل می‌شود/در قرارداد پرسپولیس و کارگزار ورودی نداریم/امیدواریم رای پرونده ویلموتس بشکند



معاون وزیر ورزش,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی
معاون وزیر ورزش گفت: با توجه به شرایطی که برای خلیل زاده به وجود آمده هیات مدیره باشگاه طی یکی دو روز آینده باید یک نفر دیگر از اعضا را به عنوان صاحب امضاء معرفی کند. 

به گزارش فارس، مهدی علینژاد در مورد اینکه رئیس هیات مدیره استقلال در باشگاه حضور ندارد اظهار داشت: طبق اساسنامه باشگاه استقلال یکی از صاحبان امضاء رئیس هیات مدیره یا یکی از اعضای هیات مدیره است. حالا با توجه به شرایطی که برای خلیل زاده به وجود آمده هیات مدیره باشگاه طی یکی دو روز آینده باید یک نفر دیگر از اعضا را به عنوان صاحب امضاء معرفی کند.  طبق اساسنامه الزامی برای اینکه رئیس هیات مدیره همه چک‌ها را امضا کند وجود ندارد. من خودم با اعضای هیات مدیره صحبت کردم و قرار است تا آخر هفته نشستی را داشته و تصمیم‌گیری کند.

 

* هزینه‌های باشگاه پرسپولیس بیشتر از چیزی بوده که کارگزار باید پرداخت می کرده

وی در مورد اینکه باشگاه پرسپولیس به دنبال دریافت کمک‌های مردمی است و اینکه آیا این باشگاه مگر با کارگزار قرارداد ندارد، گفت: قاعدتا هزینه‌ها بیش از چیزی بوده که کارگزار باید پرداخت می‌کرده است. البته من در ریز جریانات نیستم و کمک از هوادار یکی از روش‌های متداول در همه دنیا است و چیز عجیبی نیست. کار، داوطلبانه است و اجباری وجود ندارد.

 

* کمک از هوادار گناه نابخشودنی نیست

معاون وزیر ورزش در مورد اینکه آیا شما از این کار حمایت می‌کنید، گفت:‌ این نیست که من بخواهم حمایت کنم یا نکنم، اما اساساً این کار گناه نابخشودنی نیست. همیشه هواداران کمک کرده‌اند که روش‌های مختلفی داشته است. اگر یادتان باشد از طریق سامانه‌ها این کار انجام می‌شد، حالا سامانه‌ها به دلایل مختلف وجود ندارد، اما این یک روش برای جذب منابع است که در همه دنیا اتفاق می‌افتد. همچنین این تصمیم هیات مدیره بوده و ما نقشی در آن نداشتیم.

 

* در قرارداد پرسپولیس و کارگزار ما هیچ ورودی نداریم

علینژاد در مورد اینکه گفته می‌شود در قرارداد پرسپولیس و کارگزار وزارت ورزش اجازه نمی‌دهد که این قرارداد لغو شد، گفت: به هیچ وجه ما هیچ ورودی در این رابطه نداریم.

 

*اولویت اصلی ما در فوتبال حضور قدرتمند در انتخابی جام جهانی است

وی در مورد کمک 10 میلیاردی به فوتبال گفت: ما تفاهم‌نامه‌هایی با فدراسیون ها داریم و این کمک‌ها در راستای آن تفاهم‌نامه است. البته اولویت اصلی ما در مورد فوتبال حضور قدرتمند در مسابقات انتخابی جام جهانی است که بتوانند تدارک لازم را داشته باشند و با آرامش در این بازی‌ها حاضر شوند. شرایط خطیری بود و این کمک با کمک وزارت ورزش و دولت انجام شد.

 

* قرار است دو وزیر ورزش و رفاه برای حل پرونده شستا نشست داشته باشند

معاون وزیر ورزش در مورد اینکه وضعیت شستا و ساختمان فدراسیون فوتبال به کجا رسید، عنوان کرد: 25 میلیارد تومان توسط فدراسیون به شستا پرداخت شده است. موقعی که شستا حکم گرفته بود هنوز پولی پرداخت نشده بود، حالا قرار شده دوستان نشستی را داشته باشند و به یک توافقاتی برسند تا این مشکل حل شود. بین دو وزیر یعنی وزیر ورزش و رفاه صحبت‌هایی شده تا به گونه‌ای منافع فدراسیون فوتبال و بازنشسته‌ها حفظ شود.

 

* از 4 رشته انتظار مدال در المپیک داریم

علی‌نژاد در مورد اینکه دو ماه تا المپیک باقی مانده و پیش بینی وزارت ورزش از کسب مدال‌ها چیست، اظهار داشت: اساسا وزرش قابل پیش بینی نیست و نمی‌توانیم بگوییم چه اتفاقاتی می‌افتد و چه اتفاقاتی نمی‌افتد. هزاران عامل در رویدادهای ورزشی وجود دارد که باعث می‌شود نتیجه به دست بیاید یا نیاید. زیبایی ورزش اساسا در غیرقابل پیش بینی بودن آن است. ما به طور کلی از کشتی، وزنه برداری، تکواندو، کاراته، انتظار مدال در المپیک داریم. فکر می‌کنیم شمشیربازی و تیراندازی هم اگر روز اوج‌شان باشد شرایط مدال‌آوری را خواهند داشت.

 

* فدراسیونی با توجه به بودجه اش نتیجه نگیرد سال بعد حمایت از آنها کاهش پیدا می کند

وی در مورد اینکه چه تدابیری اندیشیده شده تا فدراسیون‌ها پاسخگوی عملکرد خود باشند، عنوان کرد: ما روش بودجه بندی خود را تغییر داده‌ایم و در 1400 به روش سال 99 عمل خواهیم کرد. عملکرد سال گذشته مبنای بودجه سال بعد خواهد بود. اگر کسی بر اساس بودجه‌اش نتوانست نتیجه بگیرد، در سال بعد حمایت‌های وزارت ورزش از آن فدراسیون به شدت کاهش خواهد یافت. این بزرگ‌ترین بازخواست از عملکرد مدیریتی یک فدراسیون است. طبق مصوبه این موارد را هم به صورت رسمی به مردم اعلام خواهیم کرد. 

 

* سازمان بازرسی اینچه‌درگاهی را فاقد صلاحیت مدیریتی اعلام کرد

معاون وزیر ورزش در مورد اینکه آیا اینچه درگاهی رئیس فدراسیون ژیمناستیک رد صلاحیت شده است، گفت: ما نامه‌ای را از سازمان بازرسی دریافت کردیم که بر اساس ارزیابی آنها، او را فاقد صلاحیت مدیریتی دیده‌اند. ما در حوزه تطبیق مدیریتی او را تأیید نکردیم. طبق ماده 10 سازمان بازرسی پیشنهادات سازمان الزام‌آور است و ما موظف هستیم که پیشنهادات را عملی کنیم، به همین دلیل این کار را انجام دادیم و وی تأیید نشد.

 

* سرخابی‌ها در اختیار سازمان خصوصی سازی هستند

علی‌نژاد در مورد اینکه خصوصی‌سازی سرخابی ها به کجا رسید، گفت: فرایند خصوصی‌سازی در بودجه سال 98 آمد و اقداماتی شروع شد و در شهریور 98 اعلام شد شرایط دو باشگاه برای خصوصی‌سازی در آن مقطع وجود ندارد. ما از همان مهرماه 98 اقدامات بسیار زیادی انجام دادیم که شرایط ورود این دو باشگاه به بازار سرمایه را فراهم کنیم. حساب‌های آنها حسابرسی و شرایط سود و زیانشان مشخص شد. افزایش سرمایه پیدا کردند و دو ورزشگاه برای استقلال و دو ورزشگاه برای پرسپولیس به نامشان شد. برندهایشان ارزش‌گذاری شد و در مجموع اقداماتی صورت گرفت، این دو باشگاه را امروز آماده کرده که وارد بازار سرمایه شوند. مصوبه هیات عالی خصوصی‌سازی را گرفتیم و مصوبه شورای عالی بورس هم اتخاذ شد. امروز این دو باشگاه در اختیار سازمان خصوصی‌سازی هستند و فکر می‌کنم اقدام خاص دیگری را نمی‌خواهد. کارهایی که باید دو باشگاه و وزارت ورزش انجام می‌دادند، انجام شده و الان دیگر در اختیار سازمان خصوصی‌سازی است.

 

* سوتفاهم مددی با هیات مدیره استقلال برطرف شد

وی در مورد اینکه آیا مددی مدیرعامل استقلال با اعضای هیات مدیره مشکل دارد یا خیر، گفت: هیچ مشکلی با هم ندارند، بعضا سوءتفاهماتی بود که برطرف شد و الان با هم کار می‌کنند. 

 

* امیدواریم رای پرونده ولیموتس شکسته شود

معاون وزیر ورزش در پایان در باره پرونده ویلموتس گفت: تیم حقوقی خوبی توسط فدراسیون فوتبال مشغول کار است. وزارت ورزش و معاون حقوقی رئیس جمهور هم کمک کردند. امیدواریم که با دفاع بسیار خوبی که صورت می‌گیرد رأی صادرشده بشکند و کشور دچار این خسارت نشود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------