آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

عاقبت حرکت جنجالی/ بازیکن پرسپولیس به کمیته انضباطی احضار شد

کمیته انضباطی از دعوت بازیکن پرسپولیس جهت ادای پاره ای از توضیحات خبر داد. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی…

آغاز به‌کار رستوران‌هاى زنجیره‌اى استقلال و شکایت از کارگزار سابق



رستوران‌هاى زنجیره‌اى ,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

طبق شنیده‌های  فرهیختگان ، باشگاه استقلال قصد دارد به‌ دلیل خسارت وارد شده به برند باشگاه و عدم استفاده از ظرفیت‌هاى حقیقى استقلال در این حوزه از شرکت های‌وب شکایت کند.

  

 تیم فوتبال استقلال تا اینجای کار در رقابت‌های لیگ برتر چه در زمین مسابقه و چه در بیرون از زمین مسابقه و درخصوص تامین منابع مالی و اقتصادی موفق ظاهر شده و به‌نظر می‌رسد اوضاع و احوال این تیم و هوادارانش فعلا خوب است. استقلالی‌ها ۳هفته اول رقابت‌ها را با ۹امتیاز ممکن به پایان بردند و این درحالی است که در همین ابتدای کار بخشی از مطالبات بازیکنان این تیم از بابت قراردادهای امسال پرداخت‌شده و تازه قرار است از بابت این پیروزی‌ها پاداشی هم به استقلالی‌ها تعلق بگیرد.

 

روزی که استقلالی‌ها با عقد قرارداد ۵۰۰میلیارد تومانی، کارگزار جدیدی را به‌جای «های‌وب» به خدمت گرفتند خیلی‌ها نسبت به این امر انتقاد کردند که مدیریت جدید این باشگاه سنگ بزرگی را در مباحث درآمدزایی جلوی پای استقلال قرار داده و آجرلو به مرگ گرفته است تا به تب راضی شوند، این درحالی است که در بهترین حالت کارگزار فصل گذشته استقلال چیزی حدود یک‌پنجم این مبلغ را به آبی‌ها تزریق کرد و جالب اینکه حدود ۲۰ تا ۳۰میلیارد بین پرداختی‌های های‌وب با خرج‌کرد فصل گذشته مدیران مغایرت به وجود آمده، ضمن اینکه هنوز از بابت مطالبات فصل گذشته بازیکنان، باشگاه چیزی حدود ۱۰ تا ۳۰درصد به آنها بدهکار است!

 

با همه این تفاسیر در همان ابتدا اعلام شد ۱۵۰میلیارد تومان از ۵۰۰میلیارد تومان کارگزار قرار است از بابت تبلیغات محیطی کسب درآمد شود که با توجه به اتفاقات اخیر و عقب‌نشینی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به‌نظر می‌رسد اگر همه این ۱۵۰میلیارد تومان هم به آبی‌ها تعلق نگیرد حداقل نیمی از آن نصیب باشگاه استقلال می‌شود که همین مبلغ ۷۰ تا ۸۰میلیارد تومانی فقط از تبلیغات محیطی مساوی با تمام پولی است که این باشگاه در فصل قبل از طریق کارگزار خود درآمدزایی کرده است. حالا خبر می‌رسد به‌جز بحث تبلیغات محیطی و البته اپ جدیدی که باشگاه استقلال برای تراکنش مالی هواداران خود در نظر گرفته است، برخی روش‌های متداول درآمدزایی در جهان مثل تاسیس رستوران‌های زنجیره‌ای در دستورکار قرار گرفته و بعد از اوانو حالا آجرلو می‌خواهد رستوران‌های زنجیره‌ای استقلال را افتتاح کند تا از این طریق نیز پول هنگفتی نصیب این باشگاه شود.

 

درواقع برنامه‌های باشگاه استقلال برای درآمدزایی فقط به اپلیکیشن و تبلیغات دور زمین محدود نشده و به‌زودى از طرح‌هاى اقتصادى در باشگاه رونمایى مى‌شود که حداقل در تاریخ فوتبال ایران سابقه نداشته است.

 

همان‌طور که مدیریت جدید باشگاه استقلال در گفت‌وگوی ویژه خبری چند شب پیش اشاره کرد حتی به این مبلغ هم راضی نبوده و با توجه به ظرفیت هواداری باشگاه استقلال می‌خواهد از کف ۵۰۰میلیارد تومان، سقف بیشتر از هزارمیلیارد تومان را هدف قرار دهد تا به‌قول خودش بالاتر از هزارمیلیارد برای استقلال و هوادارانش تولید ثروت کرده و این باشگاه را ثروتمند کند، هرچند مباحث مربوط به حق پخش تلویزیونی نیز مثل زنده‌کردن تبلیغات محیطی در دستورکار قرار گرفته و قرار است در این زمینه نیز اقداماتی ازسوی باشگاه انجام گیرد.

 

مذاکرات با برخی شرکت‌های اینترنتی، مخابراتی و بانکی نیز ادامه دارد تا به‌صورت قطعی درآمد بیشتر از ۳۰۰میلیارد تومان فقط از طریق این شرکت‌ها در سال نصیب استقلال شود و این موضوع به‌جز ظرفیت‌های تبلیغات روی پیراهن، محتوای مسابقات و تبلیغات محیطی و حق فصل پخش و مواردی از این دست است. بنابراین سال گذشته مجموع قرارداد استقلال ۸۰میلیارد تومان بود که در این فصل حداقل ۴ تا ۶برابر شده و از قرارداد ۵۰۰میلیاردی با همین چند طرح به‌راحتی تا ۳۰۰میلیارد محقق خواهد شد. نکته قابل‌توجه اینکه کارگزار اولین پیش‌پرداخت را در این چند روز انجام داده تا پاداش استقلالی‌ها از همین محل پرداخت شود.

 

طبق شنیده‌ها، اپلیکیشن مورد بحث استقلالی‌ها فعلا با حدود ۱۰۰هزار عضو به روزى ٤٠میلیون تومان درآمد رسیده که این رقم ماهیانه حدود یک‌میلیارد و 200میلیون برای آبی‌ها ایجاد درآمد خواهد کرد و این یعنى سالى ١٤میلیارد که البته باشگاه به‌دنبال افزایش تا یک‌میلیون عضو برای این اپ است تا این رقم نیز با ۱۰برابر شدن به حدود ۱۵۰میلیارد تومان برسد.

 

 شکایت استقلال از های‌وب

شرکت های‌وب با اطلاعیه‌ای اعلام کرد فسخ قرارداد با ‌استقلال را قبول ندارد و برای فسخ صورت‌گرفته، طرح شکایت کرده است. این درحالی است که در این مورد، مجوز فسخ را خود هاى‌وب داد و مشخص نیست که حالا این شرکت که تیمداری در لیگ برتر را با هوادار آغاز کرده و قصد دارد کارگزاری پرسپولیس را هم برعهده بگیرد، به چه چیزی معترض است.

 

در این خصوص طرفین توافق کرده بودند حکمیت درمورد قرارداد فى‌مابین تعیین‌تکلیف کند که حکمیت راى به فسخ داد و اسناد این توافق قانونى نیز موجود است، اما اکنون که استقلال ظرفیت‌هاى درآمدی خود در یک‌ماه اخیر را آشکار کرده، حالا شرکت های‌وب که متعهد به درآمدزایى از ظرفیت‌هاى باشگاه بود و فقط کف قرارداد را پرداخت کرد و بعدا با عدم پرداختی باعث شرایط بحرانى در باشگاه شد، بدون مشخص‌بودن برخی اهداف دست به شکایت از باشگاه استقلال زده اما طبق شنیده‌های «فرهیختگان»، باشگاه استقلال نیز قصد دارد به‌‌دلیل خسارت وارد شده به برند باشگاه و عدم استفاده از ظرفیت‌هاى حقیقى استقلال در این حوزه از این شرکت شکایت کند.

 

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------