یامگا؛ 390 دقیقه در خواب



  استقلال,اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی

 

مهم‌ترین عاملی که باعث شد یامگا در خط حمله استقلال به کار گرفته شود، گلزنی‌های او در اولین تجربیاتش با پیراهن استقلال است. فرهاد مجیدی که این بازیکن را برای بازی در پست هافبک-مدافع راست به خدمت گرفته بود، وقتی عیار گلزنی‌اش را دید تصمیم گرفت یامگا را نزدیک به دروازه حریفان قرار دهد. کوین به حدی اثرگذار بود که آرام، آرام به مرد اول خط حمله استقلال تبدیل شد.

 

شم بالای او درگلزنی، مهارت در ضربه به توپ با بغل پا و دوندگی بالا که در بسیاری از موارد غیرقابل مهار بوده را باید از جمله بارزترین خصوصیات این بازیکن فرانسوی دانست.

 

یامگا تا پیش از بازی با صنعت نفت آبادان که دو بار موفق به گلزنی شده بود، با 10 گل زده در صدر جدول بهترین گلزنان استقلال قرار داشت؛ جایگاهی دست نیافتنی. این بازیکن در جدول کلی بهترین گلزنان لیگ برتر نیز وضعیت مطلوبی را تجربه می‌کند. او اکنون در جایگاه دوم است اما پرسشی که در هفته‌های اخیر سخت ذهن هواداران استقلال را به خود درگیر کرده این است که چرا کوین در سه بازی پی‌درپی در لیگ برتر و یک بازی 120 دقیقه‌ای در جام حذفی گلی به ثمر نرسانده‌ است؟!

 

اکنون با آمار 390 دقیقه ناکامی در مقابل یامگا مواجه‌ایم. دقایقی قابل توجه که با آنچه او پیشتر پدید آورده بود، در تضاد است. یامگا تا بازی با گل‌گهر سیرجان هیچ گاه این اندازه در حسرت گلزنی نبود و همواره در قامت گلزنی در خط حمله تیمش ظاهر می‌شد. در چهار بازی اخیر که آخری 120 دقیقه طول کشید، یامگا با ‌وجود آنکه فرصت‌های مطلوب گلزنی در اختیار داشت، موفق به گشودن دروازه حریف نشد. اوج این فرصت‌سوزی به دقایق پایانی بازی با نساجی مربوط می‌شود که توپ روی پای تخصص یامگا فرود آمد و او به جای هدف قراردادن دروازه، توپ را به آسمان زد!

 

شاید یامگا در فصل جاری بیشتر بار گلزنی استقلال به دوشش بوده، نیاز به ریکاوری روحی و روانی داشته باشد تا دوباره به همان مرد گلزن تبدیل شود. شاید هم نیاز باشد که مربیان استقلال تمرینات خاص و ویژه‌تری را برای این بازیکن در نظر بگیرند تا در مهم‌ترین بازی‌های استقلال در فصل جاری (شش بازی آتی) بتواند دوباره در خط حمله گلزن ظاهر شود.

 

تردیدی نیست اگر کوین در بازی‌های مهم آینده به همین منوال که در چهار بازی اخیر بوده، ظاهر شود اقبال استقلال برای رسیدن به جام قهرمانی کاهش خواهد یافت.

 

در خط حمله استقلال نه ژستد به اندازه یامگا زهردار است، نه رمضانی و مطهری. بنابراین بازگرداندن او به فرم مطلوب گلزنی که چندان هم دور نیست، منجر به تثبیت جایگاه استقلال در صدر جدول خواهد شد.

 

ایران 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------