شاخص‌های رتبه‌بندی دانشگاه ها تغییر می‌کند



رتبه‌بندی دانشگاه ها, اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه
معاون آموزشی وزارت علوم از بازنگری و تغییر شاخص‌های رتبه بندی دانشگاه‌های وزارت علوم خبر داد و گفت: در این راستا شاخص‌های جدید ارزیابی دانشگاه ها را تدوین کرده‌ایم و به زودی رتبه بندی این مراکز بر اساس شاخص های جدید آغاز خواهد شد. 

دکتر قاسم عموعابدینی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به آخرین وضعیت رتبه بندی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین چالش ها در امر رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، نداشتن اطلاعات کافی، شفافیت و مستندات در شاخص‌های تعریف شده بود و از آنجا که این اطلاعات از اهمیت زیادی برخوردار بوده و برخی از دانشگاه‌ها موارد را تکمیل یا مستند نمی‌کردند، در نتیجه تصمیم گرفتیم شاخص ها را مجدد بررسی و تعریف کنیم.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر برنامه تعریف و بازنگری شاخص های ارزیابی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در معاونت آموزشی وزارت علوم آغاز شده است و ما توانستیم شاخص‌ها را مجدد تعریف کنیم.

 

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: سال گذشته ما دانشگاه ها را رتبه بندی کردیم اما چون در برنامه تحولی وزارت علوم باید شاخص‌های جدید رتبه بندی تعریف می‌شد در نتیجه تصمیم به ارزیابی و بازنگری مجدد شاخص های قبلی گرفتیم.

 

دکتر عموعابدینی خاطر نشان کرد: در حال حاضر شاخص های جدید رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تعریف شده است و تلاش کردیم تا این شاخص ها برای تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تعریف شود چرا که نتایج رتبه بندی در اعتبارات و ماموریت گرایی این مراکز تاثیر خواهد گذاشت.

 

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در انجام  آمایش آموزش عالی، افزود:  این آمایش در ۹ بند است و موارد آن مشخص است که یکی از این موارد مهارتی است و مقرر شده دروس و رشته هایی ایجاد کنیم که بتوانند نیاز منطقه و نیاز استان را تامین کرده و جایگاه بین المللی پیدا کنند.

 

دکتر عموعابدینی با بیان اینکه درطرح آمایش سرزمین و آمایش آموزش عالی، برنامه اصلی ما ایجاد تحول است، خاطر نشان کرد: اگر بر این اساس حرکت کنیم آن موقع می توانیم دانشگاه تمدن سازی داشته باشیم.البته از آنجا که حدود ۷۰ درصد تحول آموزش عالی کشور از آموزش است، در طرح تحول اصلاح امور باید شکل گیرد.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------