نباید مدارس به تسخیر مراکز کنکور در آیند



 کنکور, اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه
وزیر آموزش و پرورش گفت: نباید مدرسه به تسخیر مراکز کنکور در آید؛ البته امسال با اعمال تأثیر نمرات امتحانات نهایی در کنکور، دانش آموزان توانستند تا حدودی از زیر فشار کنکور خارج شوند و افرادی از مناطق کم‌برخوردار در دانشگاه‌های مطرح کشور پذیرفته شوند.

 به گزارش فارس، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در دیدار با جمعی از دانش‌آموزان استان فارس، اظهار کرد: جهانی را به موازات جهان عادی ایجاد کردند و نامش را دنیای مجازی گذاشتند و جنگ در دنیای مجازی، جنگ مغز است و کسی برنده است که بصیرت دارد و بصیرت، آن است که به آنچه اعتقاد داری بیاندیشید.

 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: فضا چه فیزیکی و چه مجازی، معلم سوم انسان است چرا که فضا پر از اطلاعات است.

 

صحرایی خاطرنشان کرد: برای پیشرفت کشور باید مدرسه را قوی کنیم؛ بنابراین برای داشتن جامعه‌ای قوی هم باید مدرسه‌ای قوی داشته باشیم؛ اگر سیاست، اقتصاد، فرهنگ و ... قوی می‌خواهیم باید مدرسه‌ای قوی داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: اگر دستگاه‌های مرتبط با  امر تربیت هریک بهترین باشند اما با یکدیگر هماهنگ نباشند، نتیجه مطلوبی را نخواهیم داشت.

 

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: اگر همه بخش‌ها نیروی خود را در کنار هم بگذارند و به مدرسه بازگردند، مدرسه‌ای قوی و در آینده ایرانی قوی خواهیم داشت.

 

صحرایی اضافه کرد: شما دانش‌آموزان به عنوان نسل پیشتاز از آموزش و پرورش کار قوی بخواهید و همواره مطالبه‌گر باشید.

 

وی عنوان کرد: برای تحول در آینده، شما باید بر مبنای عناصر تحول‌ساز در آینده عمل کنید چراکه تحول ابتدا از ذهن آغاز می‌شود و در ادامه در روش‌ها و عملکردها نمود پیدا می‌کند.

 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای تقویت و توسعه حافظ‌خوانی و سعدی خوانی در مدارس، کانون ملی ادبیات فارسی به اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، واگذار می‌شود.

 

صحرایی گفت: شعرهای سعدی در بسیاری از کشورها و در بین ملت‌ها نفوذ کرده و در بین مردم برخی کشورها به صورت فرهنگ درآمده است. هرچند در آنجا اشعار و نوشته‌های این ستارگان ادبیات با زبانی دیگر تکلم می‌شود.

 

وی ادامه داد: نباید مدرسه به تسخیر مراکز کنکور در بیایند، البته خوشبختانه امسال با اعمال تأثیر نمرات در کنکور  دانش آموزان توانستند تا حدودی از زیر فشار کنکور خارج شوند و افرادی از مناطق کم‌برخوردار در دانشگاه‌های مطرح کشور پذیرفته شوند.

 

صحرایی اظهار کرد: انجام هر تحولی از مدارس امکان‌پذیر است؛ پویش پیشرفت راه اندازی کنید و نشان دهید چقدر پیشرفت کرده‌ایم.

 

وی با بیان اینکه امروز در قله هستیم و با امید است که پیشرفت حاصل می‌شود، اضافه کرد: در مسیر ترقی، تنها آفتی که ممکن است ما را در رسیدن به قله‌های پیشرفت دچار تردید کند، ناامیدی است.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود ۷۲۰۴ هکتار اردوگاه در سطح کشور، ادامه داد: اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت را تقویت می‌کنیم چرا که دانش آموزان دوست دارند خلاقیت‌های خود را در جمع دوستان انجام بدهند.

 

وی تصریح کرد: المپیادهای جدید اقتصاد، نانو و غیره در راه هستند و دانش‌آموزان می‌توانند در آن مشارکت کنند. در گذشته باشگاه دانش‌پژوهان جوان تعطیل شده بود که ما آن را احیا کردیم.

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------