آزمون کاردانی نظام جدید برگزار می شود/ آغاز توزیع کارت از ۸ مرداد



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه,آزمون دوره‌های کاردانی
آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در ۹ رشته جمعه ۱۱ مرداد برگزار می شود. 

به گزارش مهر، آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در ۹ رشته الکتروتکنیک، کامپیوتر، مکانیک خودرو، تأسیسات مکانیکی، نقشه کشی معماری، حسابداری، تربیت بدنی، گرافیک و صنایع غذایی جمعه ۱۱ مرداد در ۱۶۳ شهرستان برگزار می‌شود.

 

پذیرش دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۹۸ در ۳۰ رشته امتحانی بدون آزمون خواهد بود و پذیرش دانشجو در این رشته‌ها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کل دیپلم) صورت می‌گیرد.

 

برای داوطلبانی که در این ۳۰ رشته امتحانی ثبت نام و انتخاب رشته کرده‌اند، کارت شرکت در آزمون صادر نخواهد شد و نیازی به مراجعه داوطلبان به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش برای دریافت کارت نیست.

 

داوطلبان متقاضی گزینش در رشته‌های بدون آزمون می‌توانند جهت مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت نامی و کدرشته محل‌های انتخابی خود از ۷ تا ۱۱ مرداد ۹۸ به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و در صورت عدم ثبت نام در این تاریخ نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

 

برگ راهنما برای داوطلبان کلیه رشته‌های امتحانی با آزمون و کارت شرکت در آزمون منحصراً برای داوطلبان متقاضی رشته‌های با آزمون از روز سه شنبه ۸ مرداد ۹۸ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

 

متقاضیان شرکت در آزمون می‌توانند با وارد کردن اطلاعات خود شامل: شماره پرونده، کد رهگیری و یا نام و نام خانوادگی، سال تولد و شماره کارت ملی نسبت به پرینت آن اقدام کنند.

 

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است. داوطلبان باید شخصاً برای پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

 

چنانچه داوطلبی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبی، پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی‌شود، لازم است با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و ورود به سیستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، داوطلبی و یا کد پیگیری ثبت نام اقدام کند.

 

این امکان برای داوطلبانی فراهم است که در سیستم پاسخگویی دارای عضویت باشند. لذا داوطلبانی که اطلاعات خود را گم کرده‌اند می‌توانند با عضویت در این سیستم اطلاعات خود را بازیابی کنند.

 

تمامی داوطلبان ثبت نام کننده در رشته‌های با آزمون لازم است در زمان پرینت کارت شرکت در آزمون از ۸ تا ۱۱ مرداد ۹۸ با مراجعه به سایت سازمان سنجش اطلاعات ثبت نامی و کدرشته محل‌های انتخابی خود را کنترل و ویرایش کنند.

 

در صورت مشاهده مغایرت در بندهای ۱، ۲، ۴، ۵، ۶، ۱۰، ۱۱، ۱۴، ۱۵، ۱۶ و ۱۷ کارت آزمون شامل نام خانوادگی و نام، شماره شناسنامه، سال تولد، شماره ملی، کد چهار رقمی رایانه‌ای دیپلم، رشته تحصیلی، استان محل اخذ دیپلم، معدل کل دیپلم، تاریخ اخذ مدرک دیپلم و کد و عنوان رشته محل‌های انتخابی لازم است داوطلب برای اصلاح آن تا ۱۱ مرداد به سایت سازمان سنجش مراجعه و در قسمت ویرایش اطلاعات آن را اصلاح کند.

 

در صورت مشاهده مغایرت در بندهای ۳، ۷، ۹ و ۱۳ شامل جنس، دین، معلولیت، زبان امتحانی، ضروری است داوطلب در روز پنجشنبه ۱۰ مرداد صبح از ساعت ۸ تا ۱۲ و بعدازظهر از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط مراجعه کند و رفع نقص انجام دهد.

 

چنانچه داوطلبی در بند (۱۷) کدرشته محل‌های انتخابی کارت شرکت در آزمون خود، کدرشته‌ای را به صورت منفی «-» مشاهده کرد به منزله عدم رعایت شرایط در آن کدرشته است و لازم است این دسته از داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش (قسمت ویرایش اطلاعات) نسبت به اصلاح کدرشته محل‌های انتخابی خود براساس ضوابط دفترچه راهنما اقدام کنند.

 

سایر اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون هر داوطلب بر اساس اطلاعات مندرج در تقاضانامه ثبت نام خود داوطلب در نظر گرفته شده و به تقاضاهای مربوط به تغییر رشته امتحانی و حوزه امتحانی ترتیب اثر داده نخواهد شد.

 

داوطلبان در صورت مشاهده مغایرت در سهمیه ثبت نامی به توضیحات اطلاعیه سازمان سنجش مراجعه کنند.

 

چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلبی فاقد عکس باشد و یا عکس روی کارت وی دارای اشکالاتی از جمله، فاقد مهر بودن عکس، اشتباه عکس و واضح نبودن عکس و …است ضروری است در روز پنجشنبه ۱۰ مرداد صبح از ساعت ۸ تا ۱۲ و بعدازظهر از ساعت ۱۴ تا ۱۸ با به همراه داشتن ۲ قطعه عکس ۳×۴ و کارت ملی یا شناسنامه عکس‌دار به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص مراجعه و مشکل را برطرف کند.

 

داوطلبان علاقه مند به گزینش در رشته‌های موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی باید در زمان پرینت کارت شرکت در آزمون، پس از اطمینان از پذیرش این موسسات در رشته امتحانی خود با ورود به بخش ویرایش اطلاعات و خرید کارت اعتباری به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب با پرداخت مبلغ ۶۹ هزار ریال (۶ هزار و ۹۰۰ تومان) به عنوان وجه ثبت نام اقدام کرده و مشخصات کارت اعتباری را در محل مربوط درج کنند و کدرشته محل‌های مورد نظر خود را ثبت کنند.

 

برخی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی رشته‌های جدید و یا اصلاحاتی را در رشته‌ها پس از انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته به سازمان سنجش اعلام کردند که این کد رشته محل‌ها در اطلاعیه ۷ مرداد منتشر می‌شود و داوطلبان رشته‌های با آزمون یا با سوابق تحصیلی می‌توانند فرم انتخاب رشته خود را در روزهای ۸ تا ۱۱ مرداد ۹۸ ویرایش کنند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------