من ستاره نيستم/ بدون پارتي بازيگر شدم/ "عطاران"، جدي هم دوست‌داشتني است



من ستاره نيستم/ بدون پارتي بازيگر شدم/ "عطاران"، جدي هم دوست‌داشتني است

"هانيه توسلي" در برنامه "هفت" به نكات جالبي در مورد فيلم سينمايي"دهليز" بازي خود و "عطاران" اشاره كرد.

برنامه سينمايي "هفت" جمعه شب 18 مرداد ميزبان "هانيه توسلي" برنده سيمرغ از سي و يكمين جشنواره فيلم فجر به خاطر بازي در فيلم سينمايي "دهليز" بود.

 

هانيه توسلي,عکس هانيه توسلي

 
"توسلي" در ابتداي اين برنامه در خصوص علت پذيرش نقش در "دهليز" و كار با كارگرداني فيلم اولي گفت: اولين مسئله براي من در انتخاب يك اثر براي بازي فيلمنامه و نقش است زيرا با خواندن فيلمنامه چند مرده حلاج بودن كارگردان مشخص مي‌شود، برخي از اين بچه‌هاي جوان بدون هيچ‌گونه تجربه‌اي خواهان برداشتن يك سنگ بزرگ هستند اما "بهروز شعبي" تجربه دستياري و ساخت چندين تله‌فيلم را در كارنامه‌ي خود دارد.

 

هانيه توسلي,عکس هانيه توسلي

 

وي درباره‌ي نقش خود در "دهليز" عنوان كرد: مادر بودن از نظر من يك اتفاق بزرگ و مهم است البته من متأسفانه هنوز مادر نشده‌ام و نقش مادر در اين فيلم با توجه به چالش با كودك و قرار داشتن اين بچه در بحران خوب نوشته شده و شخصيت‌پردازي‌ها در فيلمنامه خوبي شكل گرفته بود.


وي درباره‌ي بازي با "رضا عطاران" بعنوان يك بازيگر طناز عنوان كرد: من هميشه خودم از طرفداران "رضا عطاران" و بازي و كارگرداني وي بوده‌ام به طوريكه تمام كارهاي وي را دنبال مي‌كنم و بازي او را دوست دارم، "عطاران" با وجود طنز ذاتي در درون با جدي گرفتن تمرين‌ها به خوبي نقش يك زنداني دچار بحران را به تصوير كشيد و به طور حتم مردم هنگام تماشاي اين اثر "رضا عطاران" را به همان اندازه دوست خواهند داشت.


اين بازيگر در مورد بازي نكردن بعضي هنرمندان در مقابل برخي بازيگران اظهار داشت: اين امر مطلق صد در صد نيست ولي براي خودم نيز مواردي پيش آمده كه بخاطر بازي نكردن در مقابل بازيگري آن نقش را نپذيرفتم.

 

هانيه توسلي,عکس هانيه توسلي

 
بازيگر فيلم‌سينمايي "شام‌آخر" اظهار داشت: من هنگام بازي در "شب‌هاي روشن" تنها 22 سال داشتم اما اكنون با وجود 34 سال سن، بهترين فيلم زندگي‌ام را با وجود دوست داشتن "دهليز"، "شب‌هاي روشن" مي‌دانم.


اين بازيگر ادامه داد: من بازي كردن نقش‌هاي متفاوت دوست دارم و اين تفاوت براي من جذاب است و از اين نقش‌هاي پيشنهادي سعي در انتخاب بهترين نقش را دارم.


وي در مورد شروع كار خود در عرصه بازيگري اظهار داشت: از 17 سالگي و شايد هم يك مقدار زودتر و از سال 75 تا قبل از آمدن به تهران كلاس‌هاي تئاتر را در همدان در آنجا گذراندم.

 

هانيه توسلي,عکس هانيه توسلي

 

بازيگر فيلم‌سينمايي "كافه‌ستاره" در خصوص تجربه‌ي خود در همه عرصه‌ها بيان كرد: بازي در تلويزيون را بخاطر مخاطب ميليوني‌اش دوست دارم، تلويزيون يك طيف گسترده‌اي از مخاطب را فرا مي‌گيرد، من بين تماشاچي تلويزيون و سينما فرق قائل هستم زيرا مخاطب سينما با رفتن به سالن سينمايي و خريد بليت به اين مقوله جدي‌تر نگاه مي‌كند، تئاتر مخاطب خاص‌تري دارد و اكنون 90 درصد مخاطبان اين عرصه را شهر تهران و 10 درصد را شهرستان‌ها تشكيل مي‌دهند.


"توسلي" ادامه داد: تئاتر به طور جدي در شهرستان‌ها پيگيري نمي‌شد و مثل تهران فعال نيست، به طور قطع از نظر من فرد از ورودي تئاتر بازيگر بهتري مي‌شود، من در تئاتر خيلي از اشكالات خود را مثل مشكل تلفظ در "سين" برطرف كردم اما هيچ امر مطلقي در دنيا وجود ندارد و گاهي بازيگراني مثل "ليلا حاتمي" و "هديه تهراني" بدون تجربه‌ي تئاتري خوب ظاهر مي‌شوند.


وي در خصوص علاقه‌ي خود به "ليلا حاتمي" بعد از بيان اين مطلب از سوي مجري گفت: "ليلا حاتمي" بازيگر محبوب من است و "داريوش مهرجويي" باعث ورود من به دنياي بازيگري شد،‌ كلاس‌هاي بازيگري توسط آموزش انسان‌هاي باتجربه خروجي دارد اما بعضي وقت‌ها اين كلاس‌ها توسط افراد بدون تجربه اداره مي‌شود اگر انسان خواهان رسيدن به جايگاهي باشد و با توجه به آن تلاش كند به طور حتم مثل من بدون پارتي و آشنا به هدف خود مي‌رسد.

اين بازيگر ادامه داد: بعضي وقت‌ها جواناني بدون اطلاع از بازيگري از من مي‌خواهند كه آنان را وارد دنياي بازيگري كنم به صرف اينكه عكسشان جايي چاپ شود.

"توسلي" در خصوص گفته مجري مبني بر وجود بحران بازيگري گفت: من در سينما امروز نه تنها در بازيگري بلكه در مسايل ديگر دچار بحران هستيم، يك فيلم حاصل يك كار گروهي است به همين خاطر در صورت شخصيت‌پردازي درست، انتخاب عوامل به جا و فيلمنامه‌خوب اثر خوب از آب در مي‌آيد.

 

هانيه توسلي,عکس هانيه توسلي

 
بازيگر فيلم "ندارها" بعد از اعلام نظرسنجي مردم در انتخاب "شام‌آخر" و علاقه‌ي مردم به اين نقش بيان كرد: اين اثر به دليل فروش بالا بيشتر توسط مردم ديده شد و هنوز برخي‌ها هنگام ديدن من بخاطر شباهتم با "كتايون رياحي" مي‌گويند "مادرتان همراهتان نيست".


تجربه در اين اثر و كل اتفاقات آن لذت‌بخش بود بخصوص آنكه همه با توجه به كار اولم من را راهنمايي و هدايت مي‌كردند.
وي درباره‌ي برتري و اهميت جايزه‌ي جشن خانه‌سينما و سيمرغ عنوان كرد: تشويق در هر صورت خوب است و جايزه از نظر من در كل چيز خوبي است و جايزه جشن خانه‌سينما را بخاطر كم سن و سال بودن و سيمرغ "دهليز" را به خاطر فيلم و گروه خوب دوست داشتم.


اين بازيگر اظهار داشت: چون تاكنون نقش كمدي نداشته‌ام و همواره مردم به چهره‌ي جدي، مغرور و سرد من اشاره مي‌كنند علاقه‌مند به تجربه‌ي نقشي در زمينه كمدي هستم البته من مغرور نه اما در ارتباط برقرار كردن يك مقدار سخت هستم.


"توسلي" ادامه داد: كارگردانان به دليل آنكه ريسك كمتري بكنند بعد از گرفتن بازي يك فرد در يك نقش به طور مدام از آن فرد استفاده مي‌كنند و اين موضوع دست بازيگر نيست.
اين بازيگر درباره‌ي گفته مجري مبني بر حضور ستارگان و تضمين فروش يك فيلم اظهار داشت: من هيچ وقت ستاره نبوده‌ام ستاره كسي است كه به واسطه حضور او در فيلم، اثر فروش عجيب و غريبي داشته باشد البته اين موضوع در چند سال گذشته با وجود "هديه تهراني" و "محمدرضا گلزار" رقم مي‌خورد.


"توسلي" بعد از مطرح شدن اين حرف توسط مجري در خصوص گفتن كلام آخر خاطر نشان كرد: بيشتر از "دهليز" در مورد هر چه صحبت شد و من فكر مي‌كردم با حضور در اينجا بيشتر در مورد "دهليز" صحبت كنيم اميداورم مردم اين فيلم را ببينند و "بهروز شعيبي" با هر فيلم خود يك پله بالاتر برود...../yjc.ir

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------