بازتاب شگفت انگیز انیمیشن«تاریخ از این ور»



اخبار,اخبار فرهنگی و هنری,انیمیشن تاریخ از این ور

تهیه‌کننده مجموعه انیمیشن جدید «تاریخ از این ور» گفت: بازتاب این انیمیشن بسیار خوب و باور نکردنی بود و در‌‌ همان ۱۰ قسمت ابتدایی توانست مخاطبان بسیاری را جذب کند.

سیدمسعود صفوی تهیه‌کننده مجموعه انیمیشن «تاریخ از این ور» درباره این اثر که محصولی مشترک از مرکز مطالعات و تولیدات انیمیشن حوزه هنری و مرکز پویانمایی صبا است، گفت: انیمیشن «تاریخ از این ور» در 52 قسمت 20 دقیقه‌ای طی 3 سال تولید شده و یکی از سخت‌ترین پروژه‌های مرکز انیمیشن حوزه هنری بوده است؛ چرا که می‌خواستیم موضوعی جدی مانند تاریخ را با زبان طنز در یک انیمیشن بگنجانیم.

 

وی ادامه داد: بیش از یک سال نگارش و تحقیقات این انیمیشن به طول انجامید و همچنین پیش تولید این اثر بسیار سخت بود؛ چرا که تمام دوران‌های تاریخی که در این انیمیشن بر روی آن‌ها کار شده است به لحاظ طراحی شخصیت‌ها، فضا‌ها و لباس‌ها متفاوت بود. این انیمیشن 300 کاراکتر دارد و فضاهای متنوعی در آن به نمایش گذاشته می‌شود و به طور مثال نوع رنگ بندی و فضاسازی زمان معاصر در این انیمیشن با زمانی که تاریخ روایت می‌شود متفاوت است.


صفوی با بیان اینکه انیمیشن «تاریخ از این ور» در حال حاضر از شبکه‌های دو، پویا و نسیم در حال پخش است، عنوان کرد: بازتاب این انیمیشن بسیار خوب و باورنکردنی بود. محبوبیت انیمیشن «شکرستان» که از تولیدات حوزه هنری است از قسمت 30 به بعد آغاز شد و کم کم مخاطبان این اثر را شناختند و پسندیدند. در حالی که انیمیشن «تاریخ از این ور» در‌‌‌ همان 10 قسمت نخست مخاطبان بسیاری را جذب کرد و تعداد دانلودهای این انیمیشن نیز بسیار زیاد بود و اگر به همین صورت استقبال از آن خوب باشد، برای ادامه تولید و ساخت قسمت‌های جدید تصمیم می‌گیریم.


مجموعه انیمیشنی «تاریخ از این ور» با استفاده از روش cut out تولید شده و در آن معرفی شخصیت‌های تاریخی مثبت و منفی و شرح زندگی آنان با استفاده از شخصیتی ثابت به نام بهادر که موزه‌دار است به همراه حیوانی به نام «خرمن» که نقش ماشین زمان و بار طنز مجموعه را نیز به عهده دارد، صورت می‌گیرد.

 

انیمیشن «تاریخ از این ور» به زندگی شخصیت‌های مهم تاریخ مانند شعرا، دانشمندان و پادشاهان می‌پردازد. در این اثر تلویزیونی چهره‌هایی مثل نادرشاه، یعقوب لیث صفار، شاه عباس، فردوسی و... برای بازپس گیری وسایل خود به موزه زمان می‌آیند.پخش این انیمیشن از 6 فروردین هر روز از شبکه دو سیما و همچنین شبکه‌های «پویا» و «نسیم» آغاز شده است.
اخبار فرهنگی و هنری - تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------