نامزدهای «کاستا» 2016 معرفی شدند



اخبار , اخبار فرهنگی, نامزدهای کاستا

اسامی نویسندگان راه‌یافته به مرحله پایانی پنج بخش جایزه‌ ادبی «کاستا» 2016 اعلام شد.

«کیت اتکینسون»، «آنه انرایت» و «دن پترسون» از نویسندگان نام‌آشنایی هستند که نامشان در فهرست نامزدهای نهایی این دوره از جایزه ادبی «کاستا» خودنمایی می‌کند.

 

نامزدهای نهایی «کاستا»ی امسال در پنج بخش رمان‌، رمان نخست،‌ زندگی‌نامه‌، شعر و ادبیات کودک معرفی شده‌اند. برندگان این جوایز که ویژه نویسندگان انگلیسی‌زبان ایرلندی و انگلیسی است، روز چهارم ژانویه 2016 مشخص می‌شوند و برنده‌ نهایی اواخر همان ماه از میان آن‌ها برگزیده خواهد شد.

 

«کیت اتکینسون» نویسنده معروف کتاب «زندگی پس از زندگی» این‌بار برای نگارش «خدایی در وایرانه‌ها» نامزد جایزه «کاستا» شده است. «آنه انرایت» نامزد جایزه بوکر 2015 برای «جاده سبز» و «پاتریک گیل» نویسنده «جایی به نام زمستان» از رقیبان اتکینسون برای کسب جایزه بخش بهترین رمان هستند. نام «ملیسا هریسون» هم برای نوشتن کتاب «در زمان هاثورن» در این فهرست به چشم می‌خورد.

 

«رابرت داگلاس فرهرست» نویسنده «داستان آلیس: لوییس کرول و تاریخ مخفی سرزمین عجایب» و «توماس هاردینگ» نویسنده کتاب «خانه‌ای کنار دریاچه» از راه‌یافتگان به مرحله پایانی بخش بهترین زندگی‌نامه هستند. در این بخش همچنین نام «زندگی خودم» اثری از «راث اسکور» و «اختراع طبیعت» نوشته «اندریا ولف» به عنوان برگزیده نهایی اعلام شده است.

 

در بخش رمان نخست «کاستا» نویسندگانی چون «سارا باوم»، «کیت همر»، «اندرو میشل هرلی» و «تاشا کاواناگ» نامزد شده‌اند. همچنین شاعرانی که برای کسب جایزه «کاستا»ی این دوره تلاش می‌کنند «اندرو مک‌میلان»، «کیت میلر»، «دن پترسون» و «نیل رولینستون» هستند.

 

در بخش ادبیات کودک، «درخت دروغ» نوشته‌ «فرانسس هاردینج»، «کسی به نام سوفی» اثری از «هیلی لانگ»، «جزیزه خودمان» کتابی از «سالی نیکولاس» و «روح جسیکا» به قلم «اندرو نوریس» رقابت می‌کنند.

رکورد تعداد کتاب‌هایی که برای رقابت در این جایزه ادبی شرکت کرده‌اند‌، 640 اثر بوده است. برندگان هر پنج بخش این جوایز مبلغی 5000 پوندی دریافت می‌کنند و برنده‌ نهایی کتاب سال «کاستا» مبلغی 30 هزار پوندی را نیز به دست می‌آورد.

 

جایزه «کاستا» یکی از معتبرترین و مشهورترین جایزه‌های ادبی در انگلیس است که کتاب‌ها و نویسندگان مطرح در انگلیس و ایرلند براساس این جایزه شناخته می‌شوند. این جایزه از سال 1971 کار خود را به عنوان جایزه ادبی «وایت برد» آغاز کرد و سپس در سال 2006 به جایزه کتاب «کاستا» تغییر نام داد.
اخبار فرهنگی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------