آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی که با فیلم «کلاس» در سال ۲۰۰۸ برنده نخل طلای کن شد، در سن ۶۳ سالگی درگذشت. به گزارش ایسنا،‌…

تصویربرداری «سرزمین کهن» تا پایان سال ادامه دارد



این روزها بازیگرانی ازجمله بابک حمیدیان، آرش مجیدی، لیلا زارع، حسین محجوب و... مقابل دوربین هستند.

مجموعه «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی و سیدجلال سیدحاتمی و تهیه‌کنندگی محمد مسعود در حال تصویربرداری است. «سرزمین کهن» سعی بر این دارد که وقایع تاریخی و سیاسی را در سال‌های 1320 تا پیروزی انقلاب را در بستر زندگی پسری نوجوان که نقش آن را علی شادامانی ایفا می‌کند، به تصویر بکشد.

 

هم‌اکنون فاز سوم این مجموعه ضبط می‌شود. سیدحاتمی؛ کارگردان این مجموعه تاریخی با اشاره به روند کاری «سرزمین کهن» گفت: تا‌به‌حال حدود 60درصد کار را تصویربرداری کرده‌ایم و تا آخر سال هم کارمان همچنان ادامه دارد. این روزها بازیگرانی ازجمله بابک حمیدیان، آرش مجیدی، لیلا زارع، حسین محجوب و... مقابل دوربین هستند.

 

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,سرزمین کهن

 

وی در پاسخ به این سوال که «سرزمین کهن» چه زمانی پخش خواهد شد، گفت: زمان پخش دقیق این سریال پس از اتمام مجموعه «معمای شاه» خواهد بود و اطلاعات دقیق‌تری از این موضوع ندارم و تهیه‌کننده در جریان است.

 

سیدحاتمی ادامه داد: به نسبت زمان‌بندی این سریال به زمان حال نمی‌رسد و نهایتاً تا تاریخ انقلاب را روایت می‌کند. ناگفته نماند که گروه بازیگری ما تا آخر کار همین تعداد خواهد بود و کسی دیگری به کار اضافه نمی‌شود، مگر اینکه بخواهیم از بازیگران فرعی استفاده کنیم. ولی همه بازیگران اصلی ما انتخاب شده‌اند و جلوی دوربین رفته‌اند. من فکر می‌کنم به دلیل این‌که «سرزمین کهن» بر پایه یک فیلمنامه خوب استوار شده است قطعا می‌تواند مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.

 

سیدجلال سیدحاتمی؛ کارگردان «سرزمین کهن» در پایان گفت: تقسیم کاری بین من و کمال تبریزی به گونه‌ای که همه تصور می‌کنند نیست و سازوکارش به‌طور کلی با کارهای دیگری که دو یا بیش از دو کارگردان دارند، متفاوت است.

 

در خلاصه داستان این سریال آمده است: پسربچه‌ای به‌نام رهی بعد از بمباران دهکده‌ای توسط نیروهای متفقین، از زیر آوار بیرون کشیده می‌شود. رهی پس از چند روز مراقبت توسط مادرش، راهی تهران می‌شود. سال‌ها بعد او در یک خانواده توده‌ای بزرگ می‌شود، اما بر اثر به‌وقوع‌پیوستن ماجراهایی، او را به خانواده درباری می‌سپارند. در این خانواده است که او رفته‌رفته به هویت خود پی می‌برد و همین باعث می‌شود به یک خانواده دیگر که علقه مذهبی دارند، سپرده شود، اما این پایان ماجراهای او و اطرافیانش نیست و...

 

شهاب حسینی، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، شهاب حسینی، حسن ‌پورشیرازی، فرشته صدرعرفایی، جعفر دهقان، امیر آقایی، شبنم قلی‌خانی، الهام حمیدی، ثریا قاسمی، علی شادمان، پژمان بازغی، هنگامه قاضیانی، میترا حجار، پرویز پورحسینی، فرهاد قائمیان، حسین محجوب، بیتا فرهی، هومن سیدی، مهرداد ضیایی، لیلا زارع، آشا محرابی، محسن تنابنده، جواد عزتی، رسول نقوی، شیوا بلوچی، متین حیدرنیا، امین رحیمی، درشن سینک، بهرام کمیجانی، فریبرز گرم‌رودی و... گروه بازیگران این سریال الف ویژه را تشکیل می‌دهند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------