آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی که با فیلم «کلاس» در سال ۲۰۰۸ برنده نخل طلای کن شد، در سن ۶۳ سالگی درگذشت. به گزارش ایسنا،‌…

چالش رشیدپور این بار در «هفت»



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,رضارشیدپور

 وقتی نام رضا رشیدپور به عنوان یکی از گزینه‌های اجرای برنامه «هفت» رسانه‌ای شد، او در واکنش به این خبر در برنامه صبحگاهی «حالا خورشید» گفت، خودش هم از طریق روزنامه بانی‌فیلم از این خبر مطلع شده است در حالی که چنین خبری صحت ندارد. اما حالا او قرار است از امشب با شروع سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر «هفت» را روانه آنتن شبکه 3 کند. به گزارش تبیان، اعلام نام رشیدپور به عنوان مجری «هفت» درحالی اتفاق افتاد که هفته گذشته خبر حضور مهران مدیری در این برنامه قطعی اعلام شده بود. خبری که با وجود تأیید مدیر شبکه 3 و اعلام قطعی آن از همان ابتدا در میان واکنش‌ها و اظهارنظرها، گمانه‌زنی‌هایی را مبنی بر تغییر این تصمیم زمزمه می‌کرد. بعد از اعلام نام مهران مدیری به عنوان مجری برنامه «هفت»، واکنش‌ها آن قدر زیاد بود که تقریباً هیچ نظر مثبتی درباره انتخاب مدیری وجود نداشت و نگاه غالب، سابقه مدیری را مناسب برای اجرای یک برنامه سینمایی تخصصی نمی‌دانستند.


رشیدپور سابقه سینمایی دارد؟
رشیدپور این روزها به گزینه اول و آخر مورد قبول مسئولان تلویزیون تبدیل شده است. او هفته پیش در گفت‌وگو با رئیس‌جمهور، هرچند بدون کسب رضایت مخاطبان اما مرکز توجه رسانه‌ها و مردم بود. صبح‌ها اجرای برنامه «حالا خورشید» را برعهده دارد و در میان مجریان مطرح این سال‌های تلویزیون تنها گزینه‌ای است که مدام می‌بینیم و هم اکنون خبر زیادی از او به گوش می‌رسد. در حالی که این موارد دلیل بر تسلط کامل او بر سینما نیست اما شاید به دلیل تخصصی که در اجرا دارد، تصور شوخی با سینما را کمی تعدیل کند، تصوری که انتخاب مدیری برای «هفت» آن را به ذهن می‌رساند.


مدیری انصراف داد؟
خبرها از به توافق نرسیدن مدیران تلویزیون و مهران مدیری حکایت دارد. اما از آن جا که مسیر برنامه «هفت» با ابهام و حاشیه گره خورده است، نمی‌شود در این باره نظر دقیقی داد. آیا مدیری دورهمی را بر «هفت» ترجیح داده و برای لطمه نخوردن به این برنامه از اجرای «هفت» منصرف شده است؟ به توافق نرسیدن مدیری و مدیران رسانه ملی بر سر موضوعات مالی بوده است؟ فشار رسانه‌ها و مخالفت‌هایی که از طرف سینماگران برای اجرای مدیری مطرح شد منجر به عقبگرد مسئولان تلویزیون شده است؟ اختلافات بر سر ادامه «هفت» با مدیری بعد از پایان جشنواره بوده؟ این‌ها سوالاتی است که نباید خیلی منتظر پاسخ اش باشیم چون تجربه حواشی برنامه «هفت» نشان می‌دهد روال بر پاسخ گویی نبوده و اتفاقا فقط خبرهایی که بیشتر باید به آن‌ها اعتنا کرد شایعه‌ها و گمانه‌زنی‌هاست.


بعد از جشنواره چه می‌شود؟
در مجموع اگر توقع یک اجرای کاملا سینمایی را در برنامه «هفت» داشته باشیم، انتخاب رشیدپور هم نمی‌تواند این توقع را کامل تأمین کند، اگرچه او یکی از بهترین مجری‌های هم اکنون است. باید منتظر بمانیم تا ببینیم «هفت» با رشیدپور چه ارمغانی می‌آورد؟ و نکته پایانی این که رشیدپور قبل‌تر گفته بود با پایان یافتن «حالا خورشید» قصد دارد «دید در شب» را با چهره‌های بین‌المللی بسازد، بنابراین احتمالاً باقی ماندن او بر صندلی «هفت» منتفی است. البته اگر «هفت» ادامه داشته باشد و پخش ویژه برنامه ایام جشنواره تنها برای دور ماندن از حواشی و اعتراضات به تعطیلی این برنامه نباشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------