حمیدرضا آذرنگ: دیده شدن و معروفیت اتفاق ویژه ای در سینما نیست



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری, حمیدرضا آذرنگ

بازیگر فیلم "تنگه ابوقریب" گفت: دیده شدن و معروفیت اتفاق ویژه ای در سینما نیست. اصولاً رسم هنر ماندگاری است زیرا این نوع دیده شدن به نوعی اتفاقی هیجانی است که به سرعت فراموش می شود.

حمیدرضا آذرنگ بازیگر سینما، تئاتر  تلویزیون که در سی و شمین جشنواره فیلم فجر با بازی در فیلم "تنگه ابوقریب" خوش درخشیده بود در گفت‌وگو با میزان، درخصوص اشتیاق و شور همیشگی خود برای ایفای نقش گفت: من هیچ وقت به ایده آل خود در بازیگری نمی رسم و به همین خاطر هیچ وقت دست از تلاش بر نخواهم داشت. اسم این توقع خود از بازیگری را ترس شریف می دانم و همواره این ترس را در وجود خود احساس می‌کنم.

وی در همین راستا افزود: شروع هر اثر و بازی در هر فیلمی در وجود من شروع یک زلزله است. هر بار به خودم می گویم پا در عرصه ای سخت گذاشته ام و هر بار فکر می کنم که در این وادی تازه واردم.

بازیگر فیلم "قاتل اهلی" درباره تکراری بودن برخی آثار و دوری از این تکرار تاکید کرد: بازیگری عمق و ارتفاع مشخصی ندارد. همه داستان‌ها و شخصیت‌ها در تاریخ سینما آمده است. تفاوت داستان هایی که ما می گوییم در نگاه و فرهنگمان است. آدم به هر جایی که برسد قطعاً جای پای بزرگی گذاشته است و این را نباید فراموش کند.

وی معروف شدن را دلیلی بر موفقیت یک بازیگر ندانست و ادامه داد: دیده شدن و معروفیت اتفاق ویژه ای در سینما نیست. اصولاً رسم هنر ماندگاری است زیرا این نوع دیده شدن به نوعی اتفاقی هیجانی است که به سرعت فراموش می شود. این اتفاقات هیجانی در جامعه ما به شدت دیده می شود، این هیجان در قضاوت هایمان هم کاملاً تاثیر گذار است.

اخبار,اخبارفرهنگی وهنری, حمیدرضا آذرنگ


بازیگر فیلم "تنگه ابوقریب" دوری از حاشیه را عاملی مهم در روند کاری یک بازیگر دانست و افزود: آنچه مسلم است اینکه تاریخ سینما ثابت کرده آنهایی که بدون حاشیه در سینما کار خودشان را کرده اند بعدها در یادها خواهند ماند.

آذرنگ درباره بهترین نقشی که تا به حال ایفا کرده خاطرنشان کرد: هر نقشی که تا به حال برای بازی انتخاب کرده ام بدون شک دارای معیارها و شرایطی بوده که مرا به انتخاب مجاب کرده است. برای بازیگری مثل حل معادلات ریاضی است. بازیگری یک طرفه نیست و بخش دیگری آن آدمهای روبروی ما از جمله عوامل و سایر بازیگران هستند. بازیگری اتفاق سخت و پیچیده ای است و متاسفانه در کشور ما به شدت راحت با آن برخورد می شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------