جمشید مشایخی: خاطرات خوب و بد زیادی با ملک‌مطیعی داشتیم/ درخشان‌ترین همکاری ما در فیلم «قیصر» بود



اخبار,اخبار فرهنگی وهنری,جمشیدمشایخی وناصرملک مطیعی

جمشید مشایخی با اشاره به درگذشت ناصر ملک مطیعی گفت: «پیشکسوتان و کسانی که برای هنر و سینمای ایران زحمت کشیده‌اند قابل تقدیر و ارزشمند هستند. باید به آنها احترام گذاشت. چرا زمانی که یک نفر فوت می‌کند تازه یادمان می‌افتد که چقدر عزیز و مهم بوده است؟ این اخلاق و رفتار خوبی با هنرمندان این کشور نیست.»

 جمشید مشایخی بیش از هر شخص دیگری با ناصر ملک‌مطیعی همکاری داشته است. شاید درخشان‌ترین همکاری این دو در فیلم «قیصر» به کارگردانی مسعود کیمیایی رقم خورد. مشایخی اعتقاد دارد که چرا بعد از درگذشت هنرمندان‌مان تازه یادمان می‌افتد که باید از آنها یاد کنیم.

جمشید مشایخی با اشاره به درگذشت ناصر ملک‌مطیعی به اعتمادآنلاین گفت:«اکنون درباره ناصر ملک‌مطیعی چه می‌توان گفت؟ به هر حال ما خاطراتی با هم داریم که همه آنها خوب نبودند. هر چند بسیاری از این خاطرات می‌توانند بد باشند اما بعضی از آنها نیز خوب بود. البته جای ناصر ملک‌مطیعی خالی خواهد بود. او یکی از کسانی بود که برای سینما زحمات زیادی کشید.»

مشایخی ادامه داد: «پیشکسوتان و کسانی که برای هنر و سینمای ایران زحمت کشیده‌اند قابل تقدیر و ارزشمند هستند. باید به آنها احترام گذاشت. چرا زمانی که یک نفر فوت می کند تازه یادمان می‌افتد که چقدر عزیز و مهم بوده است؟ این اخلاق و رفتار خوبی با هنرمندان این کشور نیست.»

مشایخی درباره همکاری با ناصر ملک‌مطیعی در فیلم‌های مختلف به اعتمادآنلاین گفت: «ما در فیلم‌های زیادی با هم همکاری داشتیم. در سریال «سلطان صاحبقران»هم  با هم همکاری داشتیم. من نقش ناصرالدین‌شاه را بازی می کردم و آقای ملک‌مطیعی هم نقش امیرکبیر را بازی می کرد. البته در فیلم «پل» هم با هم همکاری داشتیم. شاید درخشان‌ترین کار ما در فیلم «قیصر» بود. این فیلم یکی از بهترین آثار سینمای ایران است و کسی آن را از یاد نخواهد برد. اولین دیدار و آشنایی ما در فیلم «قیصر» بود. بهروز وثوقی، من و ناصر ملک‌مطیعی در آن زمان خاطرات عجیب و غریبی با هم داشتیم. بهروز وثوقی آن زمان ۳۳ سال داشت، من ۳۵ سالم بود و ناصر ملک‌مطیعی هم ۳۹ ساله بود.»

مشایخی در انتها خطاب به خانواده ناصر ملک‌مطیعی گفت: «خدا ناصر ملک‌مطیعی را رحمت کند. به همه هواداران و خانواده او تسلیت می‌گویم. هر کسی که از بین ما می رود با خود کلی خاطره و تاریخ را می‌برد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------