آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی که با فیلم «کلاس» در سال ۲۰۰۸ برنده نخل طلای کن شد، در سن ۶۳ سالگی درگذشت. به گزارش ایسنا،‌…

علی زندوکیلی: موسیقی سنتی، احیاگر ادبیات کهن ایران



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,علی زندوکیلی

همیشه کلام موسیقی سنتی با تاثیر بر احساسات و عواطف انسان، تغییر خودش را ایجاد می کند، این نوع موسیقی با ادبیات کهن ایران عجین است.

علی زند وکیلی، خواننده و کارشناس موسیقی سنتی گفت: شعر مانند یک فیلم نامه یا دیالوگ یک بازیگر است و مخاطب، کلام بازیگر را با چشم و گوش مشاهده می کند، می بیند و همیشه کلام موسیقی سنتی بوده که با تاثیر بر احساسات و عواطف انسان، تغییر خودش را ایجاد می کند و این نوع موسیقی با ادبیات ایران عجین است.

زند وکیلی ادامه داد:  اشعار خود را از  میان آثار بزرگانی چون مولانا، خیام، حافظ و فردوسی و شاعران معاصر همچون فروغ فرخزاد، شاملو و اخوان ثالث انتخاب می کنم.


زندوکیلی افزود: آهنگ سازی که با ادبیات آشنا باشد شناخت کافی روی کلام خواهد داشت و برای هر دستگاهی با توجه به موضوع و کلام و محتوا، شعر را انتخاب خواهد کرد.

وی در شیوه آواز خواندن، یادگیری ردیف را مهم دانست و به باشگاه خبرنگاران گفت:  وقتی حروف الفبا را به خوبی بشناسیم و از ادبیات استفاده کنیم، به خوبی صحبت خواهیم کرد و مقاله  خواهیم نوشت و با دانستن حروف الفبا، جادویی بر قدرت کلام خواهیم داشت و یادگیری ردیف نیز به همان اندازه برای یک خواننده یا نوازنده مهم است.

زند، ویژگی ماندگار شدن موسیقی را در سوژه ها و تفاوت ها دانست و در ادامه گفت: وقتی کاری اجرا شود که برای شرایط فعلی جامعه و مخاطب مناسب باشد و آن را  تحت تاثیر قرار بدهد و در واقع پیام خوبی داشته باشد از نظر عاطفی، احساسی و اجتماعی ماندگار خواهد شد.

زند وکیلی اشاره کرد: در بخش آواز، تقلید شاگرد از استاد تازمانی مناسب است که تقلید باشد یعنی برای رشد و به کارگیری و استفاده از تکنیک ها و فارغ از تخریب شخصیت فرد اصلی صورت پذیرد.

زند وکیلی، موسیقی پاپ را مردمی دانست و گفت:  طبق شرایط جامعه، موسیقی خوب در هر ژانری عالی است و موسیقی که موثر باشد و بتواند ذهن یک فرد عادی را که شناختی از موسیقی ندارد، تحت تاثیر قرار دهد، خوب است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------