نگاهی به سریال «دلدادگان»،ماجرای یک عشق نافرجام



اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,سریال دلدادگان

«دلدادگان» جدیدترین ساخته منوچهر هادی است که این اواخر به یک کارگردان پرکار و فعال تبدیل شده است. سریالی که شاید در ابتدا به واسطه حضور بازیگرانی که چهره شان برای مخاطب تلویزیون آشنا نبود، نتوانست مورد توجه قرار بگیرد. اما با حضور بازیگران نام آشنایی چون مسعود رایگان، پانته آ بهرام و مهرانه مهین ترابی و داستانی که به واسطه آشنایی کاراکتر امیر با ارغوان و مادرش به سمت و سوی دیگری رفت، توانست مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار گرفته و با مرگ هاتف با بازی شاهرخ استخری داستان به نقطه عطف اول خود برسد.


منوچهر هادی که به زودی سرگرم ساخت سریال «دل» برای شبکه نمایش خانگش خواهد شد، با ساخت سریال «عاشقانه» توانست توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. گرچه پیش از این درسینما و تلویزیون و فیلم ها و سریال هایی که تاکنون ساخته است، نگاه ویژه و خاصی به عشق و روابط عاشقانه دارد که این تبحر در «عاشقانه» به اوج خودش رسید. هادی در ایجاد فضاهای عاشقانه و داستان های این چنینی تبحر خاصی دارد که البته با توجه به خطوط قرمز تلویزیون و موانعی که در این مسیر برسر راه فیلمسازان قرار دارد، در مدیوم های دیگر موفق تر بوده است.


وی در این سریال با انتخاب چند چهره جوان به عنوان قهرمانان داستانش که البته هنوز این چهره ها نتوانسته اند اصطلاحا به دل مخاطب بنشینند، توانسته از عنصر غافلگیری به درستی استفاده کند. مخاطب با توجه به دورنمیی که از بازی این افراد در ذهن ندارد، هنوز در تشخیص هویت این کاراکترها درمانده است و نمی داند که عشق ارغوان نسبت به امیر و اعتماد مادرش به امیر حقیقی است و یا نقشه ای پس این اعتماد ظاهری وجود دارد. مخاطب حتی نمی داند که هاتف واقعا به قتل رسیده و یا همه چیز صحنه سازی برای فریب دادن امیر بوده است. تنها می توان به هویت به ظاهر عموی ارغوان پی برد که چندان آدم مثبتی به نظر نمی اید.


«دلدادگان» که عنوان بهتر و مناسب تری برای این سریال است، در ۶۰ قسمت طراحی شده و گویا پس از ۲۵ قسمت، داستان فلاش بکی به گذشته دارد و مخاطب قرار است با داستان عاشقانه افسانه مادر ارغوان و مالک در گذشته روبرو شود و پس از چند قسمت باز هم به زمان حال برگردد و ادامه ماجرا. این نوع از رفت و برگشت ها معمولا در هیچ کدام از سریال های تلویزیونی وجود نداشته و معمولا ما رفت و برگشت های زمانی را به گونه ای می دیدیم که باعث سردرگمی مخاطب می شد که می توان گفت در نوع خودش اتفاق تازه ای در تلویزیون است.


اما بابک کایدان که یکی از نویسندگان موفق سریال های تلویزیونی است، در کنار مهدی محمد نژادیان خالق داستان های عاشقانه ای در این سریال هستند که به نظر می رسد تا قسمت ۶۰ بتواند مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و کاراکترها را با خود تا پایان همراه کند. کایدان پیش از این هم تجربه موفقی چون «هشت و نیم دقیقه» را داشت که توانست به یکی از سریال های پربیننده تلویزیون تبدیل شود.


می توان گفت در کنار بازیگران تازه واردی که با این سریال به مخاطبان معرفی شدند، حضور مسعود رایگان که در ادامه بازی آرش مجیدی در نقش مالک و پانته آ بهرام که در ادامه بازی لیندا کیانی در نقش افسانه است، انتخاب های متفاوت و درست و جذابی برای این نقش ها بوده اند. پانته آ بهرام که این روزها او را به عنوان یکی از مربیان در «خندوانه» شاهد هستیم، مدتی بود که در هیچ سریال تلویزیونی حضور نداشت و حال با ایفای چنین نقشی توانسته است مورد توجه قرار بگیرد و با بازی خوبی که دارد، هنوز هم مخاطب را گیج و سردرگم نگه داشته است. مسعود رایگان هم که به هر حال یکی از بازیگران نام اشنای این عرصه است که در این مجموعه نیز توانسته مثل همیشه بدرخشد. البته مهرانه مهین ترابی که همان مادرانه سریال «آنام» است و البته که مادران در سریال های تلویزیونی همواره اینگونه مهربان هستند. ملیکا شریفی نیا و شاهرخ استخری هم در این سریال مانند کارهای قبلی خود ظاهر شده اند و گویا چندان ویژگی خاصی در این کاراکترها وجود ندارد که بتوان آن را متفاوت ایفا کرد. گرچه بعید نیست که شاهرخ استخری «هاتف» در قسمت های بعد زنده باشد و همه چیز نقشه ای طراحی شده توسط افسانه و ارغوان باشد و از این رو ما باز هم شاهد بازی این بازیگر جوان باشیم.


به هر حال «دلدادگان» را می توان یکی از کارهای خوب این روزهای تلویزیون دانست که کمی مخاطبش را با دیدن ماجراهایی که پیش می آید، به فکر وا می دارد. ضمن اینکه گویا تلویزیون کمی از موضع خود عقب کشیده و دست سازندگان یک اثر را در به تصویرکشیدن روابط عاشقانه دختر و پسر بازتر گذاشته تا بهتر بتواند با مخاطبان ارتباط برقرار کرده و نسل جوان را نیز بتواند با خود همراه کند.

 

 بانی فیلم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------