انتقاد تند و تیز حامد بهداد از سینمای امروز



اخبار,اخبار فرهنگی,حامد

جامد بهداد بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار یادداشتی شدیدالحنی از وضعیت فعلی فروش سینمای ایران و پیشتازی فیلم‌های مستهجن انتقاد کرد.

 او این یادداشت را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است. بهداد در ابتدای این یادداشت از سریال «دندون طلا» به کارگردانی داود میرباقری نوشته است: «قصه خوبى خواهيد ديد، «دندون طلا» سريال با ارزشيه كارى اصيل و فرهنگى متاثر از شاهنامه و موسيقى و نمايش ايرانى.چيزهايي كه ادعا ميكنيم داريم اما كمتر درباره شون مي‌دونيم.

 

هشت يا نه قسمت اين سريال با شروع و ادامه و پايان بندى عالى ساخته شده كه بهتون اطمينان مي‌دم ارزش نگهدارى در قفسه فيلمها و كتاب هاتون رو داره.»

او ادامه داده: «در هنگام نمايش صحنه اى دندون طلا در پانزده سال پيش كه دانشجو بودم احساس درستى نسبت به اين اثر داشتم و هم همين زمان كه خودم بازيگر يكى از نقش هاى فيلمش بودم. دندون طلا كمابيش توانسته به ناخودآگاه فرهنگى ما نقب بزنه.»

او پس از این مقدمه به سراغ وضعیت فعلی سینمای ایران رفته و نوشته: «اين روزها برام چيزى چندش آور تر از اكران و فروش فيلمهاى مستهجن و لجن وجود نداره. منخشمگين مي‌شم از سقوط سطح سليقه عموم مردم. بايد ركورد ميزان اين سقوط متعفن رو در گينس به ثبت رسوند.

 

اما به جرأت ميتونم بگم مجموعه دندون طلا ، در هنگامى كه كار مي‌كردم اين باور رو بهم مي‌داد كه هم مردم و هم تماشاگرهاى حرفه اى رو تحت تأثير منطقى خودش قرار مي‌ده. كه البته عامل انتقال اين تاثير جوانهاى خانواده خواهند بود.»

بهداد ادامه داده: «چون آنها هستند كه خانه را از ركود و يكنواختى بيرون مي‌كشند. كارى كه شخصاً خودم با خانه و خانواده ام انجام دادم. خانه مان مي‌رفت تا در روزمرگى و بى نشاطى از تكرار عادت بيمار شود.

 

اما با بازيگر شدن و موفق شدنم ، خانواده ام علاقه خود را دوباره به نمايش و سينما بدست آورد. طورى كه مادر و پدرم مرا از اخبار فرهنگى روز مطلع مي‌ساختند.»

این بازیگر تاکید کرده: «در خانه ما هميشه بحث سر داستان و فيلم و اتفاق هايش بود و من اين سرزندگى فرهنگى را مديون خود بودم. بخاطر همين خيال مي‌كنم جوانهاى خانواده مي‌توانند جهان كوچك خانه شان را بسازند.

 

مجموعه سينمايي دندون طلا شما را از تماشاى آن اثر شاد ميكند و مانع از احساس هدر رفتن زمان مي‌شود. كارى است درباره مقام بلند مطربى.

 

كارى درباره مقام موسيقى صحنه اى . كارى درباره نمايش سياه بازى.در ادامه از دانشجويان و جوانان آگاه و شعورمند هموطن مي‌خوام كه در هنگام توزيع و پخش سريال دندون طلا ، با دزدى و كپى كردن و ارزان فروشى دلالهاى مفت خور برخورد كرده و مانع اين لودگى ها شوند. خدا يارمان»

اخبار فرهنگی - خبر آنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------