امیر جعفری: اگر بتوانید متن بیضایی را از رو بخوانید، بازیگرید



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,جعفری

امیر جعفری که این روزها در حال تمرین «مجلس ضربت‌زدن» به نویسندگی بهرام بیضایی و کارگردانی محمد رحمانیان است، بازی در این نمایش را محکی برای سنجش توانایی‌های خود در سن 42 سالگی می‌داند.

به گزارش صبا، محمد رحمانیان و گروه پر‌تعدادش در حال گذراندن آخرین هفته تمرین نمایش «مجلس ضربت‌زدن» در طبقه هفتم تالار وحدت هستند. اجرای این نمایش قرار است از 29 خرداد در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز شود.

محمد رحمانیان در این نمایش، نقش ابن‌ملجم را به امیر جعفری سپرده و معتقد است قدرت بدن، بیان و توانایی بازیگری، او را به بهترین گزینه ممکن برای بازی در این نقش تبدیل کرده است.

امیر جعفری در گفت‌وگو با صبا در مورد نمایشنامه «مجلس ضربت‌زدن» می‌گوید: تاکنون در نمایشی که متن آن با ادبیاتی شبیه به قلم بهرام بیضایی نوشته شده باشد، حضور نداشته‌ام. همه می‌دانیم نمایشنامه‌های بهرام بیضایی متون آسانی نیستند و من حتی گاهی اوقات به شوخی به دوستانم می‌گویم اگر توانستید متن بهرام بیضایی را از رو بخوانید، می‌فهمم که بازیگر هستید.

این بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در مورد دشواری بازی‌کردن در متنی از بهرام بیضایی می‌افزاید: بازی در «مجلس ضربت‌زدن» محکی برای من محسوب می‌شود. این که آیا هنوز هم در چهل و دو سالگی می‌توانم دیالوگ‌هایم را به درستی ادا کنم؟ هنوز هم نفس کم نمی‌آورم و می‌توانم یک ساعت و نیم با انرژی روی صحنه باشم؟ این‌ها سوالاتی است که من از خودم می‌پرسم و امیدوارم پاسخ همه آن‌ها مثبت باشد.

جعفری در حین تمرین و بازی در «مجلس ضربت‌زدن» در هیچ اثر صحنه‌ای یا تصویری دیگری حضور ندارد. او در مورد تمرکزش برای بازی در نقش ابن‌ملجم می‌گوید: من به خاطر بازی در «مجلس ضربت‌زدن» همه پیشنهادهایم را رد کردم چون دوست داشتم تمام تمرکزم را روی این اثر بگذارم و نمی‌خواستم در حین تمرین یا اجرای این نمایش به چیز دیگری فکر کنم.

او با توجه به توانایی‌های بیان، بدن و قابلیت‌هایش برای بازی در آثار تاریخی توضیح می‌دهد: تاکنون بارها و بارها پیشنهاداتی برای بازی در نقش‌های تاریخی چه در تلویزیون، چه در سینما و چه در تئاتر داشته‌ام اما متن‌های آن‌ها چیزهایی نبوده که راضی‌ام کنند. قطعا کنار هم قرار گرفتن نام بهرام بیضایی و محمد رحمانیان هر بازیگری را به حضور در این اثر مشتاق می‌کند.

علاوه بر امیر جعفری، مهتاب نصیر‌پور، اشکان خطیبی، رامین ناصرنصیر، رضا مولائی، اشکان خطیبی، سینا رازانی و سانیا سالاری دیگر بازیگران این نمایش هستند.

«مجلس ضربت زدن» در 10 صحنه به هم‌پيوسته نوشته شده است. در اين 10 صحنه، شخصيت‌هايي به نام ابن‌ملجم، اعرابي يكم و دوم، قطامه، كارگردان، دستيار او و نويسنده حضور دارند. دوازده صحنه‌پا (همسرا) نيز در حاشيه صحنه مي‌ايستند تا در لحظات مورد نياز مكمل اجرا باشند.

موسیقی این نمایش توسط فردین خلعتبری ساخته شده است و طراح حرکات آن مهدی ساکی و یاسر خاسب هستند.

«مجلس ضربت زدن» از 29 خرداد هر شب ساعت 21 در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود و روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته نیز اجرای دوم آن ساعت 11:30 خواهد بود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------