مهدی فخیم زاده: سینما بر خلاف قضاوت‌ها در لحظه جلو می رود / ایوبی مدیر خوبی است



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,مهدی فخیم زاده

بازیگر و کارگردان باتجربه و کهنه کار سینما و تلویزیون به بررسی برخی از مسائل سینما پرداخت.

مهدی فخیم زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص چگونگی راهیابی بازیگر به فیلم ها و انتخاب آنها گفت: بازیگری شغلی است که به طور مشخص انتخابش می‌کنند. البته این موضوع شامل من نمی‌شود؛ چون بیشتر فیلم‌هایی که بازی کردم به کارگردانی خودم بوده است. در کل بازیگران چون انتخاب می شوند همیشه باید شرایطی داشته باشند که آنها را انتخاب کنند.

بازیگر «همسر» در مورد حال و هوای این روزهای سینما عنوان کرد: سینما برخلاف قضاوت ها بر اساس لحظه جلو می رود. چنانچه به عنوان نمونه مانند گل و گیاه می ماند که رشد امروزش محصول مراقبت دیروز است و خشک شدنش نتیجه نبود مراقبت دیروز خواهد بود.

بازیگر «همسفر» ادامه داد: در دوران شمقدری به جهت جنگ و جدال و به وجود آمدن شرایط ناامن درون سینما که شاید قصد و غرضی هم در کار نبوده، بخش تولید تا حدودی عقب کشید که ضربه زننده بود. این شرایط بعد از شمقدری ادامه داشت در نتیجه زمانی که ایوبی آمد، وارث یک سری شرایط ملتهب بود که به این جهت در حدود یکسال فعالیت وی شاهد تغییر و تحولی نبودیم اما با تعاملاتی که با اهالی سینما و دیگر صنوف شکل گرفت، به دستاوردهای خوبی رسید.

وی افزود: به نظرم ایوبی یکی از مدیران خوب بعد از انقلاب است که توانست انسجام درستی به سینما بدهد و به جز تعاملات و تغییر روش در مدیریت سینما، در بازبینی ها ملاطفت به خرج داد و از شدت عمل در این زمینه کاست. در نتیجه به فیلم هایی رسیدیم که امسال شاهد آن هستیم چون وقتی فیلم ها در فروش موفق باشند، کل چرخه سینما می چرخد و شرایط بهتر خواهد شد.

فخیم زاده اضافه کرد: یکی دیگر از مسئله های مهم در سینما آوردن سیستم VOD است که اگر به درستی راه بیفتد، بچه‌های سینما سرگرم تولید می شوند و افرد بیکار درگیر خواهند شد که نتیجه این موضوع نیز بسیار مثبت خواهد بود.

بازیگر «نیش» در مورد نبود توازن در تولید و اکران تصریح کرد: در ایران و هرجای دنیا حتی امریکا قرار نیست تمام تولیدات سینمایی اکران شوند و لزومی هم ندارد. در نتیجه باید دنبال راههای دیگری مانند VOD، نمایش خانگی، کانالهای تلویزیونی مختلف جهت تغذیه پخش آثار سینمایی برویم البته ساختن سالن های بیشتر مهمترین بخش قضیه است.

وی افزود: ما در دنیا جزو کشورهایی هستیم که تولیدات سینمایی بالایی داریم اما از نظر سالن سینما رتبه دلچسبی نداریم. البته باید توجه داشت به دلیل انقلاب و شرایط جنگ و برخی اتفاقات دیگر از نظر ساخت سالن عقب افتادیم. تا جایی که در دوره ای مربوط به دهه شصت و ادامه آن در نیمه و یا اواخر دهه هفتاد، بیشتر توجه مسئولان به تولید بود و از زیرساخت ها و ساخت سالن غافل شدند.

بازیگر «تاواریش» ادامه داد: با گذشت زمان و رسیدن به دهه اخیر شاهد ساخت حدود هشتاد سالن سینما بودیم که کافی نیست و برای رسیدن به توازن تولید و اکران، نیاز به ساخت سالن ها و زیرساخت های بیشتری داریم البته به این معنی نیست هرفیلمی که ساخته می‌شود، اکران شود.

فخیم زاده در بخش پایانی صحبت های خود در مورد صندوق بیمه هنرمندان خاطرنشان کرد: سالهاست که قولش را داده اند اما درست نشده. امیدوارم تحقق یابد چون حداقل زندگی آدم های از کار افتاده را تامین می کند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------