آخرین اخبار فرهنگی - هنری

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

فیلمساز برجسته و برنده نخل طلای کن درگذشت

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی که با فیلم «کلاس» در سال ۲۰۰۸ برنده نخل طلای کن شد، در سن ۶۳ سالگی درگذشت. به گزارش ایسنا،‌…

هنرمند کتابخوان کم داریم / قلم برایم دنیایی شبیه به آفرینش است



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,رهنما

قلم برای من دنیایی شبیه به آفرینش و خلقت است که دنیایی جدید را مقابل چشم هنرمند می‌گشاید.

بهاره رهنما، بازیگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص جایگاه قلم در ایران اظهار داشت: به دلیل سرانه پایین مطالعه، ادبیات در کشور ما مسئله مهمی نیست و به مسائل اجتماعی و اقتصادی توجه بیشتری می‌شود و این اتفاق، تقصیر مردم هم نیست. کشور، دولت دارد و مسئول این مسئله، دولت است.

وی درباره میزان پیشرفت کتابخوانی نسبت به سال گذشته گفت: شرایط کتابخوانی نسبت به سال گذشته بهتر نشده است، اما در یک سالی که گذشت شهرداری برنامه هایی را برای بهبود روند کتابخوانی فراهم کرد و تیزر‌هایی هم از شبکه‌های تلویزیونی پخش شد که باید ادامه‌دار بوده و برای مثال از چند کارگردان درجه یک استفاده کرد تا تیزرهای تاثیرگذار بسازند. ما در ایران تیزر فرهنگی نداریم، اما در همه کشورهای دیگر شاهد پخش تیزرهای فرهنگی هستیم.

بازیگر فیلم «360 درجه» راجع به مسئولیت هنرمندان در ایجاد علاقه افراد به کتابخوانی اظهار داشت: مشکل اینجاست که ما هنرمند کتابخوان هم کم داریم، اما به هر صورت چون هنرمندان قشری هستند که توجه جامعه به آن‌ها بیشتر است، ای کاش به سمتی پیش روند که در علاقه‌مند کردن افراد به کتابخوانی موثر عمل کنند.

بازیگر فیلم «دایره زنگی» دنیای قلم و ادبیات را اینگونه توصیف کرد: قلم برای من دنیایی شبیه به آفرینش و خلقت است که دنیایی جدید را مقابل چشم هنرمند می گشاید و همین که خدا به آن قسم می‌خورد، بیانگر ارزش قلم است.

رهنما پیرامون آخرین فعالیت خود اظهار داشت: اواخر سال قبل چهار نمایشنامه‌ام از سوی انتشارات مروارید چاپ شد و یک کتاب شعر هم با نام «زن باران» و یک رمان با عنوان «سرخ» در حال نگارش دارم  و هم اکنون هم در حال تمرین تئاتری با نام «دوباره بزن سم» هستم که از بیست و دوم تیر ماه در سالن حافظ اجرا می‌رود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------