ناگفته‌های شبنم قلی خانی از سالهای تدریس / ردپای سودجویان اقتصادی در «دورهمی»



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,دورهمی

بازیگر فیلم سینمایی«مریم مقدس» شب گذشته در برنامه تلویزیونی «دورهمی» از سالهای تحصیل در استرالیا و تدریس خود در ایران گفت.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران ؛ شب گذشته مهران مدیری برنامه را با پرداختن به موضوع سودجویی و سودجویان اقتصادی کشور آغاز کرد و در ادامه پس از بخش های نمایشی میزبان بازیگر نقش «مریم مقدس»، شبنم قلی خانی شد.
 
مدیری ابتدا شبنم قلی خانی را بازیگر، کارگردان، فردی آرام و بی حاشیه در عرصه هنر معرفی کرد و پس از سلام و احوالپرسی با حضار از او در مورد، بی حاشیه بودن و دخالت نکردن در اتفاقات دنیای هنر پرسید و قلی خانی هم در این خصوص توضیح داد: همیشه از حاشیه دور بودم و دوست دارم روی کار، زندگی و تدریسم تمرکز کنم. شاید بقیه انتخاب می کنند که در حاشیه باشند اما من نه.
 
وی در ادامه صحبت های خود را با اولین حضورش در عرصه بازیگری آغاز کرد و گفت: ابتدا به خاطر جوی که بین دوستانم بود، طراحی صحنه خواندم و در کنارش بازیگری انجام می دادم و برای فوق لیسانسم در استرالیا کارگردانی را ادامه دادم و تجربه ساخت 11 فیلم کوتاه را دارم.

قلی‌خانی در خصوص مدت زندگی خود در استرالیا اظهار داشت: در یک مدت زمان من به خاطر تحصیلم در رشته کارگردانی و همسرم به خاطر شغلش در استرالیا زندگی کردیم و واقعا دوری و غم غربت برای ما سخت بود و دوباره برای ادامه زندگی و روند کار به ایران برگشتیم.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «سرزمین کهن» به تدریس خود در دانشگاه اشاره کرد و توضیح داد: چهار سال پیش قبل از اینکه از ایران بروم در دانشگاه تدریس می کردم و آن موقع چون فاصله سنی کمی با دانشجویان  داشتم، سعی کردم بیشتر رفیق باشم تا استاد دانشگاه. در اصل هنر و حرفه کاری ما این نوع تدریس را هم بیشتر قبول می کند.

قلی‌خانی درباره تجربه کارگردانی و ادامه دادن این حرفه تایید کرد: من از سال 82 شروع به ساخت فیلم کوتاه و مستند کردم و 11 فیلم کوتاه و دو مستند تا به امروز کارگردانی کردم. اما در واقع انتخاب صد درصدم بازیگری است ولی دوست دارم تجربه کارگردانی فیلم سینمایی و فیلم بلند را هم داشته باشم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تا به امروز نقش های طنز را بازی نکرده‌اید، بیان کرد: خودم به شخصه بازی در کار طنز را دوست دارم اما تا الان موقعیتی برای بازی پیش نیامده است و این را شما باید بگویید که یک بازیگری مثل من چقدر قدرت خطر دارد تا در نقش طنز بازی کند.

قلی‌خانی در ادامه به سخت‌ترین چالش های زندگی خودش در موقعیت های مختلفی چون ازدواج، تدریس، بازیگری و حتی مادر شدن خودش اشاره کرد و در خصوص قوانین و نظم و انضباط  حرفه بازیگری و فیلم سازی در استرالیا گفت.

در پایان این گفتگو مهران مدیری از شبنم قلی خانی برای حضورش به عنوان بازیگر مهمان در بخش های طنز مجموعه برنامه دورهمی دعوت کرد و قلی خانی پذیرفت.

همچنین بازیگر مجموعه تلویزیونی «اولین شب آرامش» دیوان حافظ خود که یادگاری از خانواده اش بود، به موزه «دورهمی» برای فروش به نفع خیریه اهدا کرد.

«دورهمی» شب گذشته بعد از بخش های کوتاه نمایشی و اجرای مسابقه بین تماشاگران جاضر در استودیو با کلام پایانی مهران مدیری درباره توصیه به مسئولان برای مقابله و جلوگیری از استفاده سودجویان به پایان رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------