فاطمه معتمدآریا با «ننه دلاور» به فجر می‌رود



اخبار ,اخبار فرهنگی ,فاطمه معتمد آریا‌

 

اخبار فرهنگی - فاطمه معتمدآریا با «ننه دلاور» به فجر می‌رود

زهرا صبری نمایش «ننه دلاور» را با بازی فاطمه معتمد آریا‌، فاطمه نقوی‌، بهناز جعفری و ستاره پسیانی‌ در جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌کند.

این کارگردان در گفتگو با ایسنا، گفت: نمایش ما براساس متن اصلی«ننه دلاور» برشت اجرا می‌شود و تنها تغییری که در متن ایجاد شده‌، کوتاه شدن بعضی از قسمت‌های آن است. ضمن اینکه تمام نقش‌های نمایشنامه توسط چهار بازیگر خانم بازی می‌شوند.

سرپرست گروه «یاس تمام» که در کارنامه هنری‌اش اجرای چندین نمایش عروسکی و صحنه‌ای را ثبت کرده‌، درباره شیوه اجرایی نمایش «ننه دلاور» توضیح داد: در این نمایش در کنار بازیگران چندین عروسک نمایشی هم داریم. در واقع اجرای ما تلفیقی از حضور بازیگران و عروسک‌ها، روی صحنه می‌رود‌، چرا که اصولا هیچ اعتقادی به مرزبندی میان تئاتر صحنه و عروسکی ندارم و این گونه خط کشی‌ها را درست نمی‌دانم.

«ننه دلاور» یکی از مشهورترین نمایشنامه‌های برتولت برشت است که امسال با کارگردانی زهرا صبری در بخش مسابقه بین الملل سی و دومین جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌شود، این نمایش براساس ترجمه مصطفی رحیمی به صحنه می‌رود.

در اجرای این اثر نمایشی زهرا صبری با همراهی شیما میرحمیدی طراحی صحنه را انجام می‌دهد.

دیگر عوامل این نمایش به شرح زیر هستند: طراح لباس: شیما میرحمیدی‌، طراحی عروسک: زهرا صبری‌، فاطمه عباسی و شیدا صفوی‌، طراحی نور: رضا بهجت‌، ساخت موسیقی: بامداد افشار‌، عکاس: مهرداد متجلی،‌ دستیار کارگردان: ایمان آخوندی یزدی.

نمایش«ننه دلاور» روزهای 30 دی و اول بهمن در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

زهرا صبری در کارنامه هنری خود اجرای نمایش‌هایی چون «هشت لحظه»، «دختر انار»،«دوستت دارم با صدای‌ آهسته»، «طوطی پر»، «زمین و چرخ»، «تا یک بشمار» و... را دارد.

او به تازگی نمایش «بهجت» را برای کمک به یک بیمار دیالیزی اجرا کرد.

اخبار فرهنگی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------