اسکار ۲۰ فیلم بخش رقابت «جلوه‌های ویژه تصویری» را اعلام کرد



 اخبار فرهنگی,خبرهای فرهنگی,اسکار
آکادمی اسکار ۲۰ فیلم را برای رقابت در بخش «جلوه‌های ویژه تصویری» اعلام کرد که در این میان نام ۲ انیمیشن نیز به چشم می‌خورد. 

به گزارش فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، آکادمی اسکار ۲۰ فیلم را برای رقابت در بخش «جلوه‌های تصویری» اعلام کرد و از این میان، اواخر ماه جاری فهرست ۱۰ فیلم نهایی نیز اعلام خواهد شد.

 

فیلم‌های انیمیشن «شگفت‌انگیزان۲» و «جزیره سگ‌ها» در کنار فیلم «پلنگ سیاه» از جمله ۲۰ فیلم اعلام شده در بخش «جلوه‌های ویژه تصویری» اسکار نود و یکم هستند. حضور فیلم انیمیشن در این بخش از موارد بسیار نادر اسکار محسوب می‌شود و نادرتر از آن اعلام نامزدی یک فیلم انیمیشن در بخش «جلوه‌های تصویری» است. تنها مورد استثنا در دوره‌های گذشته فیلم انیمیشن «کوبو و دو ریسمان» در سال ۲۰۱۷ بود که «استاپ موشن» و «انیمیشن رایانه‌ای» را با هم ترکیب کرده بود و بدینوسیله توانست نامزدی بخش «جلوه‌های تصویری» اسکار ۲۰۱۷ را بدست آورد. پیش از آن نیز به ندرت مواردی از این دست فیلم‌های انیمیشن دراین بخش دیده می‌شود که از آن جمله موارد نادر می‌توان به فیلم «کابوس پیش از کریسمس» در سال ۱۹۹۳ شاره کرد.

 

امسال اما دو فیلم انیمیشن یکی از «وِس اندرسن» با عنوان «جزیره سگ‌ها» که با تکنیک «استاپ موشن» ساخته شده و دیگری «شگفت‌انگیزان۲» از کمپانی «دیزنی/پیکسار» که با بهره از شیوه انیمیشن رایانه‌ای خلق شده، در این بخش حضور دارند.

 

در ادامه فهرست ۲۰ فیلم راه یافته به بخش رقابتی «جلوه‌های تصویری» اسکار نود و یکم آمده است:

 

«مرد مورچه‌ای و زنبور»، «آکوامن»، «انتقام‌جویان: نبرد ابدی»، «پلنگ سیاه»، «بامبل‌بی»، «کریستوفر رابین»، «هیولاهای شگفت‌انگیز: جنایات گریندل‌والد»، «اولین انسان»، «شگفت‌انگیزان۲»، «جزیره سگ‌ها»، دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی»، «مری پاپینز بازمی‌گردد»، «عملیات غیرممکن: سقوط»، «موتورهای مرگبار»، فندق‌شکن و چهار اقلیم»، «پَدینگتون۲»، «مکانی آرام»، «بازیکن آماده شماره یک»، «سولو: داستان جنگ ستارگان» و «به ماروِن خوش‌ آمدید»

 

نامزدهای نهایی نود و یکمین رویداد اسکار در تاریخ ۲۲ ژانویه ۲۰۱۹(دوم بهمن‌ماه) اعلام خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------