آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

گزارش المانیتور از جنجال ها بر سر «در حاشیه»



«در حاشیه» که توسط مشهورترین کارگردان طنز موقعیت ایران مهران مدیری ساخته شد، در نخستین روزهای عید نوروز در تلویزیون ایران پخش شد.

المانیتور نوشت: یک سریال کمدی در مورد پزشکان که توسط صداوسیما ایران پخش می شد، موفق به جذب بینندگان ایرانی شد و تبدیل به برنامه برگزیده آنها شد. با این حال انتقاد جدی این سریال نسبت به سیستم پزشکی ایران و جراحان باعث جنجال هایی شد که در نهایت منجر به توقف پخش این سریال طنز پس از فشار نهادهای پزشکی شد.

به گزارش «انتخاب»، «در حاشیه» که توسط مشهورترین کارگردان طنز موقعیت ایران مهران مدیری ساخته شد، در نخستین روزهای عید نوروز در تلویزیون ایران پخش شد.

اخبار,اخبار فرهنگی,سریال در حاشیه

 

این سریال داستان بیمارستانی بی نام و نشان در تهران را حکایت می کند که توسط پزشکان بی مهارت و منفعت طلب اداره می شود .همچنین در این سریال جان بیماران در اتاق های عمل جدی گرفته نمی شود و پرسنل بیمارستان، بیماران را به درستی مداوا نمی کنند.

در یکی از صحنه های این سریال، حسابدار بیمارستان که با چهار دست فعالیت می کند،  فاکتور گرانی را به فردی که تنها از حمام بیمارستان استفاده کرده می دهد. این فاکتور چهار متر بلندی دارد و وقتی بیمار می گوید توانایی پرداخت آن را ندارد مدیر بیمارستان سر می رسد و از بیمار می خواهد که ماشین یا خانه او را به عنوان وثیقه بردارد.

مهران مدیری از سال 1993 مشغول ساخت سریال های تلویزیونی بوده است. سریال های طنز او که عمدتا 90 قسمتی است در میان محبوب ترین سریال های ایران قرار دارد.

اخرین پروژه این کارگردان به شدت از سوی رسانه های اصلاح طلب و اصولگرا مورد استقبال قرار گرفت، اما به سرعت از سوی جامعه پزشکان ایران تحت فشار قرار گرفت.

علیرضا زالی رئیس نظام پزشکی ایران طی نامه ای به رئیس صداوسیمای ایران، از او خواست که پخش این سریال متوقف شود.

یک پژوهشگر دانشگاه علامه طباطبایی می گوید: این یک واقعیت است که ایران متخصص های خوبی دارد اما نباید فراموش کنیم که بیمارستان ها و جراحان پول هنگفتی از بیماران خود می گیرند و حتی نسبت به سلامت آنها بی تفاوت هستند.

هم اکنون امار رسمی در مورد حقوق متخصصان در ایران وجود ندارد. با این حال خبرگزاری مهر با انتشار گزارشی اعلام کرد که انها بین 19 هزار تا 25 هزار دلار در ماه درامد دارند.

جراحان بسیاری در ایران در کنار پولی که از بیمارستان دریافت می کنند، از بیماران خود مستقیما پول دریافت می کنند که این اقدام در ایران زیر میزی نام گرفه است.

با وجود انکه درحاشیه به سرعت متوقف شد، اما موفق شد مباحثات و سئوالات بسیاری در مورد سیستم بیمارستان ها در ایران، درامد متخصصان و سیستم بهداشت و درمان ایجاد شود و بعید است که این بحث ها به این زودی ها پایان یابد.


 اخبار فرهنگی  -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------