آخرین اخبار فرهنگی - هنری

فیلم رزمی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

۱۰ فیلم رزمی جذاب و دیدنی در مورد بوکس که علیرغم کیفیتشان نادیده گرفته شدند

روزیاتو | در طول سال ها اکران فیلم های مورد تحسین منتقدان و موفق در گیشه، چندین فیلم رزمی با موضوع بوکس تا حدودی دور از…

تعویض سینمایی فرخ‌نژاد با عطاران



  اخبار فرهنگی,خبرهای  فرهنگی ,عطاران

پس از فروش‌های خوب فیلم‌های اکران نوروزی بویژه گشت 2 و خوب بد جلف که رکوردهای فروش را جابه‌جا کردند و فیلم اولی تا اینجا پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران هم لقب گرفته، حالا به نظر می‌رسد نوبت به رضا عطاران و دومین قسمت فیلم پرفروش نهنگ عنبر رسیده که پرچم فروش و جذب مخاطب را از حمید فرخ‌نژاد و همراهانش در گشت 2 تحویل بگیرد و میزبانی از تماشاگرانی پرتعداد را ادامه دهد.

 بجز «نهنگ عنبر2: سلکشن رویا»، سه فیلم دیگر «برادرم خسرو»، «آشوب» و «ویلایی‌ها» هم از روز گذشته اکران خود را در قالب اکران دوم نوروزی در سینماهای کشور آغاز کردند و باعث تغییرچهره اساسی اکران سینما در فصل بهار شدند.

 

بازگشت مرد پرفروش در 49 سالگی

یکی از فیلم‌های عطاران که زمان اکران با فروش خوبی روبه‌رو شد و از پرفروش‌ترین و پربیننده‌ترین فیلم‌های سینمای ما در چند سال گذشته محسوب می‌شود، «نهنگ عنبر» است. حالا دو سال بعد از اکران این فیلم، سامان مقدم، کارگردان آن تصمیم گرفته، قسمت دوم آن را بسازد و از علاقه مردم به فیلم اول بهره ببرد. قصه نهنگ عنبر 2: سلکشن رویا در همان دهه 60 و در زمان فیلم اول می‌گذرد و بیننده بخش‌های دیگری از قصه ارژنگ (رضا عطاران) و رویا (مهناز افشار) را می‌بیند. ویشکا آسایش، حسام نواب‌صفوی، امیرحسین آرمان، سیروس گرجستانی، رضا ناجی، علی قربان‌زاده، کتایون امیر ابراهیمی، محسن قاضی‌مرادی، اسدالله یکتا و احمدرضا اسعدی از دیگر بازیگران این فیلم کمدی هستند. همه چیز حکایت از فروش خوب نهنگ عنبر 2 دارد و پیش‌بینی می‌شود رضا عطاران که بتازگی همراه حمید فرخ‌نژاد در فیلمی در تایلند همبازی بود، پرچم فروش و گیشه سینما را از همکارش تحویل بگیرد. فقط تماشاگران امیدوارند این کنجکاوی و اشتیاق مثل گشت 2 نباشد و آنها از دیدن قسمت دوم فیلم، دست‌کم به اندازه قسمت اول لذت ببرند و سرخورده نشوند. نکته دیگر این‌که روز گذشته تولد 49 سالگی رضا عطاران بود و عوامل نهنگ عنبر2 در اکران ویژه فیلم که شامگاه سه‌شنبه در پردیس کوروش برگزار شد، این مناسبت را با حضور او جشن گرفتند.

 

برادری شهاب حسینی و ناصر هاشمی

«برادرم خسرو» اولین ساخته احسان بیگلری، فیلمنامه‌نویس و کارگردان جوان سینماست. اما فیلم، خامی برخی فیلم‌های اول فیلمسازان را ندارد و اثری پخته، جذاب و تماشایی است. متاسفانه فیلم باوجود سپری شدن دو سال از زمان ساخت و نمایش در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر، تا الان فرصت اکران پیدا نکرد و تازه به نمایش عمومی درآمد. با این حال این تاخیر در اکران، باعث کاستن جذابیت آن نشده و همچنان می‌توان به تماشای آن نشست. فیلم یک اثر روان‌شناسانه قدرتمند است و قصه ناسازگاری دو برادر را روایت می‌کند؛ دوبرادری که نقششان را شهاب حسینی و ناصر هاشمی بازی می‌کنند. شهاب حسینی در این فیلم نقش فردی را بازی می‌کند که از اختلال روانی رنج می‌برد و ناچار است مدتی را در خانه برادرش که دندانپزشک است، سر کند. هنگامه قاضیانی و بیتا فرهی دیگر نقش‌های اصلی برادرم خسرو را بازی می‌کنند.

 

غوغای ستارگان!

فیلم «آشوب» تازه‌ترین ساخته کاظم راست‌گفتار، پر از چهره‌های نام‌آشنای بازیگری است و به جز کوروش تهامی که نقش اصلی آن را بازی می‌کند، بازیگران دیگری چون آتیلا پسیانی، یکتا ناصر، شهره لرستانی، فرهاد آییش، همایون ارشادی، امیرحسین صدیق، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، ارژنگ امیرفضلی، نادر سلیمانی، رامین ناصرنصیر، نیما فلاح، فخرالدین صدیق‌شریف، داریوش کاردان، رضا فیاضی، سعید امیرسلیمانی، رضا بنفشه‌خواه، آشا محرابی، لیلا اوتادی، میرطاهر مظلومی و غلامحسین لطفی در آن حضور دارند.

 

آشوب ما را به سال‌های دور می‌برد و قصه جوانی هنرمند را به تصویر می‌کشد که با هنر راه به جایی نمی‌برد و ناچار می‌شود مسیرهای دیگری را برای پیشرفت در زندگی انتخاب کند. چهره‌پردازی متفاوت بازیگران از نکات قابل اشاره فیلم است و بویژه تهامی را با چند چهره مختلف در این اثر می‌بینیم. کاظم راست‌گفتار، کارگردان این فیلم، پیش از این فیلم‌هایی چون چک، نقاب و عروس خوش‌قدم را ساخته بود.

 

یک فیلم دفاع مقدسی خوش ساخت و تاثیرگذار

فیلم «ویلایی‌ها» اولین ساخته منیر قیدی در جشنواره سال گذشته فیلم فجر با تحسین مخاطبان مواجه شد. مهم‌ترین نکته فیلم، نگاه و زاویه جدید آن بود که تا به حال کمتر در سینمای ما نمونه آن وجود داشت. قیدی، سراغ موضوعی واقعی رفت و ماجرای زنان پشت جبهه را روایت کرد، کسانی که در نزدیکی جبهه و جنگ، چشم‌انتظار بازگشت همسران رزمنده و پدران فرزندانشان هستند. انتظاری که طاقت‌فرسا و کشنده است و بسیار ممکن و محتمل است هر خداحافظی پس از هر بار مرخصی و استراحت، وداعی همیشگی باشد.

 

نام ویلایی‌ها اشاره به خانه‌های سازمانی در شهر اندیمشک و در زمان جنگ دارد که محل زندگی فرماندهان جنگ و خانواده‌های آنها بود.

 

پریناز ایزدیار، طناز طباطبایی، آناهیتا افشار، صابر ابر، گیتی قاسمی، علی شادمان و ثریا قاسمی از بازیگران ویلایی‌ها هستند. ثریا قاسمی برای بازی خوبش در این فیلم، سیمرغ بلورین نقش مکمل زن را در جشنواره سال گذشته فیلم فجر به دست آورد. منیر قیدی هم برنده جایزه استعداد درخشان بهترین فیلم اولی شد و محمد قاسمی هم برای این فیلم، سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه بصری را کسب کرد.

 

امیدواری به ادامه حمایت رسانه ملی

سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت‌وگو با جام‌جم نسبت به موفقیت این چهار فیلم جدید در اکران ابراز امیدواری کرد و گفت: من به رونق گیشه امیدوارم، اما این امیدواری و خوشبینی در گرو تبلیغات مناسب خود این فیلم‌ها و ظرفیت خوبی است که خود فیلم‌ها دارند. ضمن این‌که باید به حمایت رسانه ملی هم در این زمینه اشاره کرد که بویژه از ابتدای امسال شکل پررنگ تری گرفت و امیدواریم این حمایت از سینما و فیلم‌های اکران در ماه مبارک رمضان هم که پیش‌رو داریم ادامه داشته باشد. غلامرضا فرجی درپاسخ به این پرسش که آیا پاداش و امتیاز ویژه‌ای برای فیلم‌های پرفروش وجود دارد و امکان دارد که فیلمی بیش از ده هفته بر پرده سینماها باقی بماند، نیز توضیح داد: بنا به شرایطی که مورد تائید تهیه‌کننده‌ها، سینماداران، کانون کارگردانان و همه صنوف سینمایی است و در آیین شورای صنفی نمایش آمده، سقف زمان اکران هر فیلمی با هر ظرفیت و میزان فروشی، ده هفته است. اما سینماها این اختیار را دارند که با اخذ حواله شورای صنفی نمایش در سئانس‌های فوق‌العاده خود، فیلم‌های پرفروش و پرمخاطب نوبت قبلی اکران را به نمایش بگذارند.

 

 اخبار  فرهنگی  -  جام جم  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------