طلا به آسمان هفتم نزدیک شد



 

 

طلا,بازار طلا

 

پس از اعلام قاطعانه بانک مرکزی نسبت به کنترل نرخ ارز، کاهش قیمت، تک نرخی کردن و رساندن قیمت دلار مسافرتی به نرخ دلار دولتی، نه تنها قیمت ارز کنترل نشد و کاهش پیدا نکرد بلکه روز به روز به نرخ ارز افزوده و در نهایت افسار گسیخته شد.

 

به گزارش  خانه ملت، امروز نه تنها بانک مرکزی دیگر اعلام قاطعانه کنترل ارز نکرد بلکه کارشناسان اقتصادی را برای رسیدن به راه حل مناسب دعوت کرد؛ کاری که چشم بسیاری را خیره به خود کرده تا مردم ببینند این‌بار با توجه به تاثیر نرخ ارز بر قیمت اکثریت کالاها و هزینه های زندگی، در زمان اجرای هدفمندکردن یارانه ها و نزدیک شدن به اجرای فاز دوم این قانون بانک مرکزی چگونه می خواهد نرخ ارز و در پی آن وضعیت اقتصادی کشور را کنترل کند.

تجربه ثابت کرده که بازگشت قیمت کالاهای گران شده در کشور بسیار نادر است و در بسیاری موارد رویایی بیش نیست؛ با توجه به افزایش و بی ثباتی قیمت اجناس در پی نوسان شدید و بی حساب نرخ ارز آیا اقدام بانک مرکزی و دولت برای کنترل بازار به هنگام است یا نوشدارویی پس از مرگ سهراب محسوب می‌شود.

صبح امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با توجه به مشکلات افزوده شده بر گردن تولیدکنندگان و واردکنندگان که ارتباط مستقیم با وضعیت اقتصادی کشور دارند از بانک مرکزی خواست که نه تنها نرخ دلار کاسته، بلکه ارز تک نرخی شود.

نرخ سکه و طلا بنا به اعلام اتحادیه طلای تهران

بنا به اعلام اتحادیه طلا و جواهرات تهران، امروز سکه طرح قدیم ۶۳۵ هزار تومان، ‌سکه طرح جدید ۶۲۵ هزار تومان، نیم سکه ۳۰۳ هزار تومان، ربع سکه ۱۵۳ هزار تومان و سکه گرمی ۷۹ هزار تومان معامله شد.

بر این اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۶۱ هزار تومان و هر اونس طلا نیز هزار و۵۶۰ دلار است.

نرخ سکه، طلا و ارز در بازار آزاد

به گزارش ایسنا امروز سکه طرح قدیم ۶۵۰ هزار تومان، ‌سکه طرح جدید ۶۲۶ هزار تومان، نیم سکه ۳۰۵ هزار تومان، ربع سکه ۱۵۲ هزار تومان ، سکه گرمی ۸۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۱ هزار و ۸۵۰ تومان در بازار معامله شد.

بر این اساس دلار امریکا نیز در بازار آزاد هزار و۷۴۰ تومان، یورو دو هزار و ۲۰۰ تومان و پوند دو هزار و۴۵۰ تومان عرضه شد.

یکی از فعالان صنف طلا و جواهرات با تاکید بر این که اگر دولت ارز عرضه کند، قیمت دلار کاهش می یابد، گفت: در حال حاضر در بازار خرید و فروش با اختلاف صورت می گیرد به این معنا که با قیمت پایین خرید و با قیمت بالا فروش صورت می‌گیرد.... / خبر گزاری : afkarnews

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------