خوش بینی اقتصاددان ایرانی نسبت به آینده کشور



اخبار ورزشی,خبرهای اقتصادی,سعید لیلاز

از خاطرات دوران زندان پس از انتخابات 88 تا چگونگی گذران و زندگی و نظرش درباره آینده سیاسی و اقتصادی کشور بخش هایی از گفته های "سعید لیلاز" بوده اند.

در گفت و گو با رادیوی امریکایی مطرح شد
خوش بینی اقتصاددان ایرانی نسبت به آینده کشور

 

"سعید لیلاز" اقتصاددان ایرانی در گفت و گو  با رادیو امریکایی "مونتانا پابلیک ردیو" (رادیو عمومی مونتانا) از دیدگاهش درباره آینده کشور گفته است.

 

به گزارش خرداد، این رادیوی امریکایی به اشاره به این که لیلاز پس از انتخابات 88 مدت یک سال را در زندان گذرانده است می نویسد:"لیلاز می گوید که آن یک سال زندان به او ضرری نزده است. او می افزاید:"من پنجاه سال زندگی فوق العاده ای داشتم".

 خبرنگار روزنامه می افزاید:"زمانی که برای اولین بار او در خانه اش در سال 2009 میلادی ملاقات کردم او یک بازرگان، نویسنده و مقام دولت پیشین بود. او برخی از نواقص را در درون کشور برسمیت می شناسد و منتقد اوضاع بوده است با این حال، با خوش بینی درباره آینده کشورش می گوید". خبرنگار می افزاید:"در اوایل این ماه با او دیدار داشتم". او می گوید:"ایران کشور من است. من آن را دوست دارم. با همه خوبی ها و بدی هایش".

 

اخبار ورزشی,خبرهای اقتصادی,سعید لیلاز


خبرنگار رادیوی امریکایی اشاره می کند که او در جایی کار می کند که احتمالا دیترویت ایران شناخته می شود. در دفتر کار او یک پرچم ایران و پرچم شرکت او  دیده می شود که برای شرکت خودروسازی دوو کار می کند. لیلاز می وید:"من برای بقای خودم تلاش می کنم". او می گوید که برای زنده ماندن در ایران باید هوشمند بود و می افزاید:"من هنوز زنده هستم".

 لیلاز از دوران زندانش می گوید:"برخی از بازداشت شدگان مستقیما در تظاهرات حضور داشتند. آنان متهم به ارتباط با خارجی ها شده بودند. برخی از بازداشت شدگان در سلول انفرادی به سر می بردند".

 او اشاره می کند که حسن روحانی رییس جمهوری ایران درباره سیاست خارجی نگرش خوبی دارد. لیلاز پس از آزادی از زندان بزودی برای عملیات این بخش تولیدی استخدام شده بود. لیلاز می گوید که شرکت دوو کمک زیادی به بخش حمل و نقل ایران کرده است. لیلاز می گوید که علیرغم تحریم های اقتصادی چرخ های اقتصاد کشور چرخیده اند و در این باره می افزاید:"مشکل اصلی ما در اقتصاد سوء مدیریت و فساد است نه تحریم".

 لیلاز ضمن انتقاد از نوع مدیریت کشورها در سال های گذشته می گوید:"قویا معتقدم که در حدود 300 تا 400 میلیارد دلار در یک دهه گذشته از دست رفته است. این برای ما روشن است. بسیاری از کسانی که واجد شرایط و وفادار شناخته نمی شوند کنار گذاشته شده اند این نشان می دهد که بسیاری از افراد متخصص در جایگاهی که باید باشند قرار ندارند. آیا حرف من را درک می کنید؟ اگر بخواهیم ایدئولوژیک برخورد کنیم سرنوشت شوروی پیش روی ما خواهد بود".

 لیلاز اشاره می کند که سیاستمداران مجبور به استفاده از تخصص او و امثال او هستند چرا که در غیر این صورت نمی توانند امور را اداره کنند. او در پایان می گوید:"من یک ایرانی هستم و بیش از پنجاه سال از زندگی ام را در این کشور گذرانده ام. من کشورم را ترک نمی کنم حتی اگر زندانی شوم".

 

اخبار اقتصادی - خرداد

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------