برزخ تحریم ایران برابر خودروسازان اروپایی



اخبار,اخبار اقتصادی ,تحریم ایران

 

اخبار اقتصادی - برزخ تحریم ایران برابر خودروسازان اروپایی

به دلیل تحریم‌های یک جانبه بر ضد صنعت خودروی ایران، خودروسازان اروپایی در چند سال اخیر نتوانسته‌اند وارد بازار خودروی ایران شوند و هم‌اکنون نیز با دل نگرانی مذاکرات ایران با گروه 1+5 را دنبال می‌کنند تا راه برای حضور آنها هموار شود

 سوم آذر 1393 (24 نوامبر 2014) روزی است که سرنوشت حضور خودروسازان اروپایی در بازار بزرگ ایران تعیین خواهد شد، بازاری که این شرکت‌ها آرزوی حضور در آن‌را دارند.

به گزارش ایسنا، ویژگی‌هایی چون بالا بودن تقاضا، بالا بودن نسبی قدرت خرید مصرف‌کنندگان و همچنین قدیمی بودن برخی خودروهای پرتیراژ در حال تولید، بازار خودروی ایران را به بازاری جذاب و رویایی برای خودروسازان بزرگ جهان به ویژه خودروسازان اروپایی، تبدیل کرده است.

با این وجود به دلیل تحریم‌های یک جانبه بر ضد صنعت خودروی ایران، خودروسازان اروپایی در چند سال اخیر نتوانسته‌اند وارد بازار خودروی ایران شوند و هم‌اکنون نیز با دل نگرانی مذاکرات ایران با گروه 1+5 را دنبال می‌کنند تا راه برای حضور آنها هموار شود.

جذابیت بازار ایران برای خودروسازان اروپایی در حدی است که برخی از این شرکت‌ها در مذاکراتی که در یک سال اخیر با خودروسازان داخلی داشته‌اند تمایل خود را برای سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی خطوط تولید خودرو در کشور اعلام کرده‌اند.

این شرکت‌ها همچنین مذاکراتی نیز با دولت‌های متبوع خود داشته و تلاش می‌کنند با یادآوری منافع کلان اقتصادی حاصل از حضور در بازار ایران، مجوز حضور در بازار خودروی ایران را از دولت‌های خود دریافت کنند.

این وضعیت در حالی است که تحت تاثیر بحران اقتصاد جهانی در سال 2008 و به دلیل کاهش تولید و فروش در بازارهای اروپایی در سال‌های اخیر، این شرکت‌ها نیاز مبرمی به ایجاد بازارهای جدید برای تولید و فروش خودروهای خود دارند.

ادامه برزخ خودروسازان اروپایی برای حضور در ایران در حالی است که در یکی دو سال اخیر اخباری در رسانه‌های خارجی مبنی بر تمایل شرکت‌های آمریکایی از جمله جنرال موتورز برای حضور در ایران منتشر شده و در مواردی اروپایی‌ها، آمریکایی‌ها را متهم کرده‌اند که پس از جلوگیری از حضور شرکت‌های اروپایی در ایران، به دنبال جایگزینی شرکت‌های آمریکایی در این بازار هستند.
اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------