موج سواری مجددگرانی نتیجه حذف سهمیه بنزین



اخبار,اخبار اقتصادی ,بنزین سهمیه ای

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس،با تخلف خواندن اقدام اخیر دولت در حذف بنزین سهمیه ای،گفت: اقشار آسیب پذیر تنها متضرران اقدام دولت در حذف بنزین سهمیه ای در نتیجه به راه افتادن موج دوم گرانی ها خواهند بود.

جبار کوچکی نژاد در گفت وگو با خانه ملت،با تخلف خواندن اقدام اخیر دولت در حذف بنزین سهمیه ای، گفت: اجرایی شدن این اقدام از سوی دولت با جهش تورم، اوج گیری گرانی و همچنین نابه سامانی در بازار همراه خواهد شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی،‌با بیان اینکه دولت در حذف سهیمه بنزین عجولانه و بدون در نظر گرفتن قانون عمل کرده است، افزود: طبق قانون بودجه سال جاری دولت نباید با حذف بنزین سهمیه ای اقدام به کسب درآمد برای خود می کرد،چراکه درآمدها و هزینه های یک سال دولت به صورت شفاف در قانون دیده شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید براینکه راهکارهای بسیاری پیش روی دولت برای کسب درآمد و جبران کسری بودجه وجود داشت، تصریح کرد: دولت به جای عمل به قانون یعنی حذف دهک های پردرآمد از دریافت یارانه اقدام به ایجاد ردیف های بودجه ای کرده که در قانون دیده نشده است.

وی با بیان اینکه موج دوم گرانی درسال جاری با اقدام اخیر دولت در حذف بنزین سهمیه ای در راه است، گفت: هرچه دولت وعده ثبات بازار را بدهد؛بازهم شاهد تغییر قیمت ها به علت ایجاد نوسان در نرخ بنزین خواهیم بود.

حذف بنزین سهمیه ای مصداق برداشت از جیب اقشار کم درآمد
کوچکی نژاد ادامه داد: حذف بنزین سهمیه ای مصداق برداشت از جیب اقشار کم درآمد و سخت تر شدن شرایط زندگی برای آنان است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: تورمی که در حال حاضر در نتیجه اقدام اخیر و نسنجیده دولت به جامعه تحمیل می شود بیش از ارقام تجربه شده کنونی خواهد بود.

وی با بیان اینکه درکشور ما نرخ بنزین ارتباط مستقیمی با تعیین قیمت تمامی کالاها دارد،افزود: حذف بنزین سهمیه ای ازسوی دولت به مثابه تحمیل بار گرانی‌ها برای بار دوم در سال جاری است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: طبق قانون دولت حقی در افزایش درآمد یارانه ها نداشته که این اقدام در حذف بنزین سهمیه ای و کسب درآمد از این سو خلاف قانون است.

اخبار اقتصادی - خانه ملت

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------