آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

سرخوردگی خریداران از افزایش قیمت جهانی طلا



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , قیمت جهانی طلا
برمبنای نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، سرمایه‌گذاران بیش از گذشته نسبت به افزایش قیمت طلا در هفته جاری بدبین هستند در حالی که کارشناسان وال استریت نظر مثبتی دارند. 

به گزارش ایسنا، از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون سرمایه‌گذاران عمدتا نسبت به افزایش قیمت طلا خوش بین بودند. با این حال سرمایه‌گذاران خرد در سه هفته از چهار هفته گذشته کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند و اکثریت آنها در نظرسنجی طلا برای هفته جاری همچنان پیش‌بینی کردند قیمت طلا کاهش پیدا خواهد کرد.

 

از ۲۴۱۱ نفر که در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران خرد شرکت کردند، ۱۷۹۶ نفر یا ۷۴ درصد کاهش قیمت طلا و ۴۱۴ نفر یا ۱۹ درصد افزایش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند در حالیکه ۱۵۰ نفر یا ۶ درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.

 

در این بین ۱۴ نفر در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها ۸ نفر یا ۵۷ درصد افزایش قیمت طلا و ۵ نفر یا ۳۶ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند؛ ۵ نفر یا ۳۶ درصد نظری نداشتند.

 

برای هفته گذشته ۶۷ درصد از کارشناسان وال‌استریت و ۴۵ درصد از سرمایه‌گذاران نسبت به افزایش قیمت طلا ابراز خوش بینی کرده بودند.

 

در معاملات روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۲۰ سنت افزایش یافت و در ۱۱۸۴.۲۰ دلار بسته شد. طلا برای کل هفته گذشته ۲.۹ درصد کاهش ثبت کرد که بزرگترین کاهش هفتگی از هفته منتهی به پنجم مه سال ۲۰۱۷ بود. طلا روز پنج شنبه در ۱۱۸۴ دلار بسته شده بود که پایینترین قیمت از اوایل ژانویه سال ۲۰۱۷ بود.

 

طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۰ درصد افت قیمت داشته و موفق نشده از تنش‌های ژئوپلیتیکی پیرامون نگرانیها نسبت به جنگ تجاری در جهان و بحران مالی ترکیه حمایت چندانی کسب کند زیرا توجه انحصاری روی دلار وجود دارد. این فلز ارزشمند دوشنبه گذشته برای نخستین بار در بیش از یک سال اخیر به پایین مرز روانی بااهمیت ۱۲۰۰ دلار سقوط کرد و همچنان پایین سطح مذکور مانده است.

 

کن موریسون، دبیر نشریه "موریسون در بازارها" از جمله کارشناسانی است که انتظار دارد قیمت طلا در هفته جاری بهبود پیدا کند. وی به کیتکونیوز گفت: طلا در هفته جاری به محدوده ۱۲۰۰ تا ۱۲۱۰ دلار بهبود خواهد یافت.

 

رالف پرستون از شرکت "هریتج وست فایننشیال" نیز گفت: طلا با تخفیف پیدا کردن بحران لیر ترکیه دستکم برای کوتاه مدت، از محدوده ۱۱۸۰ دلار به قیمت بالاتری صعود خواهد کرد.

 

جیم ویکاف، تحلیلگر فنی کیتکونیوز نیز ثابت ماندن یا افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرد.

 

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در گروه "پرایس فیوچرز" گفت: اگر مذاکرات تجاری بین‌المللی به خوبی پیش رود، ارزش دلار کاهش پیدا کرده و به افزایش قیمت طلا کمک می‌کند.

 

در این بین، باب هابرکورن، کارگزار ارشد کالا در شرکت "آر جی او فیوچرز" با توجه به انتظار بازارها برای بالاتر رفتن نرخ‌های بهره آمریکا، پیش‌بینی کرد قیمت طلا کاهش پیدا می‌کند اما این کاهش محدود خواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------