دلایل تخطی بانک‌ها از مصوبات شورای پول و اعتبار



اخبار,اخباراقتصادی, بانک مرکزی


 اخبار اقتصادی - دلایل تخطی بانک‌ها از مصوبات شورای پول و اعتبار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در رابطه با دلایل سرپیچی بانکها از دستورالعمل بانک مرکزی گفت: سال گذشته برخی بانکها به صورت خودسرانه سود سپرده را افزایش دادند، حال با دستورالعمل بانک مرکزی آنها متحمل ضرر شده و به همین دلیل حاضر به قبول این موضوع نیستند.

شهباز حسن پور بیگلری در گفت و گو با خانه ملت،گفت: انتصاب رییس کل بانک مرکزی از سوی دولت باعث شده که این بانک هیچگاه مستقل نباشد و هر دولتی تنها به عنوان حیاط خلوت به آن نگاه کند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی افزود: نبود استقلال در بانک مرکزی گاها به تصمیم گیری های هیجانی و بی ثبات در این سازمان پولی منتهی می شود که ثمره آن ضرر و زیان هنگفت به مردم و از بین رفتن اعتماد اجتماعی است.

وی در رابطه با دلایل سرپیچی بانکها از کاهش سودهای بانکی نیز گفت: ماراتن افزایش سود در اواخر سال گذشته باعث شد که دریافت تسهیلات برای تولیدکننده بی معنی و منابع به سمت بازارهای دلالی سرازیر شود، حال با تصمیم جدید بانک مرکزی برای کاهش سود، بانک هایی که روزی منابع را با سودهای بالا جذب می کردند مجبور به سرپیچی از دستورالعمل ها برای جلوگیری از متضرر شدن هستند.

وی تصریح کرد: دلیل اصلی رخ دادن این واقعه، عدم نظارت بانک مرکزی و سایر دستگاه های نظارتی است، در صورتی که باید پیش از این، اجازه افزایش سود از بانک‌ها سلب و بانک مرکزی باید با ابزارهای نظارتی از قبیل جریمه، رده بندی  و اعلام اسامی متخلفین با بانک‌های متخلف برخورد کند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس هدایت منابع مردمی به سمت تولید را اولویت سیاست های اقتصادی دولت دانست و افزود: تا زمان بالا بودن سودهای بانکی تولید و اشتغال رشد نخواهد کرد، از این رو بانک مرکزی باید با استفاده از ابزارهای نظارتی و سیاستگذاری های صحیح از تولید و سرمایه های مردمی حمایت کند.
 اخباراقتصادی - خانه ملت

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------