عربستان خطاب به ایران : تا تولید نفت را ثابت نکنید، ما تولید می کنیم



 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی, طرح فریز نفتی

  عربستان سعودی تنها در صورتی به طرح فریز نفتی می پیوندد که ایران نیز به آن متعهد باشد و میزان تولید خود را متوقف کند.

جانشین ولی‌عهد عربستان، محمد بن سلمان تاکید کرد که بی تردید ایران باید با این طرح همکاری کند. کشورش تنها زمانی به ثابت نگه داشتن سطح تولید نفت می اندیشد که ایران و دیگر کشورهای اصلی تولیدکننده نفت، تولید خود را ثابت نگه دارند.

به گزارش خبرآنلاین، عربستان قیمت نفت را تا دو سال آینده بالا می بیند.

در لندن و نیویورک، قیمت نفت بعد از صحبت های محمد بن سلمان ۴ درصد کاهش یافت، وست تگزاس اینترمدییت بیشتر افزایش قیمت سال ۲۰۱۶ را پاک کرد. نفت خام برنت با کاهش ۱.۷۸ دلار به بشکه ای ۳۸.۵۵ دلار رسید و WTI با کاهش ۱.۶۲ دلار و بشکه ای به بشکه ای ۳۶.۷۲ دلار رسید.

محمد بن سلمان جانشین ولی‌عهد و وزیر دفاع عربستان تاکید کرد، اگر ایران و دیگر تولید کنندگان اصلی، برای تثبیت سطح تولید نفت به توافق برسند، ما هم برای این کار آماده ایم، اما اگر کشورهای دیگر تولید خود را افزایش دهند، ما هیج فرصتی برای این کار ایجاد نخواهیم کرد.

 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی, طرح فریز نفتی

به گفته فردی که نزدیک به دولت است بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران در جلسه دوحه شرکت خواهد کرد ولی با طرح فریز نفتی همکاری نخواهد کرد. این فردی که نمی خواست نامش فاش شود به بلومبرگ گفت ایران می خواهد عقب ماندگی های خود را زمان تحریم ها جبران کند.

وزیر دفاع عربستان محمد بن سلمان ۳۰ ساله گفت: اگر تمام کشور ها با این طرح همکاری کند ما نیز همکاری خواهیم کرد. تا زمانی که ایران و دیگر کشورها، تولید نفت را ثابت نگه ندارند، ما هم تولید را ثابت نگه نمی‌داریم.

  اخبار اقتصادی  -  خبر آنلاین  

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------