آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

عامل افزایش قیمت گوشت مشخص شد



  اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی , گوشت

یک مقام مسئول در سازمان حمایت مصرف کنندگاه و تولیدکنندگان دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز را صادرات و قاچاق دام زنده عنوان کرد و گفت: وزارت جهاد برای کنترل قیمت باید گوشت قرمز وارد کند.

  به گزارش  مهر  ,علیرضا رستمی در خصوص افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار، گفت: قیمت گوشت قرمز در سالیان گذشته همواره بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شد و متناسب با نیاز بازار، واردات گوشت منجمد یا گرم از سایر کشورها انجام می‌گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه گوشت وارداتی در بازار توزیع می‌شد تا با توزیع آن قیمت گوشت کاهش یابد، افزود: با کاهش قیمت گوشت، خانوارها امکان خرید بیشتری پیدا می کردند.

 

مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه امسال نیز به دلایل مختلفی افزایش قیمت اتفاق افتاده است، افزود: همواره دلایل آن و راهکارهای پیشنهادی در جلسات کارشناسی و تصمیم گیر مطرح شده است و بدیهی است که مسئولان تنظیم بازار به خوبی از وضعیت بازار و دلایل ایجاد آن آگاهی دارند.

 

رستمی با طرح این پرسش که آیا قیمت فعلی گوشت با وجود افزایش آن از نظر مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و با توجه به هزینه‌های تولید، قیمت مناسبی است یا خیر، اظهار داشت: در تنظیم قیمت باید همزمان حمایت از تولیدکننده و حمایت از مصرف کننده مدنظر قرار داشته باشد.

 

رستمی با بیان اینکه در این خصوص مسئولان تنظیم بازار اعلام کرده‌اند که قیمت گوشت قرمز هم اکنون مناسب نیست، گفت: در شبکه توزیع گوشت از تولیدکننده، کشتارگاه تا محل فروش در واحدهای صنفی، تغییر خاصی ایجاد نشده است ضمن آنکه گوشت هم امکان نگهداشت به مدت زیاد را ندارد و آمار میزان گوشت موجود در سردخانه‌های کشور نیز انبار شدن گوشت را تایید نمی‌کند.

 

وی ادامه داد: البته در مقاطعی در سال‌های گذشته شاهد عدم عرضه دام زنده به بازار بوده‌ایم که این عدم عرضه در زمانی کوتاه اتفاق می‌افتاد و پس از مدتی با افزایش عرضه، قیمت گوشت قرمز کاهش پیدا می‌کرد اما امسال مدت زمان افزایش قیمت گوشت طولانی شده است بنابراین باید دلایل مرتبط با کاهش عرضه دام زنده را جستجو کرد.

 

مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی با اشاره به موضوع صادرات و قاچاق دام، گفت: در همه کشورهای دنیا صادرات یا واردات کالا در زمان‌هایی که با مازاد تولید و یا کمبود آن روبرو هستند به عنوان یک راهکار برای تامین نیازهای واقعی در بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

 

رستمی گفت: علاوه بر افزایش صادرات دام زنده غیر مولد در نیمه اول سال جاری بر افزایش قیمت گوشت در سطح بازار تاثیر داشته است، افزایش میزان قاچاق دام است، بنابراین باید در خصوص مبارزه با قاچاق دام در مرزهای آبی و خاکی کشور تلاش بیشتری شود.

 

وی افزود: درعین حال وقتی میزان تولید واقعی، تکافوی مصرف کشور را ندهد پیشنهاد می‌شود برنامه ریزی شود تا بخشی نیاز داخلی از طریق واردات تامین شود که طبق قانون چون وزارت جهاد کشاورزی مسئول تنظیم بازار گوشت است، باید برنامه ریزی برای واردات و تامین نیاز داخلی توسط این وزارتخانه انجام شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------