آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

دشمنان ایران دنبال نقطه‌ضعف هستند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,نتانیاهو و سلمان بن عبدالعزیز آل سعود

یک رسانه آمریکایی، مواضع دشمنان ایران نسبت به تجمعات اخیر را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش فرارو به نقل از سیاتل‌تایمز، در خلال اعتراضات اخیر ایران، پرشورترین دشمنان منطقه‌ای این کشور – عربستان و اسرائیل – هر دو مشتاقانه دنبال علایم آسیب‌پذیری و تغییر قریب‌الوقوع در دشمن‌شان هستند. با این حال، آن‌ها رویکرد‌های متفاوتی درباره چگونگی درگیر شدن در این تحول اتخاذ کرده‌اند.

 

مقامات سعودی هنوز هیچ بیانیه رسمی‌ای درباره موج آشوب ایران صادر نکرده‌اند. در مقابل، اسرائیل رویکرد برجسته‌تری اتخاذ کرده است.

 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، طی ویدیوئی از تجمعات اخیر ستایش کرد.

 

این رسانه نوشت: آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم ایران، دشمنان ایران را به برانگیختن اعتراضات اخیر متهم کرد. ظاهرا وی به اسرائیل، آمریکا و عربستان اشاره می‌کرد. این کشور‌ها برای مدت طولانی با حکومت دینی ایران مخالفت کرده و مشتاق دیدن و حتی برانگیختن تغییر سریع در ایران هستند.

 

دونالد ترامپ حمایتش از آنانی که در خیابان بودند، را اعلام کرد و گفت: "زمان تغییر فرا رسیده است." نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، گفته واشینگتن خواهان تقویت صدای معترضان است.

 

اسرائیل و عربستان ایران را به عنوان یک تهدید در منطقه می‌بینند. عربستان با موفقیت کمی، تلاش کرده نفوذ در حال گسترش ایران را ریشه‌کن کند. اسرائیل نیز چند بار با حزب الله و حماس، جنگ کرد.

 

به نظر می‌رسد که عربستان، به طور رسمی، رویکرد "منتظر بمانیم و ببینیم چه می‌شود" را اتخاذ کرده است. به دلیل تفسیر فوق‌محافظه‌کارانه اسلام سنی عربستان که شیعیان را تکفیر می‌کند، محبت کمی میان ایرانیان و عربستان وجود دارد. شاید عربستان منتظر رهبری دولت ترامپ است.

 

تحلیلگران رسانه‌های هوادار دولت عربستان، گویاترین تحلیل‌های دولتی درباره اعتراضات را بیان می‌کند. یک یادداشت در روزنامه عکاظ گفته تلاش ایران برای صدور انقلاب نتیجه معکوس داده است.

 

شعار‌های ضدآمریکایی، ضد سعودی و ضد اسرائیلی ستون اعتراضات ایران هستند. با این حال، نتانیاهو تلاش کرده اسرائیل و مردم ایران را به عنوان متحد جلوه دهد، اما یک کارشناس اسرائیلی متخصص مسائل ایران در واکنش به ویدئوی نخست وزیر اسرائیل گفته مردم ایران اهمیتی برای نتانیاهو قائل نخواهند شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------