آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ادعای نماینده کویت در مورد ایران در سخنرانی‌اش در سازمان ملل



  اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی ,پرچم کویت

نماینده امیر کویت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در رابطه با ایران، گفت: از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم که با کشورهای منطقه روابطی براساس احترام متقابل و منافع مشترک ایجاد کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه الرأی، شیخ جابر المبارک، نماینده امیر کویت در هفتاد و دومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار کرد: کویت تلاش‌های زیادی در راستای ایجاد و تحکیم پایه‌های اصل حسن همجواری داشته است و ما بار دیگر از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم که به تلاش‌های هدفمند ما پاسخ دهد و برای ایجاد روابطی براساس همکاری، احترام متقابل، منافع مشترک و عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها تدابیری اتخاذ کند.

 

وی مدعی شد: از ایران می‌خواهیم که از اقداماتی که امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند و در تضاد با اصول منشور بین‌الملل و قانون بین‌المللی است، دوری کند و به قوانین بین المللی پایبند باشد تا تمام ملت‌های منطقه از امنیت و صلح و آسایش برخوردار شوند.

 

به گزارش ایسنا، جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار صلح، ثبات و امنیت در منطقه بوده و همیشه آمادگی خود برای گفت‌وگو و تفاهم با کشورهای منطقه را اعلام کرده است.

 

مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران پایبند به اصل حسن همجواری بوده و در امور داخلی دیگر کشورها هیچ‌گونه دخالتی ندارد و حضور ایران در برخی کشورها مستشاری و به درخواست دولت آن کشورها می‌باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------