آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

دستور جدید ایران به نیروهای شیعه در عراق



اخبار,اخبار سیاست خارجی , گروه تروریستی داعش

 

اخبار سیاست خارجی - ادعای دیلی بیست:
دستور جدید ایران به نیروهای شیعه در عراق

یک مقام آمریکایی در این باره به دیلی بیست می گوید: دلیل اصلی این تغییر رویکرد ایران، مذاکرات هسته ای در شرف نتیجه بین ایران و آمریکا است و ایران نمی خواهد فضای آن مذاکرات با تنش با آمریکا در عراق تحت تاثیر قرار بگیرد.

وب سایت دیلی بیست در گزارشی به نقل از مقام های اطلاعاتی آمریکا مدعی شد که ایران اخیرا به گروه های شبه نظامی شیعه در عراق توصیه کرده است که کاری با نظامیان آمریکایی نداشته باشند و توجه خود را به جنگ با داعش متمرکز کنند.

به گزارش عصر ایران و بر اساس گزارش این وب سایت آمریکایی هم اکنون 1300 نظامی آمریکایی در عراق حضور دارند که کار آنها بیشتر ارایه مشاوره نظامی و حفاظت از اماکن دیپلماتیک این کشور در عراق است.

دیلی بیست مدعی می شود: اخیرا و پس از آغاز حملات هوایی آمریکا به گروه تروریستی داعش در عراق، چند گروه شیعه نزدیک به ایران آمریکا را تهدید کردند که در صورت وارد کردن نیروی نظامی به بهانه مقابله با داعش به عراق، با سربازان آمریکایی خواهند جنگید.

اما بر اساس اعلام یک مقام آگاه آمریکایی به دیلی بیست ، ایران به این گروه ها توصیه کرده است کاری به نیروهای آمریکایی نداشته باشند.

یک مقام آمریکایی در این باره به دیلی بیست می گوید: دلیل اصلی این تغییر رویکرد ایران، مذاکرات هسته ای در شرف نتیجه بین ایران و آمریکا است و ایران نمی خواهد فضای آن مذاکرات با تنش با آمریکا در عراق تحت تاثیر قرار بگیرد.

این مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا می گوید: " برخورد بین نظامیان آمریکایی و نظامیان شیعه عراقی که به ایران نزدیک هستند در شرایط کنونی که مذاکرات هسته ای در جریان است و ایران می خواهد از این مذاکرات نتیجه بگیرد، برای ایران مطلوب نیست.

دیلی بیست می نویسد: این آخرین ارزیابی سازمان های اطلاعاتی آمریکا از اوضاع عراق است.

ایران داشتن نیروی نظامی در عراق را تکذیب کرده  و اعلام کرده است هیچ نیروی نظامی ایرانی در عراق فعالیت ندارد.

بر اساس گزارش دیلی بیست آخرین پیشنهاد هسته ای آمریکا به ایران تا حدود زیادی خواست ها و انتظارات ایران را برآورده می کند و ایران می خواهد با ادامه چانه زنی بر روی همان پیشنهاد امتیازات بیشتری گرفته و با گروه 1+5 به توافق نهایی برسد.

دیلی بیست مدعی می شود: اخیرا سه گروه شبه نظامی شیعه عراق با هشدار به اوباما اعلام کردند در صورت اعزام نیرو به عراق با نیروهای آمریکایی خواهند جنگید، اما به ادعای دیلی بیست رویکرد غالب این گروه ها با سیاست های ایران در عراق همسو است و از این نظر مادامی که ایران با حضور نظامی آمریکا در عراق مشکلی نداشته باشد، هشدار این گروه های عراقی  چندان محل توجه نیست.

آمریکا اعلام کرده است برای مقابله با داعش در عراق به این کشور نیروی زمینی اعزام نخواهد کرد.

اخبار سیاست خارجی - عصر ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------