آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

رییس اتحادیه اروپا شجاعت ایران و 1+5 را تحسین کرد/واکنش امارات به توافقنامه هسته ایی



رییس اتحادیه اروپا شجاعت ایران و 1+5 را تحسین کرد

رییس اتحادیه اروپا، "شجاعتی" را که ایران و قدرت‌های جهانی در توافق‌شان در زمینه برنامه هسته‌یی ایران نشان دادند، تحسین کرد و علاوه بر آن خواستار اجرای "به موقع" این توافقنامه شد.

 هرمن ون رامپوی، رییس اتحادیه اروپا روز یکشنبه درباره توافقنامه‌ای که لغو محدود تحریم‌ها را به ایران ارائه می‌کند، گفت: اکنون لازم است که از اجرای به موقع توافق حاصل شده اطمینان حاصل کنیم و به کار کردن بر مبنای اعتمادی که در حال ساخته شدن است با هدف حل قطعی این مساله ادامه دهیم.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، ون رامپوی ابراز اطمینان کرد که در حالی که تهران و غرب "به سمت ارائه تضمین درباره ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌یی ایران" حرکت می‌کنند، "حل موثر این موضوع تاثیرات منطقه‌ای و جهانی قابل توجهی به همراه خواهد داشت".
 
رییس اتحادیه اروپا گفت: این امر تنش‌های سیاسی را کاهش می‌دهد، به اعتمادسازی کمک می‌کند و از ارتقای منع اشاعه تسلیحات کشتار جمعی حمایت می‌کند.
 
وی با تحسین "تعهد و شجاعت همه طرف‌های گفتگو از جمله ایران تحت ریاست جمهوری حسن روحانی" تشکر ویژه‌ای از کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خاطر "نقش حیاتی‌اش" داشت.

 

----------------------------------------

 

مذاکرات ایران و 1+5,مذاکرات ژنو

 
امارات از توافق ژنو استقبال کرد

امارات از توافق میان ایران و 1+5 در ژنو استقبال کرد.

هیات دولت امارات از توافق مقدماتی در خصوص برنامه‌ی هسته‌یی ایران استقبال کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری امارات (وام) هیات دولت امارات امروز یکشنبه در جلسه هفتگی‌اش از توافق مقدماتی بر سر برنامه هسته‌یی ایران استقبال و اعلام کرد که این توافق را گامی در جهت یک توافق دایمی برای حفظ ثبات در منطقه، جلوگیری از وقوع بحران و خطر انتشار سلاح‌های هسته‌یی می‌داند. 

/ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------