آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

درخواست 12 کشور عضو آژانس انرژی اتمی از ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,آژانس انرژی اتمی

 

اخبار سیاست خارجی - درخواست 12 کشور عضو آژانس انرژی اتمی از ایران

واکنش ایران به اقدام آمریکا در عدم صدور ویزا برای حمید ابوطالبی، تحلیل یک روزنامه اماراتی از مذاکرات هسته ای ایران، درخواست چند کشور عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران و بازتاب برگزاری رزمایش نیروهای مرزبانی ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

درخواست 12 کشور عضو آژانس انرژی اتمی از ایرانواکنش ایران به اقدام آمریکا در عدم صدور ویزا برای حمید ابوطالبی، تحلیل یک روزنامه اماراتی از مذاکرات هسته ای ایران، درخواست چند کشور عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران و بازتاب برگزاری رزمایش نیروهای مرزبانی ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، واکنش ایران به اقدام آمریکا در زمینه عدم صدور ویزا برای نماینده جدید جمهوری اسلامی در سازمان ملل، مهمترین موضوعی است که از روز گذشته در شمار زیادی از مطبوعات و رسانه های بین المللی بازتاب یافته است.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» از جمله مهمترین رسانه هایی است که به این موضوع پرداخته و می نویسد ایران اعلام کرده از اعلام نام فردی جدید برای نمایندگی در سازمان ملل خودداری خواهد کرد و در عین حال، یکی از نمایندگان مجلس ایران نیز درخواست ایستادگی در مقابل زورگویی های آمریکا را مطرح کرده است. این خبرگزاری ضمن اشاره به سخنان عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران که گفته گزینه جدیدی از سوی ایران به سازمان ملل معرفی نخواهد شد، اظهارات علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را نیز بازتاب داده که گفته آمریکا هیچ حقی برای دخالت در انتخاب نماینده ایران ندارد.

اما برخی از مطبوعات بین المللی نیز امروز مطالبی را در موضوع هسته ای منتشر کرده اند. در همین زمینه، روزنامه «گالف نیوز» با انتشار تحلیلی، موفقیت مذاکرات هسته ای ایران را عاملی بسیار حیاتی برای تضمین صلح بین المللی دانسته است. البته این روزنامه در مطلب خود رویکردی بسیار جانبدارانه و طرفدار دیدگاه غرب را بازتاب داده و مدعی شده با وجود اشاره مقامات ایرانی و غربی به پیشرفت مذاکرات، هنوز باید مسائلی از جمله برنامه موشک های بالیستیک ایران در این گفت و گوها مطرح و تدبیری برای آن اندیشیده شود تا بتوان از این طریق به تضمین صلح در منطقه و جهان امیدوار شد.

در مطلب دیگری در همین زمینه، روزنامه «نشنال» امارات از درخواست گروهی از کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران برای صدور مجوز بازرسی های بیشتر از تأسیسات هسته ای خود خبر داده است. به نوشته این روزنامه، این کشورها که عضو گروهی موسوم به «ابتکار عدم اشاعه و خلع سلاح» هستند، از ایران خواسته اند اجازه بازرسی های شدید ماهانه را به بازرسان آژانس بدهد. این گروه که شامل کشورهای استرالیا، کانادا، شیلی، آلمان، ژاپن، مکزیک، هلند، نیجریه، فیلیپین، لهستان، ترکیه و امارات می شود، از ایران خواسته ضمن تصویب و اجرای پروتکل الحاقی، به موارد مطرح در قطعنامه های شورای امنیت و شورای حکام آژانس نیز عمل کند.

در نهایت، در میان دیگر مطالب، خبرگزاری «ترند» موضوع برگزاری رزمایش نیروهای مرزبانی ایران را مورد توجه قرار داده است. این خبرگزاری می نویسد فرمانده نیروهای مرزبانی ایران اعلام کرده رزمایش چهار روزه مذکور، از روز 13 آوریل (امروز) در شهر قصر شیرین در استان کرمانشاه آغاز خواهد شد و حدود چهار هزار مرزبان ایرانی در آن مشارکت خواهند داشت. ترند در ادامه جزئیات بیشتری از تجهیزات مورد استفاده و برنامه های مطرح در این رزمایش را نیز مورد اشاره قرار داده است. 

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------