آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

تنها چند متر تا نقطه پایان باقی مانده /اختلاف موجود در پنج بعلاوه /مذاکرات هسته‌ای چند ساعت دیگر از سرگرفته می‌شود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


فابیوس: تنها چند متر تا نقطه پایان باقی مانده است /آلمان: بر سر ساز و کار مربوط به لغو تحریم های شورای امنیت هیچ اختلافی نداریم / فابیوس به لوزان باز می گردد / مری هارف: جان کری حداقل تا صبح پنج شنبه در لوزان می ماند/موگرینی: در تلاش برای نهایی کردن یک توافق خوب هستیم / اسرائیل: مذاکرات به نتیجه ای نمی رسد / ایتارتاس: احتمال تمدید مذاکرات تا فردا / ادعاي العربيه: ايران با لغو تدريجي تحريمها موافقت کرد

وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با شبکه ان‌بی‌سی تاکید کرد اگر مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ به توافق خوب منجر نشود، ‌«مطمئنا گزینه نظامی روی میز باقی خواهد ماند».

 

آخرین اخبار مذاکرات هسته ای در زیر می آید:

 


09:42 / الجزیره مدعی شد: اختلاف موجود در پنج بعلاوه یک به علت مخالفت روسیه با خودکار بودن بازگشت تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل متحد بر ضد ایران است.

08:29 / جلسه ظریف و کری پایان یافت.

08:07 / جلسه صالحی و مونیز پایان یافت، اما جلسه و ظریف و کری بدون وقفه همچنان ادامه دارد.

 

 02:20 / لوران فابیوس دوباره خود را به لوزان رساند/تنها چند متر تا نقطه پایان باقی مانده است
لوران فابيوس، وزير امور خارجه فرانسه در دقايق آخر هشتمين روز مذاكرات هسته اي وارد لوزان شد.
 فابیوس هنگام ورود به لوزان به خبرنگاران گفت: تنها چند متر تا نقطه پایان باقی مانده است اما گام‌های آخر همیشه سخت هستند. کارها باقی مانده است و آماده‌ام با همکارانم روی مسائل باقیمانده کار کنم.


فابيوس که روز شنبه وارد لوزان شده بود ، در اولین ساعات بامداد چهارشنبه لوزان را  به مقصد پاریس ترك كرد.

وی پيش از ترك لوزان گفته بود كه در صورت مفيد بودن حضورش باز خواهد گشت.

 


02:07 / اشتان‌مایر صبح پنجشنبه لوزان را ترک میکند  /  ایران باید پیشنهاد جدید بدهد."
"فرانک والتر اشتان‌مایر" وزیر امور خارجه آلمان صبح پنجشنبه محل مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 ترک خواهد کرد.

ساعتی پیش نیز اشتاین‌مایر که هم‌اکنون در مذاکرات لوزان به سر می‌برد گفت: "اختلافات بین ایران و شش قدرت جهانی هنوز پابرجاست، ایران باید پیشنهاد جدید بدهد."

وی در بخش دیگری از سخنانش که در گفتگو با خبرنگاران آلمانی بیان شد، گفت: "مذاکرت ادامه دارد و طرفین کاملا جدی هستند."

وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که حداقل تا پنج‌شنبه در مذاکرات حاضر خواهد بود.

 

 

 01:50 /مذاکره تیم های فنی ایران و امریکا به ریاست صالحی - مونیز
تیم های فنی ایران و امریکا به ریاست علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و ارنست مونیز وزیرانرژی آمریکا در لوزان مذاکره کردند.

این مذاکره ابتدا با حضور صالحی ومونیز شروع شد و سپس کارشناسان فنی تیم ها هم به آنها ملحق شدند. احتمال می رود بحث تحقیق و توسعه از محورهای مهم بحث این تیم ها باشد.

ظریف و کری نیز همچنان در هتل بوریواژ در حال مذاکره هستند.

 

 00:36 / نشست دوجانبه محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران با جان کری وزیر خارجه آمریکا دقایقی پیش در هتل بوری واژ لوزان آغاز شد.
در این نشست عراقچی، تخت روانچی و وندی شرمن حضور دارند.

 

  00:13/ فرانس پرس نوشت:  منابع رسمی اعلام کردند فابیوس به لوزان باز می گردد.

00:10 /  فرانک والتر اشتاینمایر وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران گفت گروه پنج به اضافه یک برسر ساز و کارهای مربوط به لغو تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران هیچ اختلافی ندارند.

وی افزود :« ما اکنون برسر هیچ مسئله ای ازجمله ساز و کارهای لغو تحریم ها علیه ایران هیچگونه اختلافی نداریم.»

 

پنج شنبه


23:20/واشنگتن: پیشرفت مذاکرات هسته‌ای ادامه دارد اما به تفاهم نرسیده‌ایم/ کری دستکم تا صبح پنج‌شنبه در لوزان می‌ماند
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه شب با بیان اینکه طرفین با وجود پیشرفت‌ها هنوز به تفاهم سیاسی نرسیده‌اند، گفت جان کری دستکم تا پیش از ظهر پنج‌شنبه در لوزان می‌ماند.

 

 23:20/ ایتارتاس: بعید است مذاکرات لوزان امشب به نتیجه برسد
خبرگزاری روسی ایتارتاس به نقل از یک منبع دیپلماتیک اروپایی گزارش داد بسیار بعید است طرفین مذاکرات هسته‌ای امشب به توافق دست یابند.

22:50/ سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این پرسش که آیا درمورد مذاکرات هسته ای ایران خوش بین است گفت به زودی مشخص خواهد شد آیا درمورد مسائل باقی مانده توافق به دست می آید یا خیر.

22:15/ اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان گفت که فعلا در لوزان می ماند تا ببیند پنج شنبه اوضاع چطور می شود.

22:05 / کاخ سفید: مذاکرات با ایران سازنده بوده/تا زمانی که لازم باشد، مذاکره می‌کنیم
جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید امروز (چهارشنبه) گفت مذاکرات هسته‌ای جاری میان ایران و گروه موسوم به 1+5 در شهر لوزان سوئیس، «سازنده» بوده است.

وی که در نشست خبری روزانه در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، با بیان اینکه باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا صبح امروز در جریان روند مذاکرات قرار گرفته، گفت: «تا زمانی که احساس کنیم مذاکرات پیشرفت دارد، به گفت‌وگو ادامه می‌دهیم... نمی‌توانم بگویم گفت‌وگوها چه زمان به پایان می‌رسد.»

سخنگوی کاخ سفید گفت مذاکرات «بی‌پایان» نخواهد بود، اما تا زمانی که واشنگتن احساس کند مذاکرات «سازنده» است، «ما آن را رأسا و ناگهانی قطع نمی‌کنیم.»

آقای ارنست همچنین افزود «ایالات متحده و جامعه جهانی آمادگی دارند» در صورتی که مذاکرات هسته‌ای به بن‌بست خورد، میز گفت‌وگوها را «ترک کنند.»

وی در مورد وضعیت مذاکرات هم گفت: «هنوز شکاف‌هایی وجود دارد که باقی مانده است... گفت‌وگوها سازنده بوده، اما ایران هنوز تعهدات مشخص و ملموسی را که جامعه جهانی می‌خواهد، نداده است.»

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا فارغ از نتیجه مذاکرات، در پایان این دور از گفت‌وگوها، نطق عمومی خواهد داشت.

 

 21:59 / ظریف: اراده سیاسی طرف مقابل همیشه مشکل داشته / هنوز گفت‌وگو‌ها ادامه دارد
محمد جواد ظریف که در ساعات پایانی عصر چهارشنبه برای پیاده روی با تعدادی از اعضای هیات به حیاط هتل آمده بود، در حلقه خبرنگاران گفت: برخی از مسئولان و وزیران غربی نیاز داشتند برای مسائل داخلی خود به کشورشان بازگردند. در صورتی که نیاز باشد بازمی‌گردند؛ البته مدیران و معاونان سیاسی همه کشورها حضور دارند.

وی با اشاره به حل دو مورد اختلافی نیز اظهار کرد: کارها به این دلیل که به جزئیات راه‌حل‌ها رسیده بسیار دشوار است. امیدواریم پیشرفت حاصل شود. هنوز گفت‌وگو‌ها ادامه دارد و الان همزمان بین چندین هیات باید گفت‌وگوها انجام شود.

وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر مذاکرات بین دو هیات در جریان نیست بلکه چندین هیات با نگرانی‌ها و نگرش‌های مختلف با هم در حال مذاکره هستند؛ از این‌رو کارها مقداری پیچیده‌تر است. این پیچیدگی هم در بحث توافق بین ایران و ۱+5 و هم در بین خود اعضای 1+5 وجود دارد.

 

 21:43 / پرس تی وی نوشت: شایعاتی درباره ی تمدید گفتگوها به مدت بیست و چهار تا چهل و هشت ساعت آینده وجود دارد.

 

 20:49 / المیادین نوشت: برخی منابع از احتمال بازگشت سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به لوزان برای پیوستن مجدد به مذاکرات هسته ای خبر دادند.

 

 20:40 / موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل گفت: مذاکرات هسته ای لوزان به نتیجه ای نخواهد رسید.

20:36 / موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتر نوشت: ما به شدت در حال فعالیت برای نهایی کردن یک توافق هستیم، یک توافق خوب.

20:26 / معاون وزیر خارجه روسیه گفت: احتمال دارد امشب در لوزان بمانیم.

 

19:47 / دویچه وله گزارش داد: شکست مذاکرات هسته ای لوزان بعید است و احتمالا انتشار یک بیانیه سیاسی، جای خود را به توافق خواهد داد.


19:32 /وزیر دفاع آمریکا: مطمئناً گزینه نظامی علیه ایران روی میز مذاکرات باقی خواهد ماند
وزیر دفاع آمریکا در یک مصاحبه تلویزیونی تاکید کرد که در صورت عدم موفقیت در «توافق خوب»، گزینه نظامی همچنان روی میز خواهد بود.

وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با برنامه «امروز» شبکه ان‌بی‌سی در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5+1 گفت که اگر مذاکرات به «توافق خوب» منجر نشود، «گزینه نظامی قطعا روی میز باقی خواهد ماند».

اشتون کارتر افزود: «مشخص است که اگر توافق خوب وجود داشته باشد، ارزش صبر کردن برای آن و کامل کردن روند مذاکرات را دارد. البته یکی از وظایف من اطمینان از باقی ماندن همه گزینه‌ها روی میز است».

وزیر دفاع دولت باراک اوباما همچنین گفت: «هرگونه توافقی با ایران نمی‌تواند بر اساس اعتماد صورت گیرد بلکه باید مبتنی بر راستی‌آزمایی صورت گیرد».

اشتون کارتر که پیشتر از حملات عربستان به یمن حمایت کرده بود، در این مصاحبه تاکید کرد که صرفنظر از مذاکرات هسته‌ای با ایران و نتیجه آن،‌ آمریکا به سیاست خود در مقابله با تروریسم و القاعده ادامه خواهد داد.

 


19:19 / خبرنگار فایننشال تایمز در تویییتر نوشت: دیپلمات ها می گویند، لوران فابیوس درر حال بازگشت به لوزان است.

19:04 / مقام غربي: بعيد مي دانم مذاکرات تا چند ساعت آينده تمام شود
يک مقام غربي خبر داد که احتمال اتمام مذاکرات هسته‌اي با ايران طي چند ساعت آينده بعيد باشد.

 وي در خصوص اينکه آيا مذاکرات ممکن است از روز پنج‌شنبه هم فراتر رود گفت: مطمئن نيستم و بستگي به روند مذاکرات دارد.

19:00 / کري: اميدوارم تا شب به نتيجه برسيم
وزير خارجه آمريکا مي‌گويد اميدوار است که مذاکرات هسته‌اي ايران و گروه 1+5 تا امشب (چهارشنبه) به نتيجه برسد.

 خبرگزاري روسي اسپوتنيک نوشت کري در لوزان سوئيس، شهري که مذاکرت هسته‌اي بين ايران و گروه 1+5 از چهارشنبه گذشته آغاز شده است گفت: "ما اميدواريم."

18:28 / هاموند: پیشرفتهای خوبی را داشته ایم/امیدواریم امروز به نتیجه برسیم
هنوز مسائل کلیدی در مذاکرات هسته ای ایران وجود دارد که باید حل شود اما با نظر هیات ایرانی و روسی موافق است که یک چارچوب گسترده از تفاهم وجود دارد.

هاموند با اشاره به از سر گرفته شدن مذاکرات گفت: من خوش بین هستم که ما امروز بتوانیم پیشرفت های خوبی را داشته باشیم.

وزیر خارجه انگلیس ادامه داد: من فکر می کنم که ما از یک چارچوب گسترده تفاهم برخوردار هستیم، و همچنان مسائل کلیدی وجود دارد که باید حل و فصل شوند.

وی افزود: بعضی از آنها دقیق و فنی هستند ولی ما مشغول آن هستیم و همچنان روی آن کار خواهیم کرد.


18:12 / CNN: حضور کري در مذاکرات نشان مي دهد هنوز اميد به توافق هست

سی ان ان تاکید کرد حضور کری در مذاکرات نشان می دهد هنوز امید به توافق هست.

18:05 /شرمن با ريابکوف ديدار کرد
"وندي شرمن" معاون وزير امور خارجه آمريکا با "سرگي ريابکوف" معاون وزير خارجه روسيه ديدار و گفت‌وگو کرد.

17:40 / ادعاي العربيه: ايران با لغو تدريجي تحريمها موافقت کرد
شبکه تلويزيوني العربيه لحظاتي پيش در خبر فوري گزارش داد: ايران در مذاکرات هسته اي لوزان با لغو تدريجي تحريمهاي بين المللي عليه اين کشور موافقت کرد.

17:36 / بعیدی‌نژاد : توافق باید متضمن حقوق ملت ایران باشد
در مرحله پایانی مذاکرات هستیم؛ موضوعاتی از جمله تحریم‌ها و جزئیات آن و تحقیق و توسعه و برخی دیگر از مسائل مربوط به غنی‌سازی در مذاکرات مطرح است و امیدواریم هرچه سریع‌تر راه‌حل‌های نهایی پیرامون این موضوعات را پیدا کنیم.

بعیدی‌نژاد تاکید کرد: ما همواره اعلام کرده‌ایم که توافق را به خاطر توافق نمی‌خواهیم و باید این توافق متضمن حقوق اساسی ملت ایران باشد. اگر توافق تضمین نشود، مذاکرات ادامه پیدا می‌کند و زمان قطعی پایان مذاکرات را نمی‌توانیم از الان اعلام کنیم؛ ممکن است برای ساعات طولانی، امشب مذاکرات ادامه پیدا کند.

17:20 / رويترز: مرکل گفت در مذاکرات با ايران پيشرفت زيادي حاصل شده است   
آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز چهارشنبه گفت :« ما در مذاکرات با ایران به پیشرفت زیادی دست یافته ایم اما مذاکرات تنها زمانی پایان خواهد یافت که درمورد همه مسائل توافق حاصل شود.»


16:41 / وزارت خارجه آلمان اعلام کرد گفتگوهای هسته ای ایران پیشرفت هایی داشته است که ممکن است امروز به حصول توافق منجر شود.


16:11 /  لوران فابیوس گفت: من با مدیر سیاسی خود که در لوزان حضور دارد در ارتباط هستم. اگر لازم باشد بار دیگر به لوزان بازمی گردم. وزیران امور خارجه روسیه و چین هم لوزان را ترک کرده اند.

15:33 / وزیر خارجه انگلیس به بی بی سی گفت به نظر من ما هم اکنون چارچوب گسترده ای از تفاهم را داریم اما هنوز برخی از مسائل کلیدی باید حل شود. برخی از آنها کاملا مفصل و فنی هستند از این رو هنوز باید کار زیادی روی آنها انجام شود اما هم اکنون ما روی آن کار می کنیم و به آن ادامه می دهیم. ما امیدواریم و دعا می کنیم امروز به توافق برسیم.

15.20 /  نشست وزیران خارجه ایران و 1+5 پس از دو ساعت پایان یافت و دقایقی بعد از آن محمد جواد ظریف و جان کری وزیران خارجه ایران و امریکا رایزنی دو جانبه را آغاز کردند.

15:16 / ایتارتاس نوشت: یک دیپلمات اروپایی اعلام کرد مذاکرات میان ایران و شش قدرت ممکن است تا دوم آوریل تمدید شود.

14:35 / العربیه گزارش داد: لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد مذاکرات هسته ای با ایران پیشرفت داشته است، اما این پیشرفت به اندازه ای نیست که امروز توافقنامه امضا شود.

13:09 / نشست وزرای خارجه 1+5 بدون ایران لحظاتی پیش آغاز شد.

13:07 /  بریکینگ نیوز نوشت منبع هیئت المانی در لوزان گفته است هنوز توافق به دست نیامده هر چند حصول توافق ممکن است.

13:02: / خبرگزاری ایتارتاس گزارش داد: یک دیپلمات بلندپایه روز چهارشنبه اعلام کرد سند سیاسی که تلاش می شود تا پایان امروز تهیه شود، دو صفحه ای است.

این مقام همچنین گفت ایران و شش قدرت جهان در پی مذاکرات در لوزان ، کار بر روی بیانیه سیاسی را آغاز کرده اند.

12:55 / وزیرامورخارجه انگلیس در گفتگو با تلویزیون بی.بی.سی گفت: پیشرفت چشمگیری داشتیم اما کُند بوده است.
فیلیپ هاموند که از یکشنبه شب گذشته برای شرکت در مذاکرات هسته ای ایران و گروه 5+1 در لوزان سوییس بسر می برد ، گفت: امید است در مذاکرات امروز بتوانیم به توافق دست پیدا کنیم اما بر سر بعضی موضوعات کلیدی باید کار کنیم.

وی افزود: تصور می کنم ما اکنون یک چارچوب گسترده تفاهم داریم اما هنوز برخی مسائل کلیدی وجود دارد که باید برای حل ان ها تلاش شود.برخی از انها کاملا مفصل و فنی هستند و در اینجا باید کار زیادی صورت گیرد اما ما به تلاشهایمان ادامه می دهیم .

12:40 /  المیادین گزارش داد: هیئت مذاکره کننده چینی در لوزان سوئیس، پیشنهاد جدیدی را برای نجات مذاکرات هسته ای مطرح کرد. چین در پیشنهاد خود از طرفهای مذاکره کننده دعوت کرد تا در چارچوب سبدی از راه حل های جامع با پرونده هسته ای ایران تعامل داشته باشند.

12:35 / وزیر امور خارجه چین تاکید کرد دست پیدا نکردن به توافقنامه هسته ای تا پایان امروز به معنای از بین رفتن همه تلاش های گذشته خواهد بود.
وزیر امور خارجه چین از ایران و اعضای گروه پنج بعلاوه یک خواست مواضع خود را در مذاکرات هسته ای لوزان نزدیک کنند.

12:14 / المیادین گزارش داد: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه محل مذاکرات هسته ای را در شهر لوزان سوئیس ترک کرد.

11:10 / وزير خارجه چين: پيشرفتهاي قابل توجه درخصوص مذاکرات هسته اي
به گزارش رویترز، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین از « پیشرفت های قابل توجهی » درخصوص موضوعات مهم مذاکرات هسته ای ایران در لوزان سوئیس خبر داد.

10:55 /  يورونيوز : مذاکره کنندگان اميدوارند امروز در لوزان به توافق دست يابند
به گزارش شبکه خبری یورونیوز، مهلت تعیین شده برای دستیابی به توافق هسته ای پایان یافته است و تاکنون هیچ توافق اولیه ای حاصل نشده است. اما مذاکره کنندگان به شدت امیدوارند امروز به موفقیت دست یابند.

توافق نهایی که مهلت دستیابی به آن سی ام ماه ژوئن تعیین شده است قصد دارد از اینکه ایران قصد ندارد به بمب اتم دست یابد اطمینان حاصل کند و در مقابل نیز تحریم های اقتصادی و دیپلماتیک اعمال شده علیه ایران لغو خواهد شد.

ایران می خواهد تحریم ها بلافاصله پس از امضای توافق لغو شود اما مقامات غربی خواستار لغو تدریجی تحریم ها هستند.

10:30 / لاوروف از دستیابی به توافق اولیه در مذاکرات هسته ای خبر داد
لاوروف گفته است که با اطمینان کافی می توان گفت که وزیران خارجه به توافق کلی درباره همه موارد اصلی حل نهایی مساله هسته ای ایران دست یافته اند.

وی خاطر نشان کرد که تدوین توافق در چند ساعت آینده صورت خواهد گرفت.

پیشتر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران پیشرفت مذاکرات را 'بسیار خوب' ارزیابی کرد و گفته است که راه حل اکثر موضوعات کاملا مشخص شده و از امروز باید نگارش متن توافق شروع شود.

وی بامداد چهارشنبه در لوزان گفت: پیشرفت های خیلی خوبی در مذاکرات بوجود آمده است .

09:58 /  الحدث: موگريني وظريف بيانيه سياسي را در لوزان اعلام مي‌کنند
شبکه الحدث گزارش داد: فدریکا موگرینی مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بیانیه سیاسی را در مذاکرات هسته ای لوزان اعلام می کنند.

سناریوهای لغو تحریمها علیه ایران و سازوکار نظارت بر برنامه هسته ای این کشور مانع اصلی در مذاکرات لوزان است. در مذاکرات درباره مدت نظارت بر برنامه هسته ای ایران و طرح های تحقیق و توسعه به مدت ده سال توافق شد.

اگر تحریمهای شورای امنیت علیه ایران در چارچوب توافقنامه لغو شود، ایران خواهد توانست بر غیرقانونی بودن تحریم های کنگره آمریکا و اتحادیه اروپا تاکید کند. چین و روسیه دیدگاه ایران را درباره لغو تحریمها پس از اجرای توافقنامه درک می کنند.

مذاکرات همچنین درباره تدابیر لازم برای افزایش اختیارات آژانس بین المللی انرژی اتمی است تا بتواند در صورت لزوم پرونده ایران را به شورای امنیت بازگرداند.

عضو هیئت مذاکره کننده چین در لوزان به العربیه گفت:«ما هر کاری می توانیم انجام می دهیم و به طور جدی امیدواریم به نتیجه ای که جامعه جهانی انتظار دارد برسیم.»

09:27 /  فرانس24: توافق هسته اي با ايران براي اوباما اهميت بسيار دارد
خبرنگار فرانس بیست و چهار در واشنگتن گفت توافق هسته ای با ایران برای اوباما اهمیت بسیار دارد.

اگرچه وزیر امور خارجه ایران در مورد نتیجه مذاکرات هسته ای ابراز خوش بینی کرده است اما مقامات آمریکایی با جزئیات بیشتری اعلام کردند همه مسائل حل نشده است.

استانیسلاس دو سن ایپولیت خبرنگار شبکه در واشنگتن باراک اوباما برای بررسی تحولات پرونده هسته ای ایران با کمیسیون امنیت ملی آمریکا تشکیل جلسه داد.

09:19 / فرانس24: اظهارات مقامات در مورد توافق هسته اي ايران متناقض است
اروپايي ها تا اين اندازه خوش بين نبودند و اعلام کردند تاکنون توافقي کلي در مورد برخي مسائل کليدي حاصل نشده است و هنوز کارهاي بسياري باقيمانده است. مذاکرات از صبح چهارشنبه از سر گرفته مي شود. لاوروف نيز همانند فابيوس لوزان را ترک کرده است.

خبرنگار شبکه افزود تعبيرهاي گوناگوني از سخنان مسئولان صورت مي گيرد. اوضاع گيج کننده و پيچيده است.

08:50 / جمع بندي بي.بي.سي از تحولات لوزان/ خوشبيني ايران و روسيه به مذاکرات

پس از سرآمدن مهلت سه شنبه شب - ضرب الاجلي که طرف ها براي به نتيجه رسيدن مذاکرات براي خود تعيين کرده بودند- وزراي خارجه ايران و روسيه از پيشرفتي قابل توجه در مذاکرات سخن گفتند.

بي.بي.سي در گزارشي افزود: ايران و روسيه اظهار خوشبيني کردند که پيش نويس يک تفاهم نامه روز چهارشنبه نوشته شود اما يک مقام آمريکايي به خبرگزاري فرانسه گفت که هنوز همه مسايل حل نشده است.

08:30 / فارس: فابيوس لوزان را ترک کرد
 "لوران فابيوس" وزير امور خارجه فرانسه لوزان سوئيس را ترک کرد.

اعلام شده که فابيوس به منظور شرکت در جلسه هيئت دولت به پاريس رفته و گفته که در صورت لزوم به لوزان باز مي‌گردد.

01:34 /رويترز: آمريکا ضرب‌الاجل مذاکرات هسته اي را ناديده گرفت    
خبرگزاری فرانسه در گزارشی به قلم سیمون استوردی و جو بیدل نوشت: آمریکا ضرب‌الاجل توافق بر سر کلیات موافقت‌نامه هسته‌ای با ایران را روز سه‌شنبه نادیده گرفت اما تاکید کرد برای توجیه این تمدید، پیشرفت کافی حاصل شده است.

ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت برای تمدید مذاکرات، پیشرفت کافی حاصل شده است هرچند ،چند مساله دشوار باقی مانده است.

جان کری ، وزیر خارجه امریکا که قصد داشت محل مذاکرات کند تصمیم گرفته است که تا روز چهار شنبه در لوزان باقی بماند .


نشست وزیران خارجه ایران و 5+1 که برای اقامه نماز و تنفس متوقف شده بود از سر گرفته شد.

رویترز: گروه 5+1 تا سپیده دم به تیم ایرانی مهلت داده است.

منابع اگاه این ادعا را تکذیب کردند.

00:34 /نشست وزراي خارجه ايران و 5+1 آغاز شد   

نشست وزرای خارجه ایران و کشورهای 1+5 ساعت 21 و 30 دقیقه بوقت محلی سوییس در هتل بوری واژ لوزان آغاز شد.

این چهارمین دور از مذاکرات وزرای خارجه ایران و کشورهای 5+1است. معاون وزیر خارجه چین به نمایندگی از وزیر خارجه کشورش در این نشست حضور دارد

اخبار سیاست خارجی - انتخاب،فارس،ایسنا،ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------